ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احتمال آزادی نازنین زاغری تا اسفندماه

وزیر امور خارجه انگلیس گفت امیدوار است با شروع کار دولت جدید آمریکا امکانات بیشتری برای آزادی نازنین زاغری فراهم شود.

ریچارد رتکلیف، همسر نازنین زاغری با ارسال نامه‌ای خطاب به وزیر امور خارجه انگلیس از این وزارتخانه خواسته تا مقدمات لازم برای بازگشت همسرش به انگلیس را فراهم کنند.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

در نامه رتکلیف نوشته شده که حکم محکومیت نازنین زاغری روز ۷ مارس (۱۷ اسفند ۱۳۹۹) به پایان می‌رسد و لازم است اوراق معتبر برای سفر بازگشت او به خانه تهیه شود.

نازنین زاغری از ابتدای امسال و به دلیل مقررات سازمان زندان‌ها برای مقابله با کرونا به حبس خانگی با مچ‌بند الکترونیکی فرستاده شد.

دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس نیز گفته است که مذاکرات برای آزادی زاغری در هفته‌های گذشته تشدید شده است. او اظهار امیدواری کرد که با روی کار آمدن دولت جدید آمریکا در روزهای آینده امکانات بیشتری برای آزادی این زندانی دو تابعیتی فراهم شود.

مذاکره بر سر بدهی‌ ۴۰۰ میلیون پوندی انگلیس به ایران بخشی از مذاکرات جانبی بر سر ازادی نازنین زاغری بوده است. مقام‌های جمهوری اسلامی ارتباط میان این دو پرونده را رد کرده اند. ولی در ماه‌های گذشته وقتی دادگاهی در انگلیس رسیدگی به پرونده بدهی ها را به تعویق انداخت، مقام‌های قضایی جمهوری اسلامی نیز زاغری را به اتهام جدید تبلیغ علیه نظام تفهیم اتهام کردند. تنش بر سر تعویق برگزاری این دادگاه تا آن‌جا شدت گرفت که قوه قضاییه اعلام کرد که نازنین زاغری را پس از رسیدگی به اتهامات جدید مجددا به زندان باز می‌گردانند.

بدهی انگلیس به ایران مربوط به پیش‌پرداخت خرید تانک در سال‌های پایانی حکومت شاه است که پس از وقوع انقلاب اجرایی نشد.

اظهار امیدواری وزیر امور خارجه انگلیس به ایجاد تحول در حل این دو پرونده احتمالا به مخالفت دولت ترامپ با تسویه بدهی‌های بریتانیا باز می‌گردد که این مانع در روزهای آینده برطرف خواهد شد.

خبرگزاری تسنیم در گزارشی که چندی پیش از منابع بودجه سال ۱۴۰۰ تهیه کرد نوشت که دولت تصفیه بدهی دولت‌های خارجی را به عنوان بخشی از عایدی سال آینده‌اش در نظر گرفته است.

بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی انگلیس احتمالا بخشی از منابعی است که جمهوری اسلامی امیدوار است در هفته‌های آینده به آن دست یابد.

نازنین زاغری با تابعیت دوگانه ایرانی-انگلیسی پس از دیدار با خانواده‌اش و هنگامی که در فرودگاه قصد بازگشت به لندن داشت دستگیر شد. سپاه پاسداران به عنوان نهاد دستگیرکننده خانم زاغری او را به جاسوسی متهم کرد و دادگاه انقلاب نیز بر همین اساس او را به پنج سال زندان محکوم کرد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • جواد

    ایرانی ها می رن ایران خانواده هاشون را ببینند رژیم آنها را گروگان می گیره و ۴۰۰ میلیون پوند می خواد تا آزادشون کنه. ظاهرا زور رژیم فقط و فقط برای متولدین ایران زیاده ولی در مقابل هر خارجی دیگه رژیم خوار و ذلیل مجبور می شه یا شهید بده یا جام زهر بخوره. چرا کشورهای میزبان به فک و فامیل این خانواده ها راحت ویزا نمی ده تا این رژیم نتونه باج گیری کنه و با جان و سرنوشت مردم بازی کنه؟ شما انگلیسی ها که حکومت آخوندی را خوب می شناسید چون خودتون ساختینش. وجدانا ضرر ویزا دادن به فک و فامیل ایرانی ها خیلی کمتر از ۴۰۰ میلیون پونده.