ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نتانیاهو مسئول تشکیل دولت جدید در اسرائیل شد

در پایان رایزنی‌های رئیس جمهوری اسرائیل با تمام احزاب حاضر در پارلمان این کشور، بنیامین نتانیاهو با جلب نظر ۵۲ نماینده از ۱۲۰ نماینده پارلمان مأمور تشکیل دولت ائتلافی شد.

بنیامین نتانیاهو بار دیگر بخت آن را یافت تا قدرت سیاسی خود را در اسرائیل حفظ کند. رئیس جمهوری این کشور او را مأمور کرد تا دولت ائتلافی جدید را تشکیل دهد.

به‌گزارش رویترز، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر ۷۱ ساله اسرائیل که از سال ۲۰۰۹ به طور مداوم در قدرت مانده و در این زمینه رکورددار است، اکنون تلاش خواهد کرد تا بن‌بست سیاسی بی‌سابقه در این کشور را از میان بردارد.

او ۲۸ روز، با احتمال دو هفته تمدید، فرصت دارد تا نظر متحدان کافی برای تشکیل دولت ائتلافی را جلب کند.

اسرائیلی‌ها ۳ فروردین / ۲۳ مارس برای چهارمین بار طی سه سال گذشته به پای صندوق‌های رأی رفتند زیرا دولت ائتلافی لیکود و حزب «آبی و سفید» بنی گانتز، وزیر دفاع پیشین که با تلاش فراوان تشکیل شده بود، در دسامبر گذشته شکست خورد. اما انتخابات پارلمانی ماه گذشته به بن‌بست سیاسی جدیدی در این کشور منجر شد. نه ائتلاف محافظه‌کار بنیامین نتانیاهو و نه اتحاد بالقوه رقبای او کرسی‌های کافی برای تأمین اکثریت پارلمان در تشکیل دولت را به‌دست نیاوردند.

در پایان رایزنی‌های رووین ریولین،‌ رئیس جمهوری اسرائیل با تمام احزاب حاضر در کنست، بنیامین نتانیاهو تنها کسی بود که بیشترین حمایت را با ۵۲ طرفدار در میان ۱۲۰ نماینده پارلمان، در مقابل ۴۵ نماینده مدافع یعیر لپید، رهبر حزب چپ میانه «یش آتید» (آینده‌ای وجود دارد) و هفت نماینده طرفدار نفتالی بنت، از حزب راست افراطی «یامینا»، به‌دست آورد.

سه حزب با مجموع ۱۶ کرسی، در دیدارشان با رووین ریولین از انتخاب نامزد خود برای تشکیل دولت خودداری کردند.

اگر بنیامین نتانیاهو، که با اتهامات فساد مالی روبه‌رو است نتواند در زمان تعیین‌شده کشور را از این بن‌بست سیاسی خارج کند، رئیس جمهوری اسرائیل نامزد دیگری را معرفی می‌کند یا کنست را مأمور تعیین یک نامزد می‌کند.

روز گذشته، دوشنبه ۱۶ فروردین / ۵ آوریل، جلسه دادگاه نتانیاهو برگزار شد. او سه پرونده قضایی موسوم به پرونده‌های ۱۰۰۰، ۲۰۰۰ و ۴۰۰۰ دارد و در این سه پرونده با اتهامات رشوه، کلاه‌برداری و نقض اعتماد عمومی روبه‌رو است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.