ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک نماینده مجلس می‌گوید «وقوع حادثه» دوباره در تاسیسات هسته‌ای نطنز «بسیار مشکوک به خرابکاری» است

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران از وقوع حادثه در بخشی از شبکه برق تاسیسات غنی سازی تاسیسات هسته‌ای نطنز خبر داده است. یک نماینده مجلس این حادثه را «بسیار مشکوک به خرابکاری» دانسته است.

تنها چند ساعت پس از آنکه مرکز غنی‌سازی تاسیسات هسته‌ای نطنز که تابستان ۱۳۹۹ به دلیل انفجار تخریب شده بود، با دستور رئیس جمهوری ایران آغاز به کار کرد، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران به خبرگزاری‌های داخلی ایران گفت: بامداد یکشنبه ۲۲ فروردین در بخشی از شبکه برق تاسیسات غنی سازی شهید مصطفی احمدی روشن نطنز «حادثه رخ داده است».

او در باره جزئیات این حادثه توضیح بیشتری نداد و تنها مدعی شد «این حادثه صدمات انسانی و آلودگی به دنبال نداشته است».

در حالیکه کمالوندی اعلام علت حادثه را به پس از بررسی موکول کرد، مالک شریعتی نیاسر، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در توییتر حادثه رخ داده را «بسیار مشکوک به خرابکاری و نفوذ» توصیف کرد و نوشت:  مجلس در حال پیگیری ابعاد و جزییات موضوع است و پس از جمع بندی اعلام نظر خواهد شد.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

خبرگزاری‌های رسمی جمهوری اسلامی روز شنبه ۲۱ فروردین گزارش کردند مرکز مونتاژ ماشین های سانتریفیوژ عملیاتی تاسیسات هسته‌ای نطنز که تیر ماه سال گذشته بر اثر یک انفجار تخریب شده بود، بازسازی شده و آغاز به کار کرده است.

با گذشت بیش از ۸ ماه از آنچه که مسئولان جمهوری اسلامی آن را «خرابکاری» در تاسیسات هسته‌ای خوانده بودند، تا به حال جزئیات این حادثه اعلام نشده است. شورای عالی امنیت ملی که مسئولیت بررسی حادثه ۱۲ تیر ۱۳۹۹ را عهده‌دار بود به دلیل آنچه که «ملاحظات امنیتی» عنوان شد، از بیان علت حادثه خودداری کرد.

تنها سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران در آذر ماه سال گذشته حادثه رخ داده در نطنز را با ترور محسن فخری‌زاده که هفتم آذر ۱۳۹۹ در آبسرد دماوند کشته شد، مرتبط دانست و گفت به نظر می‌رسد «اسرائیل در این قضایا نقش دارد».

 این گزارش ممکن است با خبرهای تازه به روز شود یا تغییر کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.