ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

با گلوله‌باران ارتش سوریه، ۳۱ نفر کشته و ۵ هزار سوری دیگر آواره شدند

روسیه تهدید کرده است که از حق وتوی خود استفاده خواهد کرد تا دیگر کمک‌های بین‌المللی از طریق گذرگاه ترکیه به ادلب نرسد. روسیه می‌گوید این کمک‌ها را باید دولت سوریه و متحدانش انجام دهند.

یک آژانس امدادی محلی گفت حدود ۵ هزار غیرنظامی در شمال‌غربی سوریه پس از گلوله‌باران ارتش بشار اسد مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند.

در اثر این حملات حداقل ۳۱ نفر از ابتدای ژوئن (ماه جاری میلادی) جان خود را از دست داده‌اند. قربانیان از افراد غیرنظامی ساکن در جنوب استان ادلب بودند که در اثر حملات ارتش بشار اسد به ساختمان‌های غیرنظامی کشته‌شدند. این ساختمان‌ها شامل بیمارستان، مدرسه، اردوگاه پناهندگاه و مقر کلاه‌سفیدها بود. در میان کشته‌شدگان سه کودک و یک عضو کلاه‌سفیدها هم بود که روز شنبه کشته شد.

سامر ناصر رئیس مرکز کلاه‌سفیدها در جنوب ادلب در مورد این حمله گفت: «ما برای شروع شیفت صبح آماده می‌شدیم که مرکز ما با سه موشک بسیار قوی هدف قرار گرفت. من در سال ۲۰۱۴ به گروه کلاه‌سفید‌ها (یک گروه دفاع مدنی) پیوستم و در تمام این مدت هرگز شاهد چنین موشک‌های مخربی نبوده‌ام. همکار ما «دهام الحسین» کشته شد و پنج داوطلب ما زخمی شدند، از جمله احمد برادر دهام. این مرکز کاملاً تخریب شد و تجهیزات زیادی را که برای نجات جان انسانها استفاده می کردیم، از دست دادیم.»

افزایش خشونت‌ها و گلوله‌باران در سه هفته گذشته آخرین مورد نقض توافق آتش‌بس است که توسط ترکیه و روسیه در مارس ۲۰۲۰ انجام شد. براساس این توافق رژیم بشار اسد نباید به ادلب که جمعیت آن عمدتا غیرنظامی است حمله کند. تا پیش از این توافق یک میلیون نفر از ترس حملات ارتش اسد از این منطقه آواره شدند .

ادلب و حومه آن تحت کنترل شبه‌نظامیان تحریر الشام است. تحریرالشام، یک گروه اسلامگرا که در سال ۲۰۱۹ بر سایر گروه‌های اسلامگرای فعال در ادلب فايق آمد. این گروه از اتحاد چند جریان سلفی تشکیل شده است.

پس از گذشت ۱۰ سال از آغاز جنگ داخلی، ادلب تنها منطقه این کشور است که در کنترل رژیم اسد قرار ندارد. ادلب محل زندگی حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است. حدود سه چهارم آنها آوارگانی هستند که از دیگر مناطق این کشور خود را به ادلب رسانده‌اند. شرایط زندگی در این منطقه تحت محاصره وخیم است. سازمان ملل متحد می گوید در حال حاضر حدود ۷۵ درصد از مردم ادلب برای تأمین نیازهای اساسی خود به کمک‌های بشردوستانه وابسته هستند.

حملات جدید ارتش بشار اسد به روستاهای احصیم و باره در لبه جنوبی ادلب انجام می‌شود. ده‌ها گلوله توپ در روزهای گذشته به سمت این دو روستا پرتاب شده است. در نتیجه این حمله ۹ نفر کشته شدند.

خبرگزاری دولتی سوریه، سانا گزارش داده است که شورشیان نیز در پاسخ، روستای جورین که تحت کنترل دولت است را گلوله باران کردند و یک کودک را کشتند.

در تاریخ ۱۰ ژوئیه، سازمان ملل متحد باید برای تمدید کمک‌رسانی به ادلب از شمال‌غرب سوریه و از طریق مرزهای این منطقه با ترکیه تصمیم‌گیری کند. اگر این گذرگاه انتقال دارو و غذا به ادلب بسته شود جمعیت ۳ و نیم میلیون نفری این منطقه در وضعیت وخیمی قرار خواهند گرفت. روسیه بارها تهدید کرده است که با استفاده از حق وتوی خود در شورای امنیت مانع کمک‌رسانی به این منطقه خواهد شد. روسیه معتقد است که جریان کمک‌رسانی باید از طریق متحدان دولت قانونی سوریه انجام شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.