ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تعطیلی شش روزه تهران: شلوغی جاده‌ها و آماده‌باش مراکز درمانی

ویروس کرونا جان دست کم ۲۵۰ شهروند دیگر ایران را گرفت. بیمارستان‌ها از افزایش بی‌سابقه تعداد مراجعات خبر می‌دهند. تعطیلی شش روزه ادارات دولتی در استان‌های تهران و البرز به ترافیک در جاده‌های خروجی تهران منجر شده است.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران سه‌شنبه ۲۹ تیر/۲۰ ژوئيه ابتلای ۲۷ هزار و ۴۴۴ تن دیگر از شهروندان ایران به ویروس کرونا را گزارش کرد. در شرایطی که تغییر چشمگیری در سرعت واکسیناسیون شهروندان دیده نمی‌شود، رقم ابتلا به کرونا و آمار مرگ و میر بیماران همچنان بالاتر می‌رود. طبق گزارش وزارت بهداشت موج مرگبار کووید-۱۹ که با شیوع نسخه جهش‌یافته ویروس تشدید شده است، در ۲۴ ساعت گذشته جان ۲۵۰ بیمار دیگر را گرفت. آمارهای واقعی تا سه برابر آمارهای رسمی وزارت بهداشت برآورد می‌شوند.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی این وزارتخانه همچنین از بستری شدن دست کم ۳ هزار و ۳۶ تن از مبتلایان به کووید-۱۹ و تزریق بیش از ۴۲۴ هزار دوز واکسن کرونا به شهروندان خبر داد.

وزارت بهداشت درحالی مرگ ۲۵۰ نفر از بیماران مبتلا به کرونا را گزارش می‌کند که به گفته علیرضا زالی، فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا در تهران، تنها در پایتخت ۹۲ نفر از بیماران کووید-۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست داده‌اند. زالی ضمن هشدار نسبت به سرایت شدید ویروس جهش‌یافته و افزایش بی‌سابقه تعداد بیماران در تهران گفت میزان بستری‌‌شدگان مبتلا به کرونا به طرز بی‌سابقه‌ای از مرز ۸ هزار نفر عبور کرده و برای اولین بار بیش از ۲۰ هزار نفر از بیماران کووید-۱۹ به صورت سرپایی به بیمارستان‌ها مراجعه کرده‌اند.

در همین رابطه علی جمالیان، رئیس بیمارستان لواسانی هم سه‌شنبه گفت همه تخت‌های این بیمارستان پر شده و با این وضعیت «حداقل در تهران دیگر تخت خالی برای بیماران نیازمند پیدا نخواهد شد». این درحالی‌ست که تهران از برخوردارترین استان‌ها در دسترسی به تجهیزات پزشکی و درمانی به‌شمار می‌رود و دیگر استان‌ها از جمله سیستان و بلوچستان که هفته‌هاست با موج شدید شیوع کرونا درگیرند، وضعیت بسیار بدتری دارند.

جمالیان در ادامه با اشاره ضمنی به مسئله واکسیناسیون هشدار داد تا وقتی که همه در برابر ویروس جهش‌یافته ایمن نشوند، ویروس موج‌های جدیدی را ایجاد خواهد کرد.

آماده‌باش مراکز درمانی و بیمارستان‌های تهران

به گفته فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا استان تهران، بیمارستان‌های استان تهران برای پذیرش بیماران کووید-۱۹ در حال آماده‌باش قرار گرفته‌اند و تعطیلات شش روزه تهران و البرز شامل مراکز بهداشتی، درمانی، مراکز واکسیناسیون کرونا، بخش‌های درمانی خصوصی و مطب‌ها نمی‌شود.

روز گذشته علی ربیعی، سخنگوی دولت از تعطیلی شش روزه استان‌های تهران و البرز خبر داد. بر همین اساس تمامی ادارات این استان‌ها از امروز سه‌شنبه تا یکشنبه هفته آتی تعطیل خواهند بود.

گزارش‌های میدانی اما نشان از آن دارد که به‌خاطر باز بودن بسیاری از مشاغل در بخش خصوصی و پایین آوردن ظرفیت حمل و نقل شهری و بین‌شهری در روزهای تعطیل، ترددها کاهش پیدا نکرده و برخلاف آن‌چه پیش‌بینی می‌شده به شلوغ‌تر شدن مکان‌های عمومی از جمله ایستگاه‌های مترو منجر شده است.

از سوی دیگر با افزایش روزانه شمار شهرهای قرمز و نارنجی که به ترتیب به ۱۶۹ و ۱۶۶ شهر رسیده، تردد به شهرهای قرمز و نارنجی، از جمله در استان تهران و البرز ممنوع اعلام شده است.

با این‌وجود گزارش‌ها از ترافیک سنگین در جاده‌های شمالی ایران خبر می‌دهند.

ترافیک در جاده‌های خروجی تهران و افزایش بی‌سابقه آمار ابتلا در گیلان و مازندران

هادی عبادی، سرپرست پلیس راه مازندران سه‌شنبه به خبرگزاری تسنیم گفت ۲ هزار و ۷۷۰ خودرو با پلاک غیربومی تنها در ۲۴ ساعت گذشته از ۶ محور اصلی کندوان، کیاسر، هراز، سوادکوه و دو محور ارتباطی شرق و غرب مازندران قصد ورود به این استان را داشتند که پلیس بر آن‌ها «اعمال قانون» کرده اما تنها ۲۲۹ خودرو را برگردانده است.

تصویر منتشر شده از محور هراز

او همچنین مدعی شد ترافیک سنگین روز دوشنبه خودروها در جاده‌های هراز، چالوس، سوادکوه، کیاسر و محدوده درون شهری، در روز سه‌شنبه «عادی و روان» شده است.

براساس اعلام مقام‌های پزشکی مازندران آمارهای ابتلا به کرونا در این استان به شکل کم‌سابقه‌ای رو به افزایش است و در شبانه‌روز گذشته دست کم ۱۳۶ نفر دیگر در مازندران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

در گیلان نیز شرایط مشابهی وجود دارد و مقام‌های محلی می‌گویند ورود مسافران وضعیت همه‌گیری را وخامت بخشیده است. آبتین حیدرزاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان سه‌شنبه گفت تعداد بسترهای روزانه کرونا در گیلان طی یک هفته گذشته سه رقمی بوده و به بیش از ۵۹۰ بیمار رسیده است. به گفته او در شبانه‌روز گذشته دست کم ۱۵۰ نفر در گیلان به ویروس کرونا مبتلا شده و ۵ بیمار جان خود را از دست داده‌اند.

بر مبنای نظرات کاربران شبکه‌های اجتماعی، شهروندان از عملکرد نیروی انتظامی در بستن ناکارآمد جاده‌ها ناراضی‌اند و خواهان سخت‌گیری بیشتر در ممانعت از ترددها هستند.

علیرضا ناجی، رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی سه‌شنبه به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفت مقام‌های سیاست‌گذار باید «سکون جمعیت و قرنطینه‌کردن شهرها» را بسیار جدی بگیرند و تنها به اعمال جریمه بسنده نکنند تا گردش ویروس کمتر شود.

او به روند کند واکسیناسیون و کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی اشاره کرد و گفت: «خیزش پنجم کرونا به دلیل چرخش واریانت دلتا بسیار سهمگین‌تر از پیک‌های قبلی است و با روزانه بیش از ۲۰ هزار موارد مثبت جدید، آرام آرام باید در طول دو هفته آینده منتظر آمار بیشتر مبتلایان و به دنبال آن افزایش موارد مرگ و میر باشیم.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.