ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آژانس بین‌المللی انرژی: برای کاهش گازهای گلخانه‌ای، توسعه میدان‌های نفت و گاز باید متوقف شود

آژانس بین المللی انرژی (IEA) در شدیدالحن‌ترین هشدار خود در مورد نیاز به کاهش قابل توجه سوخت‌های فسیلی، همچنین خواستار آن شد که فروش اتومبیل‌های جدیدی که با سوخت‌های فسیلی کار می‌کنند پس از سال ۲۰۳۵ متوقف شود.

آژانس بین‌المللی انرژی سه‌شنبه ۱۸ مه/۲۸ اردیبهشت با انتشار گزارشی اعلام کرد بهره برداری و توسعه میدان‌های جدید نفت و گاز باید متوقف شود و اگر دنیا بخواهد در محدوده امن گرمایش زمین باقی بماند و هدف به‌صفر رساندن انتشار گازهای گلخانه‌ای تا سال ۲۰۵۰ را محقق کند، نباید هیچ نیروگاه سوخت فسیلی جدیدی ساخته شود.

آژانس بین المللی انرژی (IEA) در شدیدالحن‌ترین هشدار خود در مورد نیاز به کاهش قابل توجه سوخت‌های فسیلی، همچنین خواستار آن شد که فروش اتومبیل‌های جدیدی که با سوخت‌های فسیلی کار می‌کنند پس از سال ۲۰۳۵ متوقف شده و سرمایه‌گذاری جهانی در انرژی به بیش از دو برابر یعنی از دو هزار میلیارد دلار در سال به ۵هزار میلیارد دلار در سال برسد که به گفته آژانس نتیجه چنین سرمایه‌گذاریی برخلاف گمانه‌زنی‌ها بار اقتصادی نخواهد بود و سود خالصی را نصیب اقتصاد جهان خواهد کرد.

فاتح بیرول، مدیر اجرایی آژانس و یکی از برجسته ترین اقتصاددانان انرژی در جهان، به روزنامه گاردین گفت: «اگر دولت‌ها در مورد بحران آب و هوایی ناشی از تغییرات اقلیمی جدی باشند، از این به بعد نباید دیگر در زمینه نفت و گاز و زغال سنگ سرمایه‌گذاری جدیدی انجام دهند.» او افزود: «کشورهای بیشتری به هدف به‌ صفر رساندن گازهای گلخانه‌ای متعهد می‌شوند که بسیار خوب است اما سیاست‌های جدید و محکمی از دولت‌های سراسر جهان نیاز است و میان اظهارات دولت‌ها و واقعیت موجود شکاف بزرگ و فزاینده‌ای وجود دارد.»

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی

آژانس بین‌المللی انرژی جامع‌ترین گزارش خود را درباره اقدامات مورد نیاز برای رسیدن به اهداف جهانی مقابله با تغییرات اقلیمی و پیامدهای این تغییرات که در سراسر جهان احساس خواهد شد، منتشر کرده است. تنها تعداد کمی از کشورها گفته‌اند که از اکتشاف سوخت‌های فسیلی دست برمی‌دارند. بریتانیا در حال صدور مجوزهای جدید برای اکتشاف نفت و گاز در دریای شمال است. چین برنامه احداث نیروگاه‌های برق زغال‌سنگی را بدون تغییر دنبال می‌کند و شرکت‌های نفتی هنوز برای استخراج نفت بیشتر سرمایه‌گذاری می‌کنند.

فاتح بیرول گفت آنها باید در این مورد تجدید نظر کنند. او افزود: «گزارش ما هیچ‌کسی را از هیچ کاری منع نمی‌کند. اگر دولت‌ها در حال برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری هستند‌، به خود آنها بستگی دارد. اما اگر تعهداتی را در برابر مسئله انتشار گازهای گلخانه‌ای برعهده بگیرند، باید ببینند که پیامدهای آن چیست.»

ماه گذشته آژانس بین المللی انرژی هشدار داد تجدید استفاده از سوخت زغال سنگ به خاطر تبعات ناشی از قرنطینه در سال گذشته، می‌رود تا به ثبت دومین افزایش بزرگ انتشار گازهای گلخانه‌ای بیانجامد.  

سازمان ملل متحد نیز پیشتر در گزارشی اعلام کرد انتشار گاز گلخانه‌ای متان برای مقابله با بحران اقلیمی از اهمیت زیادی برخوردار است و می‌توان آن را تا ۲۰۳۰ با استفاده از فناوری‌های موجود و با هزینه‌ای معقول به نصف رساند. سوخت‌های فسیلی به همراه دامداری‌ها و مراکز دفن زباله سه منبع اصلی انتشار گاز متان محسوب می‌شوند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.