ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمریکا یک شبکه قاچاق مرتبط با سپاه پاسداران و حوثی‌های یمن را تحریم کرد

آمریکا افرادی را تحریم کرده است که در ترکیه و امارات متحده عربی با سپاه پاسداران و حوثی‌های یمن در ارتباط بودند. آن‌ها میلیون‌ها دلار سود به‌دست آمده از فروش کالاهای قاچاق و ارز از جمله نفت ایران را از طریق چند کشور به سپاه و حوثی‌های یمن رسانده‌اند.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (OFAC) وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که اعضای یک شبکه قاچاق که به تأمین بودجه نیروی قدس سپاه پاسداران و حوثی‌ها در یمن کمک می‌کند را تحریم کرده است.

براساس این بیانیه، این شبکه با هدایت سعید الجمال، سرمایه‌دار حوثی مستقر در ایران، ده‌ها میلیون دلار درآمد فروش کالاهایی مانند نفت ایران را که بخش قابل توجهی از آن از طریق شبکه پیچیده‌ای از واسطه‌ها و صرافی‌ها در چندین کشور هدایت می‌شود به حوثی‌های یمن انتقال داده‌اند.

آندره‌آ گاکی، مدیر دفتر کنترل دارایی‌های خارجی در این‌باره گفت:

«پشتیبانی مالی این شبکه حملات اسفناک حوثی‌ها را که زیرساخت‌های غیرنظامی و مهم در یمن و عربستان سعودی را تهدید می‌کند، ممکن می‌سازد. این حملات تلاش‌ها برای خاتمه بخشیدن به درگیری را تضعیف می‌کند و غم‌انگیزتر آن‌که ده‌ها میلیون غیرنظامی بی‌گناه را از گرسنگی می‌کشد.»  

به‌گفته وزارت خزانه‌داری آمریکا، از زمان آغاز جنگ در یمن، حوثی‌ها برای انجام کارزارهای خود علیه دولت یمن و ائتلاف به رهبری عربستان سعودی به حمایت از سپاه پاسداران اعتماد کرده‌اند. به‌رغم درخواست‌های فزاینده برای صلح، حوثی‌ها همچنان به حملات مرگبار خود در داخل یمن و منطقه ادامه می‌دهند و این پیامدهای ناگواری برای غیرنظامیان یمن و همسایگان این کشور در پی داشته است.

حوثی‌ها از موشک‌های بالستیک، مواد منفجره، مین‌های دریایی و هواپیمای بدون سرنشین برای حمله به اهداف نظامی، مراکز جمعیتی، زیرساخت‌ها و حمل و نقل تجاری عربستان سعودی استفاده کرده‌اند.

در گزارش وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده است، سعید الجمال، حامی مالی حوثی‌ها مستقر در ایران، شبکه‌ای از شرکت‌ها و کشتی‌هایی را هدایت می‌کند که سوخت، فرآورده‌های نفتی و سایر کالاهای ایرانی را به صورت قاچاق به مشتریان در سراسر خاورمیانه، آفریقا و آسیا می‌رساند. درآمد حاصل از آن برای فعالیت‌های منطقه‌ای حوثی‌ها، سپاه پاسداران و سایر گروه‌ها از جمله حزب‌الله لبنان خرج می‌شود. سعید الجمال همچنین با حزب‌الله لبنان نیز ارتباط دارد و از طریق این گروه به حوثی‌ها کمک می‌رساند.

وزارت خزانه‌داری همچنین کشتی Triple Success با پرچم گابن را که سعید الجمال از آن برای قاچاق فرآورده‌های نفتی ایران به خارج از ایران استفاده می‌کند، به‌عنوان املاک الجمال شناسایی کرده است.

بر پایه این گزارش عبدی نصیر علی محمود وابسته به حوثی‌ها و مستقر در ترکیه، شریک تجاری اصلی سعید الجمال، به عنوان یک واسطه مالی عمل می‌کند و قاچاق مواد پتروشیمی را در این شبکه هماهنگ می‌کند. محمود از موقعیت خود به عنوان مدیرعامل شرکت Adoon General Trading FZE مستقر در امارات متحده عربی استفاده کرده است تا انتقال میلیون‌ها دلار از طرف سعید الجمال را تسهیل کند. او نیز در فهرست تحریم‌ها قرار گرفت.

شرکت محمود و دو شرکت دیگر به نام‌های Adoon General Trading L. L. C مستقر در امارات متحده عربی و Adoon General Trading Gida Sanayi Ve Ticaret Anonim Sirketi، مستقر در ترکیه نیز تحریم شدند.

مانوج صبحروال، تبعه هند مستقر در امارات متحده عربی، کارشناس حمل و نقل دریایی هم که عملیات حمل و نقل را برای شبکه سعید الجمال مدیریت می‌کند و به الجمال در زمینه قاچاق محصولات نفتی ایران مشاوره می‌دهد، از جمله تحریم‌شدگان است. صبحروال مسئول هماهنگی حمل و نقل فرآورده‌ها و کالاهای نفتی ایران در سراسر خاورمیانه و آسیا است.

همزمان با این تحریم‌ها، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که تحریم‌ها علیه سه مقام پیشین ایرانی و دو شرکتی که قبلاً تجارت پتروشیمی با ایران انجام می‌دادند را لغو کرده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا گفته است که حذف نام این افراد و شرکت‌ها از فهرست تحریم‌ها «تغییر تأیید شده در رفتار یا وضعیت» آن‌ها و «تعهد دولت ایالات متحده به لغو تحریم‌ها در صورت [بروز] چنین تغییری را نشان می‌دهد».

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.