ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ابتلای روزانه بیش از ۴۰۰ هزار نفر به کرونا در هند:‌ دانشمندان به دولت هشدار داده بودند

موج دوم کرونا که با شدت هند را در هم می‌نوردد، روزانه جان سه هزار و ۵۰۰ نفر را می‌گیرد. به گزارش رویترز، دانشمندان به دولت این کشور هشدار داده بودند که موج مرگ‌بار در راه است، اما دولت هشدارها را ندیده گرفت.

موج دوم ویروس کرونا در هند روز شنبه اول مه/ ۱۱ اردیبهشت، منجر شد که برای اولین بار رکورد ۴۰۰ هزار مورد ابتلای جدید روزانه شکسته شود. هند برنامه واکسیناسیون گسترده خود را برای همه بزرگسالان آغاز کرده، اگرچه چندین ایالت نسبت به کمبودهای حاد هشدار داده‌اند.

هند، دومین کشور پرجمعیت جهان، اکنون در تلاش برای مهار موج دوم کروناست که بسیار شدیدتر از سال گذشته این کشور را در می‌نوردد. به گفته برخی دانشمندان، این موج با گونه جدید ویروس در هند و گونه دیگری که برای اولین بار در بریتانیا شناسایی شد، سرعت گرفته است.

اعلام بیش از ۴۰۰ هزار مورد ابتلای جدید در ۲۴ ساعت گذشته، بالاترین رقم ابتلای روزانه در سراسر جهان است که پس از ۳۰۰ هزار مورد ابتلای روزانه در ۱۰ روز متوالی، ثبت شده است. بر اساس داده‌های وزارت بهداشت هند، آمار مرگ ناشی از کرونا در هند با افزایش سه هزار و ۵۲۳ مورد جدید در شبانه‌روز گذشته، به ۲۱۱ هزار و ۸۵۲ نفر رسید.

هند که بزرگ‌ترین تولید‌کننده واکسن کووید-۱۹ در جهان است، درگیر موج شدیدی از این بیماری‌ست که بیمارستان‌ها و سردخانه‌های این کشور را تحت فشار قرار داده است. خانواده‌ها در این کشور به دنبال داروهای کمیاب و اکسیژن هستند.

یک مقام ارشد بهداشت ایالتی گفته ایالت بنگال غربی هند به دلیل کمبود‌ها، قادر به شروع واکسیناسیون برای بزرگسالان بین ۱۸ تا ۴۵ سال نیست.

وزیر ارشد ایالت آسیب‌دیده دهلی نیز روز جمعه از مردم خواست که در مراکز واکسیناسیون صف نکشند. او وعده داد که واکسن‌های بیشتری (فردا یا پس از آن) می‌رسد.

ایالت شرقی ادیشای هند روز جمعه اعلام کرد که محموله‌ای معادل ۱۵۰ هزار واکسن دریافت کرده است اما به دلیل محدودیت تنها به تعداد محدودی اجازه دریافت واکسن می‌دهد.

گزارش شده که بیماران ناامید علی‌رغم کمبود تخت برای بستری، روز شنبه نیز همچنان به بیمارستان‌ها می‌روند. همچنین آتش‌سوزی در یک بیمارستان در حدود ۱۹۰ کیلومتری جنوب احمدآباد منجر به کشته شدن ۱۶ بیمار مبتلا به ویروس کرونا و دو پرسنل شد.

این وضعیت در حالی‌ست که پنج دانشمند به خبرگزاری رویترز گفته‌اند یک گروه از مشاوران علمی که توسط دولت هند ایجاد شده، در اوایل ماه مارس به مقامات هندی در مورد نوع جدید و مسری ویروس کرونا در کشور هشدار داده بودند.

با وجود این هشدار، دولت فدرال محدودیت‌های اساسی برای جلوگیری از شیوع ویروس اعمال نکرد. میلیون‌ها نفر از مردم بدون ماسک در برنامه‌های مذهبی شرکت کردند و تجمعات سیاسی مرتبط با نارندرا مودی، نخست وزیر و رهبران حزب حاکم بهاراتیا جاناتا و سیاستمداران مخالف نیز برگزار شد.

در همین دوران ده‌ها هزار کشاورز در اعتراض به تغییر سیاست‌های کشاورزی مودی به اعتراضات در حاشیه دهلی نو ادامه دادند.

کرونا بزرگ‌ترین بحران هند از زمان روی کار آمدن مودی در سال ۲۰۱۴ است و تأثیر مدیریت سیاسی او در انتخابات عمومی بعدی که در سال ۲۰۲۴ برگزار می‌شود، مشخص خواهد شد.

اخطار مربوط به نوع جدید در اوایل ماه مارس توسط کنسرسیوم ژنتیک SARS-CoV-2 یا اینساکوگ هند صادر شد. طبق گفته یکی از دانشمندان که مدیر یک مرکز تحقیقاتی در شمال هند است و خواسته نامش فاش نشود، این گزارش به یک مقام عالی که مستقیماً به نخست وزیر گزارش می‌کند، منتقل شده بود. رویترز نتوانسته مشخص کند که یافته‌های اینساکوگ به خود مودی منتقل شده است یا نه.

دفتر مودی نیز به درخواست رویترز برای اظهارنظر پاسخ نداده است.

تعداد کل موارد ابتلا به کووید-۱۹ در هند از ۱۹ میلیون نفر گذشته است. طبق آمار رویترز، حدود ۷,۷ میلیون مورد جدید تنها در شش ماه اخیر درگیر این بیماری شده‌اند.

آنتونی فاوچی، پزشک متخصص بیماری‌های عفونی ایالات متحده و مشاور پزشکی کاخ سفید در مصاحبه‌ای با روزنامه ایندین اکسپرس گفت هند می‌تواند به روش تعطیلی موقت یا قرنطینه متوسل شود و همچنین نیاز به واکسیناسیون بیشتر افراد برای مهار ویروس دارد.

افزایش شدید موارد ابتلا به کرونا باعث شد جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده روز جمعه محدودیت‌های جدیدی را برای سفر به هند اعمال کند و ورود اکثر شهروندان غیر‌آمریکایی را به ایالات متحده منع کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.