ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بایدن: وقتش رسیده که طولانی‌ترین جنگ تاریخ آمریکا به پایان برسد

رئیس جمهوری آمریکا مبنای خروج نیروهای نظامی ایالات متحده از افغانستان را سالگرد حملات یازدهم سپتامبر قرار داد. ینس استولتنبرگ، دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، لوید آستین، وزیر دفاع و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا شامگاه چهارشنبه در یک نشست خبری مشترک در بروکسل حضور یافتند. استولتنبرگ اعلام کرد خروج نیروهای ناتو از اول ماه مه/۱۱ اردیبهشت آغاز می‌شود.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا شامگاه چهارشنبه ۲۶ فروردین در سخنانی در کاخ سفید درباره خروج نیروهای آمریکایی از خاک افغانستان گفت: «وقت آن فرارسیده است که طولانی‌ترین جنگی که آمریکا درگیر آن بوده به پایان برسد.»

بایدن مبنای خروج از افغانستان را سالگرد حملات یازدهم سپتامبر قرار داد. رئیس جمهوری آمریکا گفت:

«ما به دلیل یک حمله وحشتناک در ۲۰ سال پیش به افغانستان رفتیم. این حمله نمی‌تواند توضیح دهد که در سال ۲۰۲۱ هم آنجا بمانیم.»

بایدن در ادامه افزود:

«من چهارمین رئیس جمهوری هستم که حضور نیروهای نظامی در افغانستان را هدایت می‌کند. دو رئیس جمهوری دموکرات و دو جمهوری‌خواه. این مسئولیت را به نفر بعدی واگذار نمی‌کنم.»

رئیس جمهوری آمریکا سپس گفت کشورش نمی‌تواند به «دور باطلِ گسترش» مکرر حضور نظامی در افغانستان ادامه دهد با «این امید» که «شرایط مطلوب‌تری برای عقب‌نشینی» حاصل شود.

بایدن رسماً اعلام کرد که دو هزار و ۵۰۰ نیروی نظامی آمریکا تا یازدهم سپتامبر سال جاری از افغانستان خارج می‌شوند.

وزیر دفاع آمریکا: به حملات طالبان پاسخ می‌دهیم

ینس استولتنبرگ، دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، لوید آستین، وزیر دفاع و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا شامگاه چهارشنبه در یک نشست خبری مشترک در بروکسل حضور یافتند. استولتنبرگ اعلام کرد خروج نیروهای ناتو از اول ماه مه/۱۱ اردیبهشت آغاز می‌شود. دبیرکل ناتو یادآوری کرد که خروج نیروها به معنای پایان روابط ناتو با افغانستان نیست.

 وزیر خارجه آمریکا به عنوان سخنران بعدی گفت:

«ما با هم افغانستان را ترک می‌کنیم و نیروهایمان را به خانه برمی‌گردانیم. سال‌هاست که می‌گوییم روزی بالاخره از افغانستان خارج می‌شویم. حالا وقت آن رسیده است.» 

وزیر دفاع آمریکا سپس پشت میکروفون آمد و گفت ماموریت نیروهای آمریکایی در افغانستان به پایان رسیده است. آستین گفت:

 «خشونت همچنان بسیار زیاد است و می‌دانیم که طالبان قصد دارد برخی از این پیشرفت‌ها را به‌عقب برگرداند. ما با قدرت به هر حمله طالبان علیه نیروهایمان یا نیروهای متحدانمان در زمان عقب‌نشینی، پاسخ می‌دهیم.»

طالبان هشدار داده‌اند که چنانچه نیروهای خارجی در مهلت تعیین‌شده افغانستان را ترک نکنند، از نظر این گروه تخطی از توافق‌نامه‌ دوحه تلقی می‌شود و آنان حملات به این نیروها را از سر خواهند گرفت. بر اساس توافق دوحه نیروهای آمریکا و ناتو می‌بایست یکم ماه مه سال جاری خاک افغانستان را ترک کنند.

کنفرانس استانبول با محور صلح افغانستان به میزبانی ترکیه با همکاری و سازماندهی مشترک ترکیه، قطر و سازمان ملل از ۲۴ آوریل تا ۴ مه با حضور نمایندگان دولت جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان برگزار خواهد شد. سخنگوی دفتر سیاسی گروه طالبان در قطر اعلام کرده است تا زمانی که نیروهای خارجی از کشور خارج نشوند، این گروه در هیچ کنفرانسی که درباره افغانستان در آن تصمیم‌گیری می‌شود، شرکت نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.