ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ساشا سبحانی در اسپانیا بازداشت و آزاد شد

ساشا سبحانی، فرزند سفیر سابق جمهوری اسلامی در ونزوئلا و از چهره‌های معروف در اینستاگرام به اتهام «قاچاق انسان و پولشویی» توسط اینترپل دستگیر و پس از مدتی، به‌صورت موقت آزاد شده است.

روزنامه «ال موندو» چاپ اسپانیا روز شنبه ۳۰ ژانویه/ ۱۱ بهمن، از دستگیری ساشا سبحانی، فرزند سفیر سابق جمهوری اسلامی در ونزوئلا و از چهره‌های معروف در اینستاگرام به اتهام «قاچاق انسان و پولشویی» توسط اینترپل خبر داده و نوشته است که او پس از مدتی، به‌صورت موقت آزاد شده است.

ساشا سبحانی متهم به سوءاستفاده از جوانان است

به‌نوشته این منبع، دستگیری سبحانی با حکم و دادخواست یک دادگاه در ایران انجام شد اما فرد یاد شده از مقامات قضایی اسپانیا خواسته تا او را به ایران تحویل ندهند. روند بررسی استرداد او به ایران در طی هفته‌های آینده آغاز می‌شود.

طبق اخبار منتشر شده، یک مرجع قضایی در ایران ساشا سبحانی را متهم کرده که با استفاده از سایت‌های شرط‌‌بندی، جوانان را اغفال کرده و پس از کشاندن آنها به ترکیه، از آنان سوءاستفاده کرده است.

سبحانی اما در برابر پلیس اسپانیا اتهامات مطرح شده علیه خود را رد کرده و گفته دلیل دستگیری و درخواست استرداد او به ایران، شاید به دلیل «سبک زندگی خاص» او و انتقاد از حکومت جمهوری اسلامی بوده است.

به‌نوشته روزنامه ال‌ موندو، ساشا همچنین گفته: «اگر مرا تحویل [ایران] دهند، آنها مرا شکنجه می‌کنند تا وقتی که آرزوی مرگ کنم.»

حدود یک‌ماه قبل یعنی در هفتم دی‌ماه، علی القاصی مهر، دادستان عمومی و انقلاب تهران در جلسه‌ای که با حضور فرماندهان و مدیران دستگاه‌های امنیتی، انتظامی، برخی از معاونان دادستان، مدیر فناوری‌های نوین بانک مرکزی و مدیر امنیت شبکه‌های سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برگزار شد، از تشکیل کارگروه ویژه‌ای در دادستانی برای رصد و شناسایی سایت‌های شرط بندی و گردانندگان آن‌ها خبر داد بود.

او گفته بود: «عمده عوامل اصلی و گردانندگان سایت‌های شرط‌بندی در خارج از کشور هستند و همین امر باعث شده که این افراد به راحتی دستگیر و بازداشت نشوند و بتوانند پول‌های کلانی به جیب زده و ارزهای خارجی را تصاحب کنند.»

اواخر آذرماه و اوایل دی‌ماه هم رسانه‌های دولتی در ترکیه از تحت تعقیب قرار گرفتن برخی از گردانندگان سایت‌های شرط‌‌‌‌بندی در این کشور که تابعیت ایرانی دارند، خبر داده بود.

هم‌زمان با انتشار این خبر، خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران هم اعلام کرد دست‌کم ۲۰ هزار حساب و درگاه بانکی مرتبط با سایت‌های شرط‌بندی و قمار در ایران با حکم قضایی مسدود شده است.

  • در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.