ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت شماری از فعالان مدنی در تجمع حمایت از برادران افکاری در شیراز

یک منبع مطلع به زمانه می‌گوید در جریان حمله مأموران امنیتی به تجمع همراهان خانواده نوید افکاری در شیراز، نرگس محمدی، ناهید شیرپیشه، سکینه احمدی، پوران ناظمی، جعفر عظیم‌زاده و سعید محمدی در مقابل زندان عادل‌آباد شیراز بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند.

پس از اعلام خبر حمله مأموران امنیتی به خانواده نوید افکاری در شیراز، منابع حقوق بشری از بازداشت دست‌کم پنج تن از فعالان مدنی و مدافعان حقوق بشر در جریان این حمله خبر داده‌اند.

یک منبع مطلع به زمانه می‌گوید در جریان حمله مأموران امنیتی به تجمع همراهان خانواده نوید افکاری در شیراز، نرگس محمدی، ناهید شیرپیشه، سکینه احمدی، پوران ناظمی، جعفر عظیم‌زاده و سعید محمدی در مقابل زندان عادل‌آباد شیراز بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند.

به گفته این منبع، صبح روز شنبه ۲۲ خرداد ماه، ناهید شیر پیشه، مادر پویا بختیاری، سکینه احمدی، مادر ابراهیم کتابدار، نرگس محمدی، مدافع حقوق بشر، جعفر عظیم‌زاده، فعال کارگری، پوران ناظمی و سعید محمدی، فعالان مدنی در شهر شیراز برای برگزاری تجمعی با همراهی خانواده افکاری و جمعی از فعالان مدنی این شهر در اعتراض به نگهداری وحید و حبیب افکاری در سلول انفرادی، در مقابل زندان عادل‌آباد گرد هم آمدند که در همان دقایق اولیه هدف حمله خشونت‌آمیز مأموران لباس شخصی و نیروهای انتظامی قرار گرفتند.

تا لحظه تنظیم این گزارش، اسامی دقیق بازداشت‌شدگان و محل نگهداری آنها اعلام نشده است.

سعید افکاری، برادر نوید افکاری با اعلام خبر بازداشت چند نفر از حاضران در تجمع حمایت از برادران افکاری، درباره بازداشت و ضرب و جرح خانواده‌اش به دست مأموران امنیتی در توئیتر خود نوشته است:

«پدرم از الهام حفاظت می‌کرده چنتا مأمور پدرم رو بردن و پنج زن مأمور چادری روی الهام ریختن و با کتک بهش دستبند زدن و روی زمین کشیدن و بردنش توی ون گردن و دست الهام آسیب دیده مادرم و خاله‌هام هم به شدت کتک خوردن.»

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

در ماه‌های گذشته و به ‌ویژه پس از اجرای حکم اعدام نوید افکاری در زندان، خانواده این زندانی سیاسی بارها تحت آزار و فشارهای مختلف قرار گرفته‌اند. وحید و حبیب افکاری، دو برادر دیگر نوید در حال حاضر بیش از ۹ ماه است که در سلول انفرادی و بدون دسترسی به حقوق اساسی خود به ‌سر می‌برند. 

وحید افکاری، شهروند ۳۷ ساله بابت اتهام معاونت در محاربه به ۲۵ سال زندان، به اتهام معاونت در قتل به ۲۵ سال زندان و به اتهام توهین به رهبری به دو سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.

حبیب افکاری، برادر بزرگ‌تر او هم به ۲۷ سال و سه ماه حبس و تحمل ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است. 

نوید افکاری، زندانی سیاسی و کشتی‌گیر ۲۷ ساله ایرانی و از معترضان اعتراضات سراسری مرداد ۱۳۹۷، برادر دیگر این دو زندانی سیاسی، صبح روز ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ به اتهام قتل یک مأمور امنیتی به نام حسن ترکمان اعدام شد.

اعدام او در حالی به اجرا درآمد که میلیون‌ها نفر از شهروندان ایرانی و همچنین چندین نفر از مقام‌های رسمی کشورهای مختلف خواستار لغو حکم اعدام نوید افکاری شده بودند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.