ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

الکسی ناوالنی در صورت بازگشت به روسیه بازداشت می‌شود

دستگاه قضائی روسیه چند پرونده جدید برای ناوالنی گشوده است. ناوالنی می‌خواهد از آلمان به روسیه بازگردد. سرویس زندان‌های روسیه خود را موظف دانسته که او را دستگیر کند.

الکسی ناوالنی، سیاستمدار مخالف پوتین، می‌خواهد به روسیه بازگردد اما دستگاه قضائی روسیه برای او پرونده‌های تازه‌ای گشوده و سرویس زندان‌های فدرال روسیه اعلام کرده که موظف است همه اقدامات لازم را برای دستگیری او انجام دهد.

الکسی ناوالنی، سیاستمدار مخالف پوتین و یکی از رهبران اعتراضات کنونی (عکس از آرشیو)

یک روز پس از آن‌که الکسی ناوالنی، منتقد سیاست‌های ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در توییتر از بازگشت به کشورش خبر داد و نوشت از تهدیدها و خطرات این اقدام‌ هراسی ندارد و بلیط بازگشت خریده است، سرویس زندان‌های فدرال روسیه (FSIN) پنج‌شنبه ۱۴ ژانویه / ۲۵ دی گفت قصد دارد در صورت بازگشت ناوالنی او را به اتهام نقض شرایط حکم حبس تعلیقی او را بازداشت کند.

این نهاد قضائی در بیانیه‌ای اعلام کرد:

«سرویس زندان‌های فدرال روسیه موظف است تا تصمیم دادگاه برای جایگزینی مجازات تعلیقی الکسی ناوالنیِ مجرم با مجازات قطعی [زندان]، همه اقدامات لازم را برای دستگیری او انجام دهد.»

ناوالنی ۴۴ ساله  در حال حاضر در آلمان به‌سر می‌برد. او ۲۰ اوت / ۳۰ مرداد در پرواز از مسکو به تامسک سیبری مسموم شد و به بیمارستانی در اومسک انتقال یافت و به اغما فرورفت. مقامات بهداشتی اعلام کردند که آزمایش‌های لازم را انجام داده‌اند و هیچ نشانه‌ای از مسمومیت در بدن او نیافته‌اند و تنها در ادرار ناوالنی کافئین و الکل یافت شده است. این سیاستمدار مخالف پوتین سپس اوت / شهریور سال جاری به آلمان منتقل شد و در بیمارستان شاریته برلین تحت درمان قرار گرفت. کارشناسان اعلام کردند که ناوالنی با سم اعصاب از نوع نوویچوک مسموم شده است. این سم تنها در آزمایشگاه‌های دولتی قابل تولید است. سازمان منع سلاح‌های شیمیایی و اتحادیه اروپا این نتیجه را تأیید کردند که ناوالنی با سم نوویچوک مسموم شده و خواهان توضیح روسیه در این‌باره شدند. روسیه اما اتهامات مربوط به دست داشتن در این اقدام را رد کرده بود.

ناوالنی چندی پیش در ویدئویی از شناسایی عاملان مسموم کردن خود خبر داد و مأموران سرویس اطلاعات داخلی روسیه را تیم ترور نامید.

به‌تازگی دادگاهی در مسکو در ارتباط با پرونده اتهامی مربوط به سال ۲۰۱۴ ناوالنی را احضار کرده است. ناوالنی اما تاکید کرده که حکم تعلیقی او در این پرونده ۳۰ دسامبر ۲۰۲۰ به پایان رسیده است.

دستگاه قضایی روسیه همچنین پرونده دیگری در زمینه کلاهبرداری برای او گشوده و گفته است که ناوالنی از کمک‌های مالی ۳,۹ میلیون یورویی به بنیاد ضدفساد، برای مقاصد شخصی از جمله خرید املاک و پرداخت هزینه تعطیلات و سفر استفاده کرده است.

پیش از این اعلام شده بود که ناوالنی احتمالاً به‌شکل غیرحضوری به زندان محکوم می‌شود و او نباید به روسیه بازگردد.

ناوالنی روز گذشته در پیام خود در اینستاگرام نوشت:

«من زنده مانده‌ام و اکنون پوتین که دستور قتل من را داده است، به نوکران خود می‌گوید هر کاری بکنند تا من برنگردم.»

الکسی ناوالنی در مورد فساد اداری و مالی مقامات روسی تحقیقاتی انجام داده و بنیاد ضدفساد (اف‌بی‌کی)، از سازمان‌های مربوط به او در این جهت فعالیت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.