ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

برای نخستین بار در ۲۰ سال گذشته، شمار کودکان کار در جهان افزایش یافته است

بین سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۱۶ میلادی شمار قربانیان کار کودکان در سراسر جهان ۹۴ میلیون نفر کاهش یافته بود اما اکنون صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) و سازمان بین‌المللی کار در گزارش تازه‌ای گفته‌اند که کار کودکان در سراسر جهان دوباره افزایش یافته است.

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) و سازمان بین‌المللی کار در گزارش جدید خود که هر چهار سال یک بار منتشر می‌شود، داده‌هایی از کار کودکان در جهان ارائه داده‌اند که قبل از بحران کرونا جمع‌آوری شده است.

براساس این آمار، در آغاز سال ۲۰۲۰، حدود ۱۶۰ میلیون خردسال در سراسر جهان قربانی کار کودکان شدند. این تعداد ۸,۴ میلیون نفر بیشتر از چهار سال قبل است. این بدان معناست که وضعیت به احتمال زیاد با همه‌گیری بیماری کرونا بدتر شده است. کودکان بین پنج تا ۱۱ ساله کمی بیش از نیمی از افراد مبتلا به کرونا را تشکیل می‌دهند.

در این گزارش، بیشتر کار کودکان با ۷۰ درصد در بخش کشاورزی، ۲۰ درصد در بخش خدمات و ۱۰ درصد در صنعت برآورد شده است.

سازمان بین‌المللی کار هشدار می‌دهد کودکانی که مجبور به کار می‌شوند در معرض خطر جسمی و روحی زیادی قرار دارند و حقوق و فرصت‌های آینده آن‌ها محدود است. افزون بر این، چرخه معیوب فقر و کار کودکان می‌تواند در نسل‌های بعدی نیز ادامه یابد.

کودکان کار نمی‌توانند به مدرسه بروند

بر اساس این گزارش، از بین کودکانی که کار می‌کنند، ۲۸ درصد کودکان پنج تا ۱۱ ساله و و ۳۵ درصد کودکان ۱۲ تا ۱۴ساله به مدرسه نمی‌روند. براساس این گزارش، کار کودکان در پسران بیشتر از دختران است، با این حال، اگر کارهای خانه را نیز در نظر بگیریم، اختلاف کاهش می‌یابد.

یونیسف و سازمان بین‌المللی کار به‌ویژه وضعیت کودکان در جنوب صحرای آفریقا را برجسته می‌کنند. این منطقه با ۱۶،۶میلیون کودک کار، بیشترین افزایش شمار کودکان کار را داشته است. دلایل این امر رشد جمعیت، بحران‌های مکرر، فقر شدید و عدم وجود تدابیر حفاظت اجتماعی است.

این وضعیت در حالی است که بین سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۱۶ میلادی شمار قربانیان کار کودکان در سراسر جهان ۹۴ میلیون نفر کاهش یافته بود.

گای رایدر، مدیر سازمان بین‌المللی کار هشدار داد:

«ما نمی‌توانیم دست روی دست بگذاریم و نظاره‌‌گر باشیم که چگونه یک نسل جدید از کودکان با خطر مواجه می‌شود.»

رایدر تدابیر حفاظتی گسترده برای خانواده‌ها، سرمایه‌گذاری‌های قوی در انکشاف روستایی و کار در خور انسانی در اقتصاد زراعتی را برای غلبه بر این وضع ضروری دانست.

پیش از این، سازمان جهانی کار به‌ مناسبت ۲۳ خرداد / ۱۲ ژوئن، روز جهانی «مبارزه با کار کودکان»، با انتشار گزارشی از وجود ۲۱۸ میلیون کودک شاغل بین پنج تا ۱۷ سال در سراسر جهان خبر داد و ۱۵۲ میلیون نفر از این کودکان را قربانی کار در کودکی خواند.

پیش از سازمان جهانی کار، یونیسف و صندوق نجات کودکان هم در گزارش مشترکی در ۸ خرداد / ۲۸ مه اعلام کردند که بحران اقتصادی ناشی از شیوع ویروس جدید کرونا می‌تواند تا پایان سال جاری میلادی، ۱۵ درصد به جمعیت کودکان خانواده‌های فقیر بیفزاید.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.