ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تجمع معلمان در سراسر ایران: «رتبه‌بندی اجرا نشه، کلاس‌ها منحل می‌شه»

همزمان با نخستین روز بازگشایی مدرسه‌ها در ایران صدها معلم در شهرهای مختلف ایران به خیابان آمدند و علیه کالایی سازی آموزش، سرکوب فعالان صنفی حقوق معلمان و تعلیق لایحه رتبه بندی شعار دادند. در مشهد پلیس مانع تجمع شد. در دیگر شهرها معلمان گفتند اگر رتبه‌بندی اجرا نشود از رفتن به کلاس درس خودداری می‌کنند.

سوم مهر در حالی که ابراهیم رئیسی (عضو هیئت مرگ کشتار زندانیان سیاسی در تابستان ۱۳۶۷) در مدرسه‌ای در جنوب شهر تهران برای دانش‌آموزان سخنرانی می‌کرد و بهبود حقوق معلمان را وعده می‌داد، صدها معلم در شهرهای کوچک و بزرگ ایران با تجمع در مقابل ساختمان آموزش و پرورش مسئولان دولتی را «دروغگو» خواندند و خواستار اجرای سریع‌تر لایحه رتبه‌بندی شدند.

رسانه‌های خبری دولتی ایران تا ظهر شنبه از پوشش اخبار مربوط به تجمع معلمان که در شهریور ماه نیز دو مرتبه مقابل ساختمان برنامه و بودجه و دیوان عدالت اداری تجمع کرده بودند، خودداری کردند.

منابع نزدیک به کانون‌های صنفی معلمان که همکاران خود را به تجمع در نخستین روز بازگشایی مدرسه‌ها از زمان شیوع کرونا در ایران فراخوانده بودند، اما تصاویر و ویدئوهایی را از تجمع در نقاط مختلف منتشر کردند که گویای حضور پرشمار معلمان در این اقدام اعتراضی بود.

به گزارش کانال صنفی معلمان، در مشهد پلیس مانع شکل‌گیری تجمع شد. در یک ویدئو از مشهد، زنان معلمان می‌گویند پلیس مانع پیوستن معلمان مرد به تجمع شده‌است. آنها در مقابل پلیس شعار می‌دهند «تا حق‌مو نگیرم، سرکلاس نمی‌رم»، «عدالت عدالت». این ویدئو کوتاه را در زیر ببینید.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

در شیراز هم که به تازگی چند تن از فعالان صنفی معلمان احضار یا بازداشت شده‌اند، معلمان در مقابل ساختمان آموزش و پرورش تجمع کردند. تصاویر منتشر شده بیانگر این است که معلمان بسیاری در این شهر در تجمع شرکت دارند.

یک ویدئو کوتاه از تجمع معلمان استان فارس در شیراز را در زیر ببینید:

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

در استان فارس در هفته پایانی شهریور ماه خودکشی دست کم دو معلم به دلیل مشکلات معیشتی گزارش شد.

یکی از معلمان حاضر در تجمع مقابل ساختمان آموزش و پرورش در شیراز خطاب به مسئولان دولتی می‌گوید معلمان انتظار دارند آن‌ها حداقل بیایند و حرف معلمان را بشنوند و اگر در جمع هستند و می شنوند به خواسته‌های معلمان توجه کنند.

یک ویدئو از تجمع معلمان در اصفهان نیز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که در آن معترضان خواستار آزادی معلمان زندانی هستند. این ویدئو را در ادامه ببینید.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

براساس اعلام شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان، در آغاز سال تحصیلی جدید ۱۳ معلم در زندان‌اند و شمار زیادی از معلمان در شهرهای مختلف به نهادهای امنیتی و قضایی احضار شده‌اند.

در یک ویدئو که از تجمع معلمان در اصفهان منتشر شده است، زنان معلم یک صدا با یکدیگر سرود «همراه شو عزیز تنها نمان به درد، کین درد مشترک هرگز جدا جدا درمان نمی‌شود» را می‌خوانند.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

در استان کردستان نیز معلمان در سقز، مریوان و سنندج حضور پررنگی در تجمع اعتراضی داشتند.

