ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حملات موشکی به نزدیکی دمشق: سوریه اسرائیل را مسئول می‌داند

در پی حملات هوایی جدیدی که به نزدیکی پایتخت سوریه انجام شد دست‌کم چهار سرباز زخمی شدند. رسانه‌های دولتی می‌گویند این حملات از بلندی‌های جولان تحت اشغال اسرائیل انجام شده است.

خبرگزاری دولتی سانا در سوریه به نقل از یک منبع نظامی گفت پنج‌شنبه ۱۹ فروردین / ۸ آوریل حملات موشکی جدیدی به نزدیکی دمشق انجام شد که در طی آن چهار سرباز زخمی شدند.

سانا افزود پدافند هوایی سوریه توانسته است بیشتر موشک‌ها را قبل از اصابت به اهداف خود ساقط کند.

ساکنان دمشق گزارش داده‌اند که صدای دست‌کم یک انفجار شنیده‌اند.

تلویزیون دولتی سوریه گفت این موشک‌ها از بلندی‌های جولان تحت اشغال اسرائیل و از مسیر کشور همسایه لبنان شلیک شده‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا نیز گزارش داد که پست‌های نظامی در نزدیکی دمشق هدف این حملات قرار گرفته‌اند، اما جزئیات بیشتری در این زمینه ارائه نکرد.

تلویزیون المنار، نزدیک به حزب‌الله لبنان، اعلام کرد که یکی از موشک‌های شلیک‌شده توسط پدافند هوایی سوریه در نزدیکی مرز لبنان و سوریه منفجر شد و در مناطقی از جنوب لبنان صدای آن شنیده شد. بعداً اعلام شد این موشک در حوالی دهکده مرزی لبنان به نام حولا سقوط کرده است.

«تجاوز اسرائیل»

اسرائیل طی سال‌های گذشته صدها حمله علیه اهداف نظامی مرتبط با ایران در سوریه انجام داده است اما به‌ندرت چنین عملیاتی را تأیید یا درباره آن اظهارنظر کرده است.

در ماه فوریه، ارتش سوریه گفت پدافند هوایی این کشور «تجاوزات اسرائیل» به دمشق را رهگیری کرد. یک ناظر جنگ مستقر در بریتانیا در آن زمان گفت این حملات دست‌کم ۹ نفر از طرفدار حکومت سوریه را کشت.

اسرائیل استقرار نیروهای ایرانی و طرفداران ایران در مرزهای شمالی خود را به عنوان خط قرمز می‌شناسد و بارها به تأسیسات و کاروان‌های تسلیحاتی مرتبط با ایران که برای حزب‌الله سلاح ارسال می‌کردند، حمله کرده است.

منابع اطلاعاتی غربی می‌گویند نفوذ نظامی ایران در سوریه طی سال‌های اخیر گسترش یافته و همین امر موجب شده است که اسرائیل فعالیت‌های خود را افزایش دهد تا مانع از ایجاد پایگاه‌های نظامی ایران در مرزهای خود شود.

شبه‌نظامیان نیابتی ایران به رهبری حزب‌الله لبنان اکنون مناطق وسیعی در شرق، جنوب و شمال غربی سوریه و همچنین چندین حومه اطراف دمشق را تحت کنترل خود دارند. آن‌ها همچنین مناطق مرزی لبنان و سوریه را نیز کنترل می‌کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.