ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

صبا کردافشاری با ضرب و شتم به بند جرائم خطرناک زندان قرچک منتقل شد

مأموران گارد زندان قرچک سه‌شنبه هفتم بهمن صبا کردافشاری، فعال مدنی و مخالف حجاب اجباری را بر خلاف اصل تفکیک جرائم و با اعمال خشونت به بند محل نگهداری متهمان به ارتکاب جرائم خشن منتقل کرده اند.

صبا کردافشاری، فعال مدنی و مخالف حجاب اجباری که در زندان قرچک ورامین به سر می‌برد، توسط ماموران گارد زندان همراه با ضرب و شتم به بند زندانیان جرائم خشن و خطرناک منتقل شد.

صبا کردافشاری

به گزارش هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سه‌شنبه ۷ بهمن صبا کردافشاری همراه با ضرب و شتم توسط ماموران زندان قرچک ورامین، از بند ۸ به بند ۶ این زندان منتقل شد. صبا کردافشاری در حال حاضر بدون رعایت اصل تفکیک جرائم در کنار زندانیان متهم به جرائم خشن نگهداری می‌شود.

یک منبع مطلع در خصوص صبا کردافشاری به هرانا گفت:

«روز سه‌شنبه ماموران زن و مرد گارد زندان با کوبیدن باتوم و شوکر به در و دیوار برای ایجاد رعب و وحشت وارد بند ۸ شدند و سایر زندانیان را تهدید کردند که یا صبا کردافشاری منتقل خواهد شد یا آنها می‌دانند و ماموران گارد. نهایتا خانم کردافشاری که در هواخوری بند بود را روی زمین کشانده و از بند خارجش کردند. دستانش را به حالت قپونی پشتش پیچانده بودند و به همین دلیل دستان صبا کاملا کبود شده است.»

پیش‌تر در تاریخ ۲۳ آذرماه سال جاری، صبا کردافشاری به همراه تعدادی دیگر از زنان زندانی سیاسی در بند ۸ زندان قرچک، در پی یورش ماموران گارد زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود.

مژگان اسکندری، سمیرا هادیان، لیلا میرغفاری، سهیلا حجاب، زهره سرو، زهرا صفایی، فروغ تقی پور، پرستو معینی، پریزاد حمیدی شفق، سپیده فرهان، مرضیه فارسی، رها احمدی، سارا امجد و مریم نصیری، از جمله زندانیانی هستند که در حال حاضر بدون رعایت اصل تفکیک جرائم و محروم از امکانات اولیه در بند ۸، کنار ۱۰ زندانی از متهمان جرائم عمومی در زندان قرچک نگهداری می‌شوند.

گلرخ ابراهیمی ایرایی، دیگر زن زندانی سیاسی در زندان قرچک است که در تاریخ ۲۳ آذرماه همراه با ضرب و شتم به بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند ۲ الف زندان اوین منتقل و پس از گذشت ۴۳ روز بازجویی، روز در تاریخ ۵ بهمن‌ماه مجددا به زندان قرچک ورامین بازگردانده شد. اما تنها دقایقی پس از انتقال به زندان قرچک، ماموران با فریب او را به زندان آمل تبعید کردند.

صبا کردافشاری پیشتر توسط دادگاه انقلاب تهران به دلیل اعتراض به حجاب اجباری و عضویت در کمپین چهارشنبه‌های سفید، جمعا به ۲۴ سال حبس که ۱۵ سال آن به عنوان اشد مجازات قابل اجراست. او به محرومیت از برخی خدمات اجتماعی نیز محکوم شده است.

از جمله اتهام‌های صبا کردافشاری در دادگاه «تشویق به فساد و فحشا»، «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» بود.

سازمان عفو بین‌الملل روز دوشنبه شش ژوئیه ۲۰۲۰/ ۱۶ تیرماه سال جاری با انتشار نامه‌ای خطاب به ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه ایران، از او خواسته بود صبا کرد افشاری را فوری و بدون قید و شرط آزاد کند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.