تصاویری که در کانال تلگرامی معلمان عدالتخواه و کانال صنفی معلمان منتشر شده است، نشان می‌دهد معلمان در شهرهای ایلام، کرمانشاه، کوهرنگ، ایذه، آبادان، بجنورد، اندیمشک، بهبهان،یزد، کازرون، لامرد، اهواز، ساری، اشکنان، زنجان، خرم‌آباد، شهربابک، اردبیل، خرم‌آباد، یاسوج و تهران به خیابان آمده‌اند.

مجموعه‌ای از تصاویر تجمع امروز معلمان را در زیر ببینید.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

اصلی‌ترین خواسته معلمان در فصل بازگشایی مدرسه‌ها اجرای رتبه بندی حقوق فرهنگیان است که در آخرین روزهای کاری دولت حسن روحانی به مجلس ارائه شد اما مسعود میرکاظمی، رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه در شهریور ماه گفت دولت به دلیل اینکه منابع مالی این لایحه مشخص نیست، اجرای آن را متوقف کرده است.

معلمان در تجمع امروز مسئولان آموزش و پرورش، نمایندگان مجلس و حکومت را تهدید کردند در صورتی که لایحه رتبه بندی اجرا نشود از رفتن به کلاس‌های درس خودداری می‌کنند.

در یک فیلم کوتاه که از تجمع در خراسان شمالی منتشر شده، معلمان می‌گویند رتبه اگر حل نشه، کلاس‌ها منحل میشه.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

در تهران نیز معلمان شاغل در استان های تهران و البرز در کنار یکدیگر مقابل ساختمان برنامه و بودجه تجمع کردند. در یک ویدئو که از تجمع معلمان در تهران منتشر شده است، آن‌ها شعار می‌دهند: «تا حق خود نگیریم از پا نمی‌نشینیم» و «رتبه بندی اجرا نشه کلاس‌ها تعطیل میشه».

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

همزمان با تجمع سراسری معلمان در بیشتر مراکز استان ها و چند شهر دیگر،معاون حقوقی و پارلمانی آموزش و پرورش در مراسم آغاز سال تحصیلی گفت: هدف ما از به تصویب رسیدن لایحه رتبه‌بندی معلمان، رقم و افزایش نیست، این لایحه به دنبال جایگاه و منزلت معلمان است که چندین سال آسیب دیده است و به همین خاطر امیدواریم نتیجه آن موجبات آرامش را برای همکاران به همراه داشته باشد.

علی کریمی فیروزجاه، نماینده مجلس نیز بدون اشاره به اعتراض سراسری معلمان در روز سوم مهر، از بررسی لایحه رتبه بندی حقوق معلمان به صورت خارج از نوبت در مجلس خبر داد.

پیشتر محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی گفته بود مجلس بعد از تعطیلات بررسی لایحه رتبه‌بندی را آغاز می‌کند. سایت مجلس شورای اسلامی نیز شامگاه جمعه دوم مهر لایحه رتبه‌بندی معلمان را پس از اصلاحات صورت گرفته منتشر کرد.

همزمان با این اقدام شماری از نمایندگان مجلس در شهرهای مختلف از رسیدگی فوری به این لایحه خبر دادند. نماینده نوشهر گفت: «هرچند با کسری اعتبارات مواجه هستیم اما به طور جد رتبه‌بندی معلمان در دستور کار مجلس یازدهم قرار دارد.»

محمد وحیدی، عضو کمیسیون آموزش و نماینده بجنورد هم در صبح سوم مهر تصویب لایحه رتبه‌بندی معلمان را ضروری دانست و وعده داد مجلس به فوریت رتبه‌بندی را به قانون تبدیل کند.

معلمان معترض خواستار این هستند که در قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان، اعم از معلمان رسمی و قراردادی و تازه استخدام شده، معادل ۸۰ درصد حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها تعیین شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.