ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: چارچوب زمانی دور ششم مذاکرات هسته‌ای وین مشخص نیست

ایران و آمریکا در مذاکرات غیرمستقیم احیای برجام در وین به توافق نزدیک شده‌اند. ایران خواهان تضمین است. آمریکا اما تضمین نمی‌دهد. احتمال می‌رود مذاکرات به تعویق بیفتد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد در مذاکرات احیای برجام در وین پیشرفت‌هایی حاصل شده اما همچنان چالش‌های مهمی هم باقی مانده است. ایران خواهان تضمین‌هایی برای جلوگیری از خروج دوباره آمریکا از برجام است.

سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران و رئیس هیأت مذاکره‌کننده ایران در وین پنجشنبه ۱۷ ژوئن/۲۷ خرداد در مصاحبه با الجزیره گفت:

«پیشرفت خوب و ملموسی در موضوعات مختلف در مذاکرات وین حاصل کرده‌ایم. معتقدیم که بیش از هر زمان دیگری به توافق نزدیک شده‌ایم، اما هنوز برخی موضوعات اساسی وجود دارد که باید در خصوص آن‌ها مذاکره کرد.»

به گزارش خبرگزاری رویترز، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک گفت‌‌وگوی تلفنی با خبرنگاران در واکنش به اظهارات عراقچی در مصاحبه با الجزیره گفت:

«ما به پیشرفت‌هایی دست پیدا کردیم اما چالش‌هایی هم باقی مانده است.»

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا سپس در ادامه گفت‌وگوی تلفنی با خبرنگاران درباره چارچوب زمانی برای دور ششم مذاکرات در وین گفت:

« ما چارچوب زمانی برای دور ششم مذاکرات برجام نداریم.»

شنبه ۱۲ ژوئن/ ۲۲ خرداد ششمین دور مذاکرات ایران و گروه کشورهای ۴+۱ در چارچوب کمیسیون مشترک برجام به همراه آمریکا در وین آغاز شد. بعد از پایان نخستین نشست کمیسیون مشترک برجام در دور ششم، نماینده اتحادیه اروپا اعلام کرد گفت‌وگوها در مورد جزئيات اقداماتی که دو همه طرف‌ها باید در دستور کار قرار دهند در کارگروه‌های مختلف ادامه می‌یابد.

عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیأت مذاکره‌کننده ایرانی در مصاحبه با الجزیره گفت:

«همه طرف‌ها باید اقدامات سختی را در پیش بگیرند و ایران این تصمیم دشوار را پیش از این گرفته و علی‌رغم خروج آمریکا از توافق، به آن پایبند مانده است و اگر اکنون توافق هسته‌ای به حیات خود ادامه می‌دهد، این به فضل رفتار ایران بوده است.»

عراقچی سپس در ادامه مصاحبه با الجزیره گفت:

 «می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم اتفاق مشابه خروج ترامپ از برجام توسط هیچ یک از روسای آینده آمریکا تکرار نخواهد شد.»

این دور از مذاکرات ممکن است به منظور رایزنی‌های بیشتر کشورها با پایتخت جمعه شب متوقف و به دور بعدی موکول شود، اما این احتمال هم وجود دارد که مذاکرات تا سه‌شنبه ۱۱ ژوئن ادامه پیدا کنند. در هر حال توقف مذاکرات به معنای یک وقفه است.

عراقچی در مصاحبه با الجزیره تأکید کرد که تیم ایرانی اگر به توافق خوبی با طرف‌های دیگر برسد، آن را خواهد پذیرفت، اما در غیر این صورت نه با دولت فعلی و نه با دولت آتی توافقی در کار نخواهد بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.