ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سازمان ملل: حملات اسرائیل به غزه می‌تواند جنایت جنگی باشد

میشل باشله، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد می‌گوید حملات مرگبار هوایی اسرائیل به نوار غزه در درگیری‌های ماه گذشته می‌تواند جنایت جنگی باشد. او همچنین حملات موشکی حماس و جهاد اسلامی به خاک اسرائیل را ناقض قوانین بین‌المللی دانست.

میشل باشله پنج‌شنبه ۶ خرداد / ۲۷ مه در نشست ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل با موضوع «اوضاع وخیم حقوق بشر در سرزمین اشغالی فلسطین، از جمله شرق بیت‌المقدس (اورشلیم)»، گفت:

«به‌رغم ادعاهای اسرائیل مبنی بر این‌که بسیاری از ساختمان‌هایی که مورد حمله قرار گرفتند محل استقرار گروه‌های مسلح بودند یا برای اهداف نظامی مورد استفاده قرار گرفته‌اند، کمیساریای عالی حقوق بشر هیچ مدرکی در این زمینه پیدا نکرده‌ است.»

باشله افزود:

«این حملات اگر مشخص شود که تأثیرشان بر روی غیرنظامیان بی‌رویه و نامتناسب بوده می‌تواند جنایت جنگی محسوب شود.»

شامگاه ۲۰ اردیبهشت / ۱۰ مه، جنگی بین حماس و اسرائیل در گرفت که ۱۱ روز به طول انجامید. در این مدت اسرائیل با بمباران روزانه نوار غزه و فلسطینی‌ها با شلیک‌های شدید موشک اسرائیل را هدف قرار دادند. طبق گفته مقامات محلی ۲۷۰ فلسطینی در نوار غزه از جمله ۶۸ کودک کشته شدند. در طرف اسرائیل نیز ۱۲ نفر از جمله یک کودک، یک دختر نوجوان و یک سرباز کشته شدند.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در مورد حملات موشکی حماس و جهاد اسلامی به خاک اسرائیل گفت:

«در پرتاب موشک‌ها تمایزی بین اهداف نظامی و غیرنظامیان دیده نمی‌شود و به این دلیل استفاده از این راه نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.»

میشل باشله همچنین تأکید کرد که «استفاده از تجهیزات نظامی در مناطق غیرنظامی و پُرجمعیت و یا حمله از این مناطق» نقض قوانین بین‌المللی است.

باشله درگیری‌ها بین اسرائیل و حماس و جهاد اسلامی را با تظاهرات فلسطینی‌ها در شرق بیت‌المقدس علیه شهرک‌سازی‌ها و واکنش شدید نیروهای امنیتی اسرائیل مربوط دانست.

خشونت‌های هفته‌های اخیر مرگبارترین مورد از سال ۲۰۱۴ تاکنون بود که با تنش میان پلیس اسرائیل و فلسطینی‌ها در اطراف مسجدالاقصی آغاز شد. سپس گروه‌های مسلح فلسطینی در غزه با موشک به خاک اسرائیل حمله کردند. ۱۱ روز حمله هوایی و توپخانه‌ای اسرائیل و همچنین موشک‌باران فلسطینی‌ها، با میانجی‌گری مصر از ساعت دو بامداد ۳۱ اردیبهشت / ۲۱ مه (به وقت محلی) پایان یافت و آتش‌بس برقرار شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • پورشاسب

    این سازمان ملل هیچ نظری درباره کشتار ابان ۹۸ ایران و دهه ۶۰ و سایر خدمات نظام اسلامی به ایران ندارد دیدم تیتر نزار پرستی برای جورج فلوید زدید اینجا در سخنان این افرططه مفت خوری سازمان ملل میتوانید نزاد پرستی محض را ببینید که چگونه بر علیه مردم ایران اعمال میکنن