ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله موشکی و پهپادی حوثی‌ها به امارات و عربستان، اینترنت در یمن همچنان قطع است

تنش‌ها میان عربستان و امارات متحده عربی و شبه‌نظامیان حوثی در یمن همچنان در حال افزایش است. حملات متقابل ادامه دارد، اینترنت در سراسر یمن قطع است و هر حمله با یک ضدحمله از سوی طرف مقابل روبه‌رو می‌شود.

شبه‌جزیره عرب صحنه تبادل آتش امارات و عربستان و حوثی‌های یمن شده است. شامگاه یکشنبه ۳ بهمن، یک موشک بالستیک به منطقه جیزان عربستان صعودی اصابت کرد. چند ساعت بعد و در نخستین ساعات بامداد ۴ بهمن، چند موشک دیگر به سمت ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی و عسیر در عربستان سعودی پرتاب شد.

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای نظامی هم‌پیمان با حوثی‌ها  گفت که در این رویداد از موشک‌های بالستیک ذوالفقار و پهپادهای صماد و قاصف استفاده شده است و اهدافی در عمق خاک عربستان و امارات هدف قرار گرفته است.

او گفت که موشک‌های بالستیک پرتاب شده به ابوظبی، پایگاه الظفره را هدف گرفتند. این پایگاه محل انجام عملیات لجستیک برای کمک به شبه‌نظامیان مخالف حوثی‌ها در یمن بوده است. در مقابل رسانه‌های عربی نوشتند که امارات موفق شده که دو موشک شلیک شده به ابوظبی را شناسایی و منهدم کند. تصاویری از هدف قرار گرفتن این دو موشک در شبکه‌های اجتماعی هم منتشر شده است.

حوثی‌ها روز دوشنبه، ۲۷ دی ماه نیز با استفاده از پهپادهای انفجاری دو نقطه در ابوظبی را هدف قرار دادند. نخست، مکانی در نزدیکی فرودگاه اصلی این شهر و دومی انبار اصلی توزیع سوخت در این شیخ‌نشین.

در پاسخ به آن حمله که ۳ کشته و ۶ زخمی به همراه داشت، جنگنده‌های عربستان سعودی در چند نوبت متوالی به نقاطی در یمن حمله کردند. حمله یکم بهمن عربستان به بندرگاه الحدیده، خط اصلی اتصال یمن به اینترنت جهانی را هدف قرار داد و از آن روز تاکنون اینترنت در این کشور قطع شده است.

در حمله دیگری که همان روز به زندانی در منطقه صعده یمن صورت گرفت، بیش از ۷۰ نفر که بیشترشان کارگران آفریقایی‌ بودند کشته شدند. این افراد به دلیل ترانزیت غیرقانونی از خاک یمن دستگیر شده بودند. در روزهای گذشته ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی که این حملات را انجام می‌دهد انفجار این زندان و حمله هوایی به آن را رد کرد و گفت این رویداد کار خود حوثی‌ها بوده است. تکذیب دست داشتن در این حمله ساعتی پس از آن انجام شد که شورای امنیت سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای حمله به این زندان را محکوم کرد.

جنگ در یمن ده‌ها هزار نفر را کشته و میلیون‌ها نفر را آواره کرده است. فروپاشی اقتصادی میلیون‌ها نفر را به فقر و بخش‌هایی از این کشور را به آستانه قحطی کشانده است.

یمن از سال ۲۰۱۴، زمانی که شبه‌نظامیان حوثی وابسته به ایران بسیاری از بخش‌های شمالی کشور، از جمله صنعا، پایتخت این کشور، را به تصرف خود درآوردند، با یک جنگ پیچیده دست‌به گریبان شده است. در مارس ۲۰۱۵، ائتلافی از کشورهای عربی به رهبری عربستان سعودی با هدف بازگرداندن دولت عبد ربه منصور هادی به یمن حمله کرد.

عربستان سعودی در این جنگ هفت ساله تاکنون دستاوردی نداشته و حوثی‌ها همچنان کنترل بخش وسیعی از کشور را در اختیار دارند. در نتیجه جنگ نیابتی عربستان سعودی و جمهوری اسلامی تاکنون بیش از ۳۷۷ هزار نفر به صورت مستقیم یا در اثر تبعات جنگ، جانشان را از دست داده‌اند و بیش از ۱۵ میلیون نفر در فقر مطلق زندگی می‌کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.