ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کرونا در ایران: «تهران فراتر از قرمز است»

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران می‌گوید هیچ منطقه‌ای از تهران از آلودگی مصون نیست و حتی می‌توان گفت آلودگی تهران فراتر از قرمز است. در استان‌های دیگر از جمله فارس، خوزستان و گیلان نیز وضعیت رو به وخامت است. شمار شهرهای قرمز به ۲۹۵ شهر تغییر کرد. معاون کل وزارت بهداشت می‌گوید ۲۵ درصد مرگ‌های روزانه کشور بر اثر کرونا است و پیش‌بینی این است که وضعیت بدتر می‌شود.

آلودگی کرونایی ایران روبه‌روز بدتر می‌شود. علیرضا زالی، فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران دوشنبه ۲۳ فروردین اعلام کرد که میزان بستری بیماران در تهران به حدود ۱۴۴۵ بیمار رسیده است که حدود ۲۵۰ نفر از آن‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و در مجموع بستری‌های فعلی تهران به عدد ۶۴۰۰ نفر رسیده است.

زالی گفت: «وضعیت تهران رسماً قرمز است و هیچ منطقه‌ای از تهران از آلودگی مصون نیست و حتی به نظر من آلودگی تهران فراتر از قرمز است.

به‌گفته او در تهران وسایل نقلیه عمومی ۲۶ تا ۳۲ درصد آلودگی کرونایی را موجب می‌شوند و در مناطق مرکزی شهر احتمال ابتلا بیشتر است.

روز دوشنبه قرار است نشستی با ۱۰۵ رئیس بیمارستان تهران درباره تأمین تخت‌ در بیمارستان‌ها برگزار شود.

عدم خرید به موقع واکسن کرونا، نداشتن برنامه برای واکسیناسیون همگانی و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله شرایط اوج گرفتن دوباره شیوع کرونا در ایران است.

در استان فارس نیز ظرفیت بیمارستان‌ها تکمیل شده است. عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که در حال حاضر ۲۳ شهرستان در این استان در وضعیت قرمز و حدود ۱۳ شهرستان هم در وضعیت نارنجی قرار دارند.

به‌گفته همتی ظرفیت دو بیمارستان «علی اصغر» و «فقیهی» از اوایل فروردین‌ماه بار دیگر تکمیل شده و سایر بیمارستان‌هایی که در گذشته و در موج سوم به حالت آماده باش بودند مجدداً برای رسیدگی به بیماران مبتلا به کرونا راه‌اندازی شده‌اند و در صورت لزوم بیمارستان‌های صحرایی نیز راه اندازی خواهند شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود باید سه میلیون و نیم واکسن کرونا به افراد تزریق شود اما تاکنون ۲۸ هزار نفر واکسینه شدند.

عبدالرضا قاسم‌پور، جانشین استاندار فارس گفته است که قول‌هایی مبنی بر واکسینه شدن مردم این استان تا پایان سال داده شده بود «اما وجود مشکلات در خرید و تولید واکسن باعث می‌شود که در کنترل این بیماری با مشکل مواجه شویم».

در استان گیلان نیز طی شبانه روز گذشته به‌شکل بی‌سابقه‌ای ۲۳۷ بیمار جدید کرونایی بستری شدند و بستری‌های کرونایی در سطح بیمارستان‌های استان به ۸۲۵ نفر رسید که این نیز یک رکورد محسوب می‌شود.

در استان خوزستان فرهاد سلطانی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از وضعیت قرمز بیمارستان‌ها خبر داد. به‌گفته او «پیش از این بیشتر جنوب خوزستان درگیر بود اما اکنون درگیری به شمال و شرق استان نیز کشیده شده و آمار بیماران در شهرهای شمال و شرق استان مانند دزفول، شوشتر و شوش بالا و نگران‌کننده است».

سلطانی با اعلام این‌که ۹۶ درصد تخت‌های آی‌سی‌یو اشغال شده است افزود ۹ بیمارستان شهر اهواز پذیرای بیماران مبتلا به کرونا هستند و شماری از بیمارستان‌ها به بیماران دیگر نیز خدمات ارائه می‌دهند.

او گفت: «در صورت تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها و طولانی شدن پیک بیماری و خسته شدن کادر درمان، ضریب خطر بالا می‌رود و ارائه خدمات، با کیفیت پایین‌تری خواهد بود.»

 در استان کرمانشاه شهرهای دالاهو و قصرشیرین نیز به شمار شهرهای قرمز افزوده شد و شمار شهرهای قرمز استان به ۱۱ شهر افزایش یافت.

براساس اعلام وزارت بهداشت، وضعیت کرونا اکنون در کرمانشاه، اسلام‌آبادغرب، کنگاور، پاوه، سرپل ذهاب، گیلان‌غرب، صحنه، سنقر و کلیایی، هرسین، دالاهو و قصرشیرین قرمز است. شهرهای جوانرود و روانسر در وضعیت نارنجی و شهرستان مرزی ثلاث باباجانی نیز در وضعیت زرد قرار دارد.

وزارت بهداشت روز دوشنبه ۲۳ فروردین اعلام کرد که ۲۹۵ شهر در ایران در وضعیت قرمز، ۹۹ شهر در وضعیت نارنجی، ۴۵ شهر در وضعیت زرد و تنها ۹ شهر در وضعیت آبی کرونایی قرار گرفته‌اند.

ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت روز دوشنبه گفت: «با مرگ روزانه ۲۵۰ نفر بر اثر کرونا، ۲۵ درصد مرگ‌های روزانه کشور بر اثر کرونا است.»

حریرچی افزود: «پیش‌بینی این است که وضعیت بدتر می‌شود. (...) این‌که وزیر بهداشت می‌گوید تعداد کشته‌ها بیشتر می‌شود حتی ممکن است از پاییز که بالای ۴۰۰ فوتی رسیدیم هم بدتر شود.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.