ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

زینب همرنگ و سپیده کاشانی، دو زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین به کرونا مبتلا شدند

زینب همرنگ و سپیده کاشانی، دو زندانی سیاسی محبوس در بند زنان زندان اوین به ویروس کرونا مبتلا شدند. به دلیل عدم رسیدگی‌های مناسب نگرانی‌ها از افزایش ویروس کرونا در بند زنان افزایش یافته است.

به گزارش هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، تست کرونای زینب همرنگ سیدبگلو، معلم بازنشسته و سپیده کاشانی، فعال محیط زیست که هر دو در زندان اوین به سر می‌برند، مثبت اعلام شد.

بر اساس گزارش هرانا همزمان علائم کرونا در میان تعدادی دیگر از زندانیان محبوس در بند زنان زندان اوین مشاهده شده است و عدم توجه مسئولان به شرایط نگهداری این زندانیان، موجب افزایش نگرانی در خصوص شیوع گسترده این ویروس در میان دیگر زندانیان این بند شده است.

ماه گذشته در تاریخ ۱۲ خرداد نیز زمانه مطلع شد که تست کرونای ناهید فتحعلیان، فعال صنفی معلمان و زندانی سیاسی محبوس در بند زنان اوین مثبت شده است.

ناهید فتحعلیان یک هفته قبل از مثبت شدن تست کرونا، برای انجام کارهای درمانی به بیمارستانی در خارج از زندان منتقل شده بود و بعد از بازگرداندن به زندان، پس از چند روز علائم بیماری کرونا در او پدیدار شد. این بار نیز طبق اطلاعاتی که از طریق یک منبع مطلع در اختیار زمانه قرار گرفته است، زینب همرنگ در روزهای گذشته جهت انجام امور درمانی به خارج از زندان منتقل شده بود پس از بازگرداندن مشخص شد که به ویروس کرونا مبتلا شده است.

ماه گذشته نیز عدم رسیدگی مناسب مسئولان زندان، نبود واکسن و امکانات مناسب برای خودمراقبتی زندانیان، نگرانی‌ها از افزایش مبتلایان را شدت بخشیده بود. اکنون با ابتلای دو نفر دیگر از زندانیان سیاسی بند زنان زندان اوین، مجدداً نگرانی‌ها از شیوع کرونا و نبود واکسن در چنین شرایطی بالا گرفته است.

سپیده کاشانی، از فعالان محیط‌زیستی زمستان سال ۹۶ بازداشت و از آن زمان در زندان اوین به‌سر می‌برد. او پیشتر توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی به همراه ۷ متهم دیگر پرونده موسوم به فعالان محیط زیست محاکمه شد. بر اساس حکم صادره سپیده کاشانی به تحمل ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد.

زینب همرنگ، دبیر بازنشسته آموزش و پرورش شهریورماه ۹۹ حین سفر در استان آذربایجان غربی بازداشت و پس از ۵ روز نگهداری در بازداشتگاه، به قرنطینه بند زنان زندان اوین منتقل شد. دادگاه انقلاب تهران زینب همرنگ را به اتهام اجتماع و تبانی به ۵ سال حبس، به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس و در مجموع به ۶ سال حبس تعزیری محکوم کرد. از این میزان با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی (تجمیع احکام)، مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس برای او قابل اجرا خواهد بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.