ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مدارس، دانشگاه‌ها و اداره‌های چندین استان در ایران تعطیل شدند

بسیاری از مناطق ایران روزهای متوالی‌ست با آلودگی هوای ناشی از ریزگردها درگیرند. تمام مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات استان‌های تهران، خوزستان، ایلام، همدان، لرستان، کرمانشاه و ۶ شهر استان کردستان و شهر ارومیه تعطیل شدند. در شبکه‌های اجتماعی گفته می‌شود دلیل این تعطیلی‌ها گسترش اعتراضات مردمی است.

عابد ملکی، معاون استاندار تهران روز گذشته، دوشنبه ۲۶ اردیبهشت از تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات استان تهران خبر داد و گفت این تصمیم به علت رسیدن شاخص آلودگی هوای تهران به ۲۳۸ گرفته شد و تمامی مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات استان تهران در روز سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت تعطیل است.

بر اساس همین اطلاعیه تمام مدارس استان‌های خوزستان، ایلام، همدان، لرستان، کرمانشاه و ۶ شهر استان کردستان و شهر ارومیه به علت گرد و خاک در روز سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت تعطیل اعلام شد.

در ساعات ابتدایی امروز سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت شاخص کیفیت هوای تهران با عبور از عدد ۴۰۰ در شرایط خطرناک قرار گرفت و آلودگی