ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مروری کوتاه بر ۱۵ تجمع اعتراضی سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت

برگزاری تجمعات اعتراضی مختلفی از سوی معلمان، کارگران، کارکنان بیمارستان، دانش آموزان و بازنشستگان ادامه دارد. مروری بر تجمعات امروز.

سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت شهرهای مختلف ایران شاهد برگزاری تجمعات اعتراضی از سوی معلمان، کارگران، کارکنان بیمارستان، دانش آموزان و بازنشستگان بود. اخبار و گزارش‌هایی از دست‌کم ۱۵ تجمع در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است.

معلمان در تهران، شیراز و اصفهان تجمع کردند. کارگران شهرداری در خرمشهر و اروند رود، کارگران قطار شهری در شیراز، و کارکنان بیمارستان نظام مافی در شوش تجمع کردند. دانش آموزان در ایذه، شیراز و خرمشهر به تجمعات خود علیه برگزاری امتحان حضوری ادامه دادند. بازنشستگان نیز در شوش، اصفهان، رشت، کرمانشاه و مشهد گرد هم آمدند.

سه تجمع اعتراضی معلمان در تهران، شیراز و اصفهان

معلمان موقت موسوم به کارنامه سبز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت برای سومین روز متوالی مقابل مجلس تجمع کردند. معلمان کارنامه سبز پذیرفته شدگان «آزمون کتبی ماده ۲۸» و خواستار استخدام در آموزش و پرورش هستند. وزارت آموزش و پرورش در حالی از استخدام معلمان موقت خودداری می‌کند که به گفته‌ی رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نیروی انسانی سابق آموزش‌وپرورش، از سال ۱۳۹۷ تا کنون هر سال حدود ۴۰ هزار معلم بازنشسته شده‌اند و وزارت آموزش و پرورش اکنون با کمبود ۲۰۰ هزار معلم روبروست.

معلمان کارنامه سبز که به نمایندگی از همکاراشان از شهرهای مختلف برای تجمع به تهران سفر کرده‌اند، در تجمع امروز خود گفتند چنانچه پاسخ نگیرند اعتراضات خود را گسترش خواهند داد.

۲۱ اردیبهشت معلمان استان فارس و زرین شهر اصفهان نیز تجمع اعتراضی بر پا کردند. معلمان فارس در شیراز مقابل اداره کل آموزش و پرورش فارس و در زرین شهر روبروی اداره آموزش و پرورش اصفهان تجمع کردند. خواست آن‌ها پرداخت مطالبات عقب مانده و اجرای کامل طرح رتبه‌بندی است.

تجمع اعتراضی کارگران شهرداری خرمشهر و اروند کنار، کارگران قطار شهری شیراز و کارکنان بیمارستان نظام مافی شوش


تجمع روز ۲۱ اردیبهشت کارگران شهرداری خرمشهر و اروند رود ادامه تجمعات این کارگران در اعتراض به تعویق پرداخت دستمزد بود.

کارگران شهرداری خرمشهر ماه‌هاست حقوق نگرفته‌اند. شهرداری اروند کنار نیز ماه‌هاست با این توجیه که شهرداری فاقد منابع مالی است، از پرداخت حقوق و سایر مطالبات کارگران خودداری کرده است.

کارگران قطار شهری شیراز هم به عدم پرداخت حقوق معترض هستند و مقابل ساختمان قطار شهری تجمع کردند.

همچنین گروهی از کارکنان بیمارستان نظام مافی شوش در اعتراض به عدم پرداخت حقوق، قطعی نشدن احکام حقوق سال جدید و مشکلات معیشتی مقابل دفتر رئیس بیمارستان تجمع اعتراض برگزار کردند.

ادامه اعتراض دانش‌آموزان پایه نهم و دوازدهم در خرمشهر، ایذه و شیراز

وزارت آموزش و پرورش به رغم تجمعات اعتراضی دانش‌آموزان چند شهر که با سرکوب و دستگیری چند دانش‌آموز توام شد، مصمم به برگزاری امتحان حضوری برای دانش‌آموزان پایه نهم و دوازدهم است. ستاد ملی کرونا نیز بر این تصمیم صحه گذاشته است.

دانش آموزان امروز نیز در خرمشهر، ایذه و شیراز با برگزاری تجمع اعتراضی خواستار لغو این تصمیم شدند. دانش آموزان که به سبب همه گیری کرونا از آموزش حضوری محروم بوده‌اند، خواستار لغو امتحانات حضوری و برگزاری امتحان مجازی هستند.

دانش‌آموزان کنشگر در «رگبار»، کانال تلگرامی دانش‌آموزان درباره تصمیمات یک بام و دو هوای مسئولان یادداشتی نوشته‌اند. در این یادداشت تصمیم وزارت آموزش و پرورش که بر ضرورت برگزاری امتحان حضوری دانش‌آموزان تاکید دارند با تصمیم معاون آموزش «حوزه‌های علمیه خواهران» مبنی بر این که امتحان حضوری طلاب برای حفظ سلامتی آن‌ها لغو شده است، مقایسه و نتیجه گرفته شده است که گویا جان دانش‌آموزان برای مسئولان ارزشی ندارد. به نوشته رگبار، معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران درباره لغو امتحان حضوری زنان طلبه گفته است:

«اهمیت سلامتی طلاب باعث شد که در این شرایط نیز امتحانات به صورت مجازی و بدون حضور خواهران طلبه در حوزه‌ها برگزار شود. ورود بیش از هزار و ۸۰۰ طلبه در حوزه‌ها بدون شک سلامتی آنها را به خطر می‌اندازد».

دانش‌آموزان کنشگر در پایان افزوده‌اند: «اگر این تبعیض و بی‌عدالتی نیست پس چیست!؟ دانش‌آموزها تا زمانی که این تبعیض وجود دارد، با شعارهای " #نه‌به‌امتحان‌حضوری " و " #آموزش‌مجازی‌امتحان‌مجازی "به اعتراضات خود ادامه خواهند داد».

تجمع بازنشستگان تامین اجتماعی و وزارت بهداشت در ۶ شهر

بازنشستگان تامین اجتماعی سه‌شنبه نیز با شعار «هزینه‌ها دلاریه، حقوق ما ریالیه» در شهر شوش تجمع کردند و خواستار بهبود معیشت خود شدند. بازنشستگان تامین اجتماعی که بیش از ۷۰ درصد آنا حداقل بگیرند از دی ماه تا کنون هر یک‌شنبه به طور همزمان در شهرهای مختلف تجمع می‌کنند. در هفته‌های اخیر تجمعات بازنشستگان در برخی شهرها بیش از یک بار در هفته برگزار می‌شود.

سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت بازنشستگان وزارت بهداشت و درمان نیز از جمله در تهران، اصفهان، رشت، کرمانشاه و مشهد دست به تجمع اعتراض زدند.

بازنشستگان وزارت بهداست و درمان به اجرای ناقص همسان سازی و عدم پرداخت مطالبات خود معترضند. آن‌ها در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه تجمع کردند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.