ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پوران ناظمی: نیروهای امنیتی با فریب و بدون هیچ حکمی به منزل من یورش آوردند

نیروهای امنیتی در موج جدیدی از سرکوب نیروهای امنیتی به خانه پوران ناظمی، فعال مدنی یورش می‌بردند و کامپیوتر، تلفن همراه و وسایل شخصی او را ضبط کردند.

شنبه ۲۷ شهریور نرگس محمدی، فعال حقوق بشر و نائب رئیس کانون نویسندگان ایران، ویدئویی از یورش نیروهای امنیتی به منزل شخصی پوران ناظمی، از فعالین مدنی در حساب اینستاگرام خود منتشر شد. نیروهای امنیتی ضمن ضبط بسیاری از وسایل شخصی پوران ناظمی همچون کتاب‌ها، مدارک، کامپیوتر و تلفن همراه، اقدام به تخریب دیگر وسایل شخصی این فعال مدنی کردند.

در ویدئویی که منتشرشده، پوران ناظمی توضیح می‌دهد که نیروهای امنیتی به‌قصد نابود کردن وارد منزل او شدند. در این ویدئو بسیاری از وسایل منزل پوران ناظمی تخریب و منزل تماماً به‌هم‌ریخته است.

پوران ناظمی، نویسنده، شاعر، فعال حقوق بشر و از امضاکنندگان بیانیه درخواست استعفای رهبر جمهوری اسلامی - علی خامنه‌ای - است که به بیانیه ۱۴ نیز شناخته می‌شود.

زمانه درباره یورش نیروهای امنیتی و دلایل این کار را پوران ناظمی گفت‌وگو کرده است.

◾️ گفت‌وگوی زمانه با پوران ناظمی را بشنوید:

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

پوران ناظمی به زمانه می‌گوید از علت یورش نیروهای امنیتی به منزلش، و همچنین تخریب و ضبط وسایل شخصی او اطلاعی ندارد. او تأکید کرد نمی‌داند این نیروها از سوری کدام نهاد امنیتی بودند، زیرا نه تنها خود را معرفی نکردند، بلکه بابت ضبط وسایل شخصی او هیچ حکمی ارائه نداده و صورت‌جلسه هم نشده است.

به گفته پوران ناظمی برخورد نیروهای امنیتی بسیار زننده و تحقیرآمیز بوده است.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

نرگس محمدی، ضمن انتشار این ویدیو اقدام نیروهای امنیتی منبی بر یورش به منزل فعالان مدنی و ضبط وسایل آنها را پروسه‌ای غیرقانونی خواند که باید متوقف شود:

«۱- ورود به منزل‌ها بدون دستور قضایی و به شکل هجوم امنیتی صورت می‌گیرد.
۲- نیروهای امنیتی بدون معرفی خود با اقدامات فریبکارانه ازجمله ادعای مأمور مالیات یا … زنگ خانه‌ها را می‌زنند و بلافاصله به منزل وارد می‌شوند.
۳- صورت‌جلسه‌ای مبنی بر ضبط وسایل شخصی به افراد ارائه نمی‌گردد.
این اقدامات مصداق بارز عمل غیرقانونی و مجرمانه است و باید متوقف گردد.»

علاوه بر پوران ناظمی، در هفته گذشته نیروهای امنیتی به منزل تعدادی دیگر فعالین مدنی و فعال حقوق زنان به همین شیوه یورش بردند - از جمله ناهید شیرپیشه، مادر پویا بختیاری از جان باخته‌های اعتراض‌های آبان ۹۸، مریم رحمانی و سارا صحرانورد که هردو فعال حقوق زنان هستند.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

پوران ناظمی به زمانه می‌گوید او جز شرکت در تجمعات مسالمت‌آمیز هیچ اقدام دیگری انجام نداده است که نیروهای امنیتی به این شیوه به منزل شخصی او یورش برده‌اند.

به گفته پوران ناظمی از جمله دلایل برخوردهای امنیتی و یورش بردن به منزل فعالین مدنی، ایجاد رعب و وحشت در اذهان عمومی است؛ حکومت در مقطع فعلی با بحران مواجهه است و تلاش می‌کند با امنیتی کردن فضای موجود و ایجاد ناامیدی از بروز احتمالی اعتراض‌های مردمی جلوگیری کند.

پوران ناظمی تاکنون برای امضای بیانیه‌های مدنی مختلف و نیز فعالیت‌هایش چند بار توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شده است.

این نویسنده و فعال مدنی در دهه‌ شصت به دلیل انتشار یک شعر با مضمون سیاسی متهم به توهین به روح‌الله خمینی، بنیان‌گذار جمهوری اسلامی شد و بایت این شعر به احکام زندان و شلاق محکوم شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.