ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خیز چهارم کرونا: در تهران روزانه ۶۰۰ بیمار بستری می‌شوند

کرونا عامل ۱۲ درصد مرگ و میر در ایران است. در هفته‌های گذسته شمار بیماران کووید-۱۹ که به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند افزایش چشمگیری یافته است. در تهران یک مقام مسئول می‌گوید روزانه حدود ۶۰۰ نفر در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند. معاون وزیر بهداشت هم از افزایش حدود دو برابری مراجعه‌کنندگان مبتلا به کرونا به مراکز درمانی خبر داد. در همدان شمار بیماران دو و نیم برابر شده است. در خراسان جنوبی نرخ بستری صد درصد افزایش یافته است. وزارت بهداشت و درمان از بیمارستان‌ها خواسته پذیرش بیماران غیر اورژانسی را متوقف کنند و حداکثر ظرفیت را به پذیرش بیماران کرونایی اختصاص دهند.

ایرج حریرچی شامگاه شنبه ۱۴ فروردین گفت: تعداد مورد مراجعه‌کنندگان سرپایی از ۳۱ هزار نفر به ۶۱ هزار نفر رسیده است؛ رقمی نزدیک به دو برابر بیماران یک هفته قبل. در این شرایط  مسئولان وزارت بهداشت و درمان افزایش بیشتر بیمارانی که به بستری نیاز دارند را پیش‌بینی می‌کنند.

به گفته حریرچی ابتدا شمار مراجعه‌کنندگان سرپایی بالا می‌رود، یکی دو هفته بعد بستری و یکی دو هفته بعد میزان مرگ و میر. او گفت:

موارد بستری روند صعودی قابل توجه دارد و با زاویه بالا در حال پیشروی است و در کشور روزانه به طور متوسط سه بستری به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر داریم.

وزارت بهداشت و درمان ایران از روزهای قبل شمار افرادی که بر اثر کرونا جان دادند را بیش از ۱۰۰ نفر اعلام کرد. معاون وزیر بهداشت معتقد است حدود ۱۲ درصد مرگ‌هایی که روزانه به ثبت می‌رسد، فوت ناشی از کرونا است.

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا هم در یک برنامه تلویزیونی گفت: ایران وارد خیز چهارم همه‌گیری کرونا شده است و پیش‌بینی مسئولان وزارت بهداشت افزایش شمار بیمارانی است که باید بستری شوند.

در تهران وضعیت نارنجی اعلام شده است. نادر توکلی معاون درمان ستاد کرونا این استان شمار بیمارانی که به صورت سرپایی به مراکز درمانی تهران مراجعه می‌کنند را ۴۷۰۰ نفر در روز اعلام کرد و گفت: آنچه که برای ما مشخص است موج چهارم کرونا به تهران رسیده است.

به گفته او روزانه حدود ۶۰۰ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری می‌شوند و پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده شمار بیماران نیازمند به بستری افزایش یابد.

با توجه به افزایش شمار بیماران در تهران، حجت نظری، عضو شورای اسلامی این شهر صبح یکشنبه خواستار اعمال محدودیت‌های بیشتر و دورکاری کارکنان ادارات شد.

شمار بیماران در دیگر استان‌ها نیز افزایش یافته است. در خراسان جنوبی شمار بیمارانی که بستری شده‌اند دو برابر یک هفته قبل است. در همدان نیز به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی روند مراجعه بیماران سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ به بیمارستان‌ها دو و نیم برابر شده‌است و روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ بیمار در بیمارستان‌های استان پذیرش می‌شوند.

در قزوین نیز نرخ بستری بیماران در مقایسه با یک ماه گذشته ۸۰ درصد افزایش یافته است. جانشین ستاد مقابله با کرونا قزوین شرایط استان را «در انتظار فاجعه» توصیف کرد و گفت که ۶۰۰ تا ۸۰۰ تخت برای پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها آماده می‌شود.

وزارت بهداشت و درمان نیز در یک بخشنامه به تمامی بیمارستان‌ها دستور داده است پذیرش بیماران غیر اورژانسی را متوقف کنند و حداکثر ظرفیت را به پذیرش بیماران مبتلا به کووید-۱۹ اختصاص بدهند.

در خوزستان، کرمانشاه، اصفهان، شیراز و دیگر استان‌ها نیز شمار بیماران افزایش یافته است. مسئولان وزارت بهداشت و درمان افزایش مسافرت‌های نوروزی و کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را علت اصلی افزایش شمار بیماران می‌دانند. بنا بر اعلام رسانه‌های داخلی آمار مسافرت‌های نوروزی در تعطیلات امسال نسبت به نوروز ۱۳۹۹ که نخستین موج کرونا در ایران به صورت رسمی تائید شده بود ۹۳ درصد افزایش یافته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.