ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سوریه می‌گوید با پدافند هوایی مانع از حمله اسرائیل به حمص شده است

رسانه‌های دولتی سوریه گزارش دادند، پدافند هوایی این کشور حمله اسرائیل به منطقه القصیر در حمص را رهگیری کرد.

خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) به نقل از یک منبع نظامی این کشور اعلام کرد که اسرائیل در ساعت یک و ۱۳ دقیقه بامداد پنج‌شنبه ۳۱ تیر / ۲۲ ژوئیه به حمص حمله هوایی کرد اما با دفاع هوایی سوریه روبه‌رو شد.

به‌گفته این منبع آگاه، حمله اسرائیل از شمال شرق بیروت، پایتخت لبنان انجام شد و برخی از اهداف در منطقه القصیر حمص را هدف قرار می‌داد.

این حمله خسارت‌های مادی وارد کرده اما تلفاتی نداشته است. ارتش اسرائیل در این‌باره اظهارنظری نکرده است.

در یک رویداد جداگانه، ارتش اسرائیل نیز گفته است که پس از جست‌وجو در نزدیکی مرز لبنان، نیروهای ارتش دو مظنون را که در شب وارد خاک اسرائیل شدند، بازداشت کرده‌اند. ارتش گفت که ظاهراً این زوج به امید یافتن کار وارد اسرائیل شدند.

سوریه دوشنبه ۲۸ تیر / ۱۹ ژوئیه نیز اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور با حمله اسرائیل به اطراف شهر السفیره در حومه جنوب شرقی حلب مقابله کرده بود.

استان حمص در مرز لبنان قرار دارد؛ جایی که گروه شیعه حزب‌الله لبنان مورد حمایت ایران در امتداد مرزهای ناهموار آن حضور دارد.

منابع اطلاعاتی غربی گفته‌اند که حملات شدیدتر اسرائیل به سوریه از سال گذشته بخشی از جنگ سایه‌ای است که مورد تأیید ایالات متحده آمریکا قرار دارد. این حملات عمدتاً مواشع و پایگاه‌های سپاه پاسداران جمهوری اسلامی و نیروهای نیابتی ایران را هدف قرار می‌دهند.

این حملات همچنین بخشی از سیاست ضد حکومت ایران است که در دو سال گذشته قدرت نظامی گسترده آن را تضعیف کرده است بدون آن‌که تنش‌ها را بیش از این افزایش دهد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.