ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

واردات شش میلیون دوز واکسن کرونا از طریق بخش خصوصی- سازمان غذا و دارو، نَشت واکسن به بازار سیاه را تکذیب کرد

رئیس اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد شرکت‌های خصوصی با ارز نیمایی قرارداد واردات شش میلیون دوز واکسن کرونا را منعقد کرده‌اند. سخنگوی سازمان غذا و دارو فساد در رود واکسیناسیون و نشت واکسن از وزارت بهداشت به بازار سیاه را تکذیب کرد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو  فساد در روند واکسیناسیون و نشت واکسن به بازار آزاد را تکذیب کرد.  کیانوش جهانپور صبح سه‌شنبه یکم اردیبهشت در مصاحبه با ایرنا گفت:

«تا امروز هیچ موردی از نشت واکسن کرونا به بازار آزاد نداشتیم. البته ممکن است تخلفاتی بوده باشد که افرادی به بهانه‌های مختلف جایگزین افراد واجد شرایط تزریق واکسن شده باشند که با متخلفان برخورد می‌شود اما موردی از نشتی و خروج واکسن از وزارت بهداشت به بازار آزاد نداشته‌ایم.»

جهانپور در ادامه این مصاحبه درباره فروش واکسن کرونا به قیمت ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان در بازار آزاد گفت:

«از نظر وزارت بهداشت این نوع واکسن‌ها اگر در بازار آزاد وجود داشته باشد اصل بر جعلی، قاچاق و تقلبی بودن آنهاست، به علاوه اینکه در برخی کشورهای اطراف ایران ممکن است واکسن‌هایی از مجاری غیر رسمی وارد شده باشد در مورد این نوع واکسن‌ها، هم اصالت واکسن و هم رعایت زنجیره سرد آنها زیر سوال است.»

تجارت نیوز در یک گزارش میدانی از خیابان ناصرخسرو تهران، مرکز قاچاق دارو، از فروش سهمیه واکسن کادر درمان و گروه‌های پرخطر به مبلغ ۶۰ میلیون تومان خبر داده بود. گزارش شده است که هم‌اکنون برای آن که بتوان خارج از نوبت واکسن کرونا را تزریق کرد باید مبلغی بین ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومان به دلالان اصلی دارو در ناصرخسرو پول داد. پس از واریز پول، به یک بیمارستان معرفی می‌شوید و در آن‌جا خارج از نوبت واکسن را تزریق می‌کنید.  

سخنگوی سازمان غذا و دارو در ادامه مصاحبه با ایرنا گفت وزارت بهداشت ظاهراً برای جلوگیری از تقلب پوکه‌های واکسن را جمع‌آوری می‌کند و کد ملی دریافت‌کننده هم مشخص است. به همیت سبب تخلفات به راحتی قابل ردگیری است. همزمان با این اظهارات، ایرنا گزارش داد که یک مدیر خانه سالمندان در اسفذاین سهمیه واکسن سالمندان را به سه تناز اعضای خانواده‌اش تزریق کرده است. هفته گذشته نیز از آبادان گزارش شده بود که چند تن از مدیران شهرداری از سهمیه واکسن پاکبانان استفاده کرده‌اند.

شش میلیون دوز واکسن با ارز نیمایی

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی اعلام کرده است که بخش خصوصی می‌تواند با ارز نیمایی واکسن کرونا وارد کشور کند. دکتر سید حیدر محمدی مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو شرایط واردات واکسن کرونا توسط بخش خصوصی را شرح داد. فقط یک شرط: برگه تایید شده نمایندگی یک شرکت دارویی تولیدکننده واکسن. سه شرکت خصوصی مجوز واردات واکسن را دریافت کرده‌اند.

جهانپور در مصاحبه با ایرنا درباره واردات واکسن کرونا از طریق بخش خصوصی توضیح داد:

«واردات واکسن مستقیم از طریق بخش خصوصی تاکنون نداشته‌ایم. به طور قطع با واردات واکسن از طریق بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی موافق هستیم به شرطی که موجب موازی‌کاری و مخدوش شدن اعتبار تجاری ایران نشود و پیشانی مذاکرات خرید واکسن در کشور که دستگاه دیپلماسی و وزارت خارجه است، زیر سوال نرود.»

شامگاه گذشته، مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران در بیست ‌و دومین نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اعلام خبر انعقاد قرارداد واردات شش میلیون دوز واکسن توسط بخش خصوصی گفت:

«اتاق بازرگانی در راستای مسئولت اجتماعی خود به این موضوع ورود کرده است. از ابتدای سال بخش خصوصی وارد این موضوع شده و از شرکت‌هایی که در این حوزه فعال هستند درخواست کردیم که تلاش‌ها برای واردات واکسن را انجام دهند. بیشتر واکسن‌ها پیش‌فروش شده و بازار تقریبا خالی است اما با تجربه‌ای که این شرکت‌ها دارند موفق شدند برای خرید شش میلیون دز واکسن قرارداد ببندند. »

رییس اتاق بازرگانی تهران در ادامه گفت بیشتر هدف واردات این واکسن بخش تولید و به خصوص کارگران حوزه تولید هستند.  

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.