ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«فاکس‌نیوز» با انتشار تصاویر ماهواره‌ای از «فعالیت‌های غیرعادی» هسته‌ای ایران خبر داد

تصاویر ماهواره‌ای که «فاکس‌نیوز» منتشر کرده مربوط به اکتبر ۲۰۲۰ است که وسایل نقلیه، یک جاده جدید و حفاری در سایت سنجریان واقع در نزدیکی تهران را نشان می‌دهند اما این ساخت‌وسازها در مارس سال جاری پوشانده شده‌اند.

فاکس‌نیوز تصاویر ماهواره‌ای جدیدی را به‌دست آورده است که مکسر (MAXAR) در ۱۵ اکتبر سال گذشته آن‌ها را گرفته است. به‌گزارش فاکس‌نیوز این تصاویر «فعالیت غیرعادی در سایت سنجریان ایران را نشان می‌دهند» که در گذشته به‌عنوان سایت مشکوک تولید نوعی ژنراتورها، دستگاه‌هایی که به ایران اجازه می‌دهند سلاح هسته‌ای کوچک تولید کند، از سوی سرویس اطلاعاتی اسرائیل فاش شده بود.

در این تصاویر ۱۸ خودرو و در تصاویر دیگر ساخت‌وسازها برای ایجاد مسیری جدید و حفاری‌ها دیده می‌شوند که بعداً براساس تصاویری ماهواره‌ای دیگر در مارس ۲۰۲۱ پوشانده شده‌اند.

سایت سنجریان در ۴۰ کیلومتری تهران قرار دارد و شمار افراد حاضر در آن ۳۶۱ نفر است.

موساد، سازمان اطلاعاتی اسرائیل که در سال ۲۰۱۸ به آرشیو هسته‌ای ایران دست یافته بود اطلاعات مربوط به این سایت را افشا کرده و گفته بود ایران در برنامه هسته‌ای خود اهداف تسلیحاتی را دنبال می‌کرده است.

خبر فاکس‌نویز در حالی منتشر می‌شود که رافائل گروسی، مدیرکل آژانس انرژی اتمی دوشنبه ۷ ژوئن / ۱۷ خرداد در کنفرانس خبری پس از جلسه شورای حکام اعلام کرد که مذاکرات فنی آژانس با جمهوری اسلامی ایران درباره ذرات اورانیوم یافت‌شده در چهار مکان اعلام نشده هسته‌ای در ایران بی‌پاسخ مانده است. گروسی گفت:

«ایران درباره یکی از این مکان‌ها هیچ اطلاعاتی در اختیار آژانس قرار نداده و به هیچ یک از پرسش‌های آژانس هم پاسخ نداده است و درباره دو مکان هسته‌ای دیگر هم اطلاعات لازم را ارائه نداده و درباره یک مکان چهارم نیز صرفاً به صدور یک بیانیه بدون هیچگونه سند و مدرکی اکتفا کرده است.»

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش قبلی خود اعلام کرده بود که از ۵ اسفند / ۲۳ فوریه با تعلیق اجرای پروتکل الحاقی بازرسان آژانس به تأسیسات هسته‌ای ایران دسترسی ندارند.

لوئیز بونو، کاردار آمریکا در سازمان‌های بین‌المللی نیز روز گذشته (سه‌شنبه) در سی‌وپنجمین نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت:

«ما ایران را به‌شدت تشویق می‌کنیم از هر اقدامی که مانع از جمع‌آوری اطلاعات یا دستیابی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اطلاعات لازم شود جلوگیری کند.»

بونو با اشاره به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) افزود:

«چنین اقدامی دست‌کم تلاش‌های مداوم برای دستیابی به تفاهم درباره چگونگی بازگشت ایران به تعهدات برجامی خود و در قبال اقدامی مشابه از سوی آمریکا را به‌طور جدی پیچیده می‌کند.»

دور ششم گفت‌وگوهای غیرمستقیم آمریکا و ایران در مورد احیای برجام قرار است این هفته در وین از سر گرفته شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.