ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جو بایدن از کشته شدن رهبر داعش در سوریه خبر داد ـ امدادگران سوری: غیرنظامیان هم کشته شده‌اند

ساکنان منطقه گفتند که هلیکوپترها فرود آمدند و در جریان حمله که حوالی نیمه‌شب آغاز شد، صدای تیراندازی و انفجارهای شدید شنیده شد.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش آمریکا در جریان عملیاتی که از شب گذشته چهارشنبه ۱۳ بهمن / ۲ فوریه تا پنج‌شنبه ۱۴ بهمن / ۳ فوریه در شمال سوریه انجام شد، ابوابراهیم الهاشمی القریشی، رهبر گروه دولت اسلامی (داعش) را «از میدان نبرد حذف کرد».

بایدن که قرار است بعداً برای مردم آمریکا سخنرانی کند، افزود «همه سربازان آمریکایی سالم هستند».

جان کربی، سخنگوی پنتاگون پیشتر حمله روز پنج‌شنبه را یک مأموریت موفق ضدتروریسم توصیف کرد و گفت هیچ تلفاتی به نیروهای آمریکایی وارد نشده است.

خبرگزاری فرانسه نوشته که یک مقام ارشد کاخ سفید گفته است القریشی در انفجاری که خود عاملش بود جان باخت.

این مقام با اشاره به این‌که ارزیابی از نتایج دقیق عملیات همچنان در حال انجام است، گفت:

«در آغاز عملیات، القریشی بمبی منفجر کرد که منجر به کشته شدن او و اعضای خانواده‌اش از جمله زنان و کودکان شد.»

۱۳ کشته در عملیات

خبرگزاری فرانسه به‌نقل از یک سازمان غیردولتی نوشته است که نیروهای ویژه آمریکایی در یک عملیات نادر قبل از سپیده‌دم پنج‌شنبه با هلیکوپتر به منطقه‌ای در شمال غرب سوریه اعزام شدند و عملیات آن‌ها ۱۳ کشته از جمله چند کشته غیرنظامی بر جای گذاشت که در میان آن‌ها زنان و کودکان وجود داشتند.

رویترز به‌نقل از نیروهای امداد و نجات سوری نوشته است دست‌کم ۱۳ نفر از جمله شش کودک و چهار زن در درگیری‌ها و انفجارهایی که پس از شروع حمله و هدف قرار دادن یک خانه در منطقه اطمه واقع در استان ادلب در نزدیکی مرز ترکیه رخ داد، کشته شدند.

پس از حمله اشتباه هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در افغانستان که پنتاگون در ابتدا آن را موفقیت‌آمیز خواند اما بعد معلوم شد که غیرنظامیان نیز در آن کشته شده‌اند، اقدامات ایالات متحده برای محافظت از جان غیرنظامیان در جریان حملات تحت بررسی و نظارت است.

شماری از گروه‌های جهادی مرتبط با القاعده در ادلب سوریه، آخرین سنگر اصلی شورشیان فعالیت می‌کنند. رهبران گروه داعش نیز در این منطقه پنهان شده‌اند.

ساکنان منطقه گفتند که هلیکوپترها فرود آمدند و در جریان این حمله که حوالی نیمه‌شب آغاز شد، صدای تیراندازی و انفجارهای شدید شنیده شد. آن‌ها گفتند نیروهای آمریکایی از بلندگو برای هشدار به زنان و کودکان به‌منظور ترک منطقه استفاده کردند.

این بزرگترین عملیات نیروهای آمریکایی در سوریه از زمان کشته شدن ابوبکر البغدادی، رهبر قبلی داعش در اکتبر ۲۰۱۹ در حمله‌ای مشابه است.

ابوابراهیم الهاشمی القریشی که نام دیگر او امیرمحمد عبدالرحمان المولی السلبی عنوان می‌شود نام‌های مستعار «پروفسور» و «ویرانگر» بر خود داشت و مسئولیت اقدامات نظامی مختلفی از جمله قتل عام اقلیت کرد زبان ایزدی‌ها را برعهده داشت.

رهبری القریشی بر داعش کمتر از یک هفته پس از مرگ ابوبکر البغدادی، توسط رسانه‌های این گروه اعلام شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.