ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مهرداد طالشی، جوان ۲۰ ساله کُرد بر اثر شکنجه در اداره آگاهی تهران کشته شد

هنگام تحویل جنازه مهرداد طالشی به خانواده گفتند که فرزندشان بر اثر سکته قلبی در بازداشتگاه آگاهی فوت کرده است. بر خلاف این ادعا آثار شکنجه بر بدن این جوان کرد مشهود بوده است.

به گزارش شبکه حقوق بشر کردستان در روزهای گذشته یک جوان اهل دیواندره به نام «مهرداد طالشی» که به دلایل نامشخص از سوی نیروهای اداره آگاهی تهران بازداشت شده بود، بر اثر شکنجه در بازداشتگاه این نهاد انتظامی کشته شد.

از علت بازداشت مهرداد طالشی و چگونگی آن در حال حاضر اطلاع دقیقی در دست نیست.

مهرداد طالشی، ۲۰ سال داشت و اهل شهرستان دیواندره واقع در استان کردستان بود و از مدتی پیش ساکن تهران شده بود.

یکی از نزدیکان مهرداد طالشی که به دلایل امنیتی نخواست نامش افشا شود، در گفت‌وگو با شبکه حقوق بشر کردستان ضمن تایید خبر جان باختن این جوان زیر شکنجه گفت:

مهرداد طالشی، اصالتا اهل دیواندره و ساکن تهران روز دوشنبه ۱۳ بهمن به دلایل نامشخص از سوی ماموران کلانتری در تهران بازداشت و به بازداشتگاه اداره آگاهی شاپور انتقال یافت. ساعت پنج بامداد روز چهارشنبه ۱۵ بهمن جسد این جوان از اداره آگاهی به بیمارستان منتقل و خانواده‌اش از طریق بیمارستان در جریان مرگ او قرار می‌گیرند.

به گفته این منبع نزدیک به خانواده، در تاریخ ۱۷ بهمن هنگام تحویل جنازه به خانواده اعلام شده که فرزندشان بر اثر سکته قلبی در بازداشتگاه آگاهی جان خود را از دست داده است. بر خلاف این ادعا آثار شکنجه بر بدن او مشهود بوده است.

این منبع همچنین به شبکه حقوق بشر کردستان گفته است:

به دلیل فشارهای امنیتی و انتظار نظر رسمی پزشکی قانونی، خانواده تاکنون از اظهارنظر در این مورد خودداری کرده‌اند، اما در روزهای آینده در نظر دارند شکایتی علیه نیروهای اداره آگاهی در تهران ثبت کنند.

اداره آگاهی شاهپور در تهران یکی از مراکز بدنام پلیس است و مرگ افراد بازداشت شده زیر شکنجه در این شعبه از اداره آگاهی مسبوق به سابقه است. محمد راجی، از دراویش گنابادی که در جریان اعتراض‌های گلستان هفتم دز اول اسفند ماه ۱۳۹۶ بازداشت شده بود، به گفته خانواده‌اش در اداره آگاهی شاهپور و زیر شکنجه کشته شد.

در طی یک ماه گذشته بیش از یک‌صد فعال کُرد در شهرهای کردنشین و سراسر ایران از جمله تهران و کرج بنا به دلایل نامعلوم توسط نهادهای امنیتی بازداشت شدند. اگرچه تاکنون مشخص نشده که بازداشت مهرداد طالشی ارتباطی با بازداشت‌های اخیر فعالان کُرد داشته باشد، اما با توجه به اتفاقی برای این جوان ۲۰ ساله افتاده و بی‌خبری از محل نگداری دیگر افراد بازداشت شده، نگرانی‌ها در مورد بدرفتاری و شکنجه آنها بیش از پیش افزایش یافته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.