ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا: هشدار در مورد خیز جدید شیوع بیماری

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا هشدار داد که روند همه‌گیری ویروس کرونا در ایران رو به افزایش است. یک مقام بهداشتی اعلام کرد که نسخه جهش یافته ویروس کرونای انگلیسی در ایران در چرخش است. این نسخه بیشتر افراد زیر ۲۰ سال را درگیر می‌کند. به همبن سبب در مجموع سن مرگ و میر پایین آمده است.

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد از یکشنبه یکم تا دوشنبه ۲ فروردین بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۳۵۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در ایران شناسایی شده‌اند. حدود ۱۰ درصد از این افراد به موارد حاد بیماری مبتلا بودند و می‌بایست در بیمارستان تحت درمان قرار گیرند. بر همین اساس در ایران در ۲۴ ساعت گذشته، ۸۰ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند.  در حال حاضر ۱۲ شهرستان قرمز و ۳۹ شهرستان نارنجی هستند.

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا سه‌شنبه ۳ فروردین اعلام کرد:  روند بستری در ارومیه و نقده در استان آذربایجان غربی کماکان صعودی است و امکان قرمز شدن ارومیه طی روزهای آتی وجود دارد.

به گفته رئیسی در استان اصفهان روند در شهرستان‌های خوانسار، گلپایگان و کاشان نیز روند همه‌گیری کماکان صعودی است و احتمال قرمز شدن خوانسار و نارنجی شدن کاشان وجود دارد.

رئیسی افزود: در ایلام شهرستان‌های آبدانان، ایوان، چرداول، دهلران صعودی هستند و احتمال نارنجی شدن آنها و قرمز شدن دهلران وجود دارد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: «در استان بوشهر علاوه بر شهرهای بوشهر و دیلم، نگرانی‌هایی از خیز جدید همه‌گیری ویروس در گناوه وجود دارد.»

رئیسی با اشاره به وضعیت تهران، گفت: «افزایش تدریجی بستری‌شدگان در تهران ادامه دارد و شهرستان‌های فیروزکوه و دماوند صعودی هستند و ممکن است از نارنجی به قرمز افزایش یابند. همچنین احتمال نارنجی شدن شهر پیشوا نیز وجود دارد.»

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به وضعیت استان خوزستان نیز گفت: «در خوزستان شهرستان‌های ایذه و بهبهان صعودی‌ترین روند بستری را دارند و در حال ورود به مرحله قرمز هستند.»

رئیسی افزود: «روند در شهرستان‌های ارسنجان، داراب، زرین‌دشت و مرودشت از استان فارس کماکان صعودی است.»

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از افزایش مبتلایان در شهرستان‌های سقز، بانه و بیجار استان کردستان خبر داد و گفت: در استان لرستان شهرستان بروجرد همه‌‌گیری روند افزایشی دارد.

در همان حال مسعود مردانی عضو کمیته علمی کشوری کرونا اعلام کرد که نسخه جهش یافته ویروس کرونای انگلیسی در ایران در حال چرخش است. به همین سبب برای جلوگیری از بروز پیک جدید بیماری در کشور باید از دید و بازدید در ایام تعطیلات عید نوروز پرهیز شود تا زنجیره انتقال ویروس کرونای انگلیسی در کشور قطع شود. به گفته مردانی این نوع از ویروس کرونا بیشتر جوانان زیر ۲۰ سال را درگیر می‌کند و لذا سن جانباختگان کرونا در ایران پایین آمده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.