ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افزایش شمار کشته‌های حمله هوایی عربستان به زندان صعده

حمله جنگنده‌های عربستان سعودی به بازداشتگاهی در صعده، جدیدترین پرده از نمایش جنایت‌باری است که در هفت سال گذشته در یمن اجرا شده است. جنگ نیابتی عربستان و ایران کشور یمن را در قحطی و فقر مطلق فرو برده و هر روز جمعیت بزرگتری از غیرنظامیان قربانی می‌شوند.

وزیر بهداشت دولت حوثی روز سه‌شنبه ۵ بهمن اعلام کرد که حملات هوایی روز جمعه ۱ بهمن به یک بازداشتگاه در یمن حدود ۹۰ کشته و بیش از ۲۰۰ زخمی برجای گذاشته است.

سازمان ملل روز شنبه اعلام کرد که دست کم ۶۰ نفر در این حملات کشته شده‌اند. تصاویری که از محل رویداد منتشر شده است حجم بالای آوار و تخریب در این بازداشتگاه را نشان می‌دهد.

ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی که با حوثی‌ها می‌جنگد، گفته است که این تاسیسات در استان صعده در فهرست توافق‌شده با آژانس‌های سازمان ملل برای ممنوع بودن بمباران یا هدف قرار گرفتن قرار نداشته است. ائتلاف عربی، نیروهای حوثی را به انتشار اطلاعات نادرست درباره این حمله متهم کرد و حتی انجام حمله هوایی را رد کرد.

طه المتوکل، وزیر بهداشت حوثی‌ها، در اظهاراتی که توسط تلویزیون المسیره تحت مدیریت حوثی‌ها منتشر شد، گفت که تا پایان عملیات نجات، ۹۱ نفر کشته و ۲۳۶ نفر در بیمارستان بستری شده‌اند.

در بازداشتگاهی که در صعده هدف قرار گرفته است عمدتا کارگران مهاجر آفریقایی زندانی بودند که به صورت غیرقانونی و از مسیر یمن به نقاط دیگر منطقه ترانزیت می‌شدند.

سازمان ملل خواستار کاهش تنش در جنگ تقریباً هفت ساله در یمن شده است که در آن بیش از ۳۷۷ هزار نفر کشته و ۴ میلیون نفر آواره شده‌اند. میلیون‌ها یمنی نیز در آستانه قحطی هستند.

درگیری‌ها در هفته‌های اخیر و با گسترش حملات هوایی عربستان سعودی به اهدافی که مدعی است تاسیسات نظامی حوثی‌ها هستند، افزایش یافته است. حوثی‌ها نیز که وابسته به ایران هستند در پاسخ حملات موشکی و پهپادی به امارات متحده عربی و پرتاب‌های فرامرزی به عربستان سعودی را افزایش داده‌اند.

در پی حمله پهپادی روز دوشنبه ۲۷ دی‌ماه به ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی، که حوثی‌ها مسئولیت آن را بر عهده گرفتند، جنگنده‌‌های سعودی حملات خود را به مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن افزایش دادند. حملات حوثی‌ها به انبار مواد نفتی و فرودگاه بین‌المللی مجاور آن سه کشته و شش زخمی بر جای گذاشت ولی حملات عربستان سعودی به مناطق مختلف یمن فاجعه بار بوده است.

یمن از سال ۲۰۱۴، زمانی که شبه‌نظامیان حوثی وابسته به ایران بسیاری از بخش‌های شمالی کشور، از جمله صنعا، پایتخت این کشور، را به تصرف خود درآوردند، با یک جنگ پیچیده دست‌به گریبان شده است. در مارس ۲۰۱۵، ائتلافی از کشورهای عربی به رهبری عربستان سعودی با هدف بازگرداندن دولت عبد ربه منصور هادی به یمن حمله کرد.

وضعیت این کشور توسط سازمان ملل به عنوان بدترین فاجعه انسانی جهان توصیف شده است. حداقل ۱۵,۶ میلیون نفر در فقر شدید زندگی می‌کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.