ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وبلاگ دونالد ترامپ برای همیشه بسته شد

بسته‌شدن حساب کاربری ترامپ در شبکه‌های اجتماعی، ارتباط سریع و پرقدرت او را با هوادارانش قطع کرده است. تلاش برای جایگزین کردن راه ارتباطی جدید و متفاوت از شبکه‌های اجتماعی هم حاصلی نداشته است.

سخنگوی دفتر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا اعلام کرد که تارنمایی که دونالد ترامپ در آن مواضع و اعلامیه‌های خود را منتشر می‌کرد، برای همیشه بسته شده است.

جیسون میلر، دستیار ارشد ترامپ هم به سی.‌ان.‌بی.سی گفت که بسته‌شدن این صفحه وب بخشی از تلاش‌های گسترده‌تری است که ترامپ و تیم او برای ارتباط با طرفدارانش در دست اقدام دارند.

میلر توضیح بیشتری در مورد این «تلاش‌های گسترده‌تر» نداد. او گفت که در آینده اطلاعات بیشتری منتشر خواهد شد: «امیدوارم بتوانم به زودی اطلاعات بیشتری در مورد این تلاش‌ها ارائه کنم. هنوز اطلاع دقیقی از زمان‌بندی اقداماتمان ندارم.» اما او ساعتی بعد در توییتر در پاسخ به پرسش یکی از کاربران که آیا ترامپ قرار است به یکی از شبکه‌های اجتماعی بپیوندد چنین پاسخ داد: «بله، در واقع همین است. گوش به زنگ باشید.»

فیس‌بوک و توییتر حساب کاربری دونالد ترامپ را پس از حمله طرفداران خشمگینش به ساختمان کنگره در روز ۶ ژانویه برای همیشه مسدود کردند. ترامپ تا پیش از بسته شدن حسابش در این شبکه‌های اجتماعی میلیون‌ها دنبال‌کننده داشت. حضور ترامپ در شبکه‌های اجتماعی از زمان کارزارهای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ تا ژانویه ۲۰۲۱ به عنوان موثرترین و جنجالی‌ترین فعالیت یک سیاستمدار ارشد در این شبکه‌ها ارزیابی می‌شود.

در زمان کارزار انتخاباتی نوامبر ۲۰۲۰ نیز ترامپ کوشید تا بخش زیادی از فعالیت کمپین تبلیغاتی خود را از طریق دو شبکه اجتماعی فیس‌بوک و توییتر به پیش ببرد. در مقابل، این دو شبکه در به‌روزرسانی های قبل از انتخابات، چندین اقدام پیشگیرانه برای مقابله با اخبار جعلی، تبلیغات دروغ و ادعاهای نادرست انجام دادند. تعداد زیادی از پست‌های دونالد ترامپ در این دوره زمانی با برچسب اخبار جعلی از دسترس خارج شد.

پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری و پیروزی جو بایدن، ترامپ این نتیجه را نپذیرفت.

وقتی در روز ۶ ژانویه هواداران خشمگینش به ساختمان کنگره حمله کردند تا جلوی مراسم تایید نتایج انتخابات در مجلس آمریکا را بگیرند، داستان ترامپ و شبکه‌های اجتماعی به جدایی رسید.  

ترامپ و متحدانش مدتهاست غول‌های شبکه‌های اجتماعی را به آلوده شدن به سوگیری سیاسی متهم می‌کنند و می‌گویند این شبکه‌ها کارزار سانسور و حذف صداهای مخالف را پیش می‌برند.

وبلاگی که اکنون تعطیل شده است، ماه گذشته رونمایی شد و در ابتدا به عنوان «سکوی ارتباطی» جدید معرفی شده بود. اما این وبلاگ هیچ‌گاه نفوذ شبکه‌های اجتماعی را به دست نیاورد.

دستیار دونالد ترامپ هم در زمان رونمایی از این وبلاگ گفته بود که این وبلاگ «منبع خوبی» برای یافتن اظهارات و مواضع ترامپ است «اما این یک سیستم‌عامل جدید رسانه‌های اجتماعی نیست.»

ترامپ از زمان ترک کاخ سفید در روز ۲۰ ژانویه بارها اشاره کرده که ممکن است در سال ۲۰۲۴ بار دیگر کاندیدا شود. او در چند ماه گذشته تنها چند ملاقات عمومی انجام داده و چند مصاحبه با شبکه‌های تلویزیونی همسو با جمهوری‌خواهان کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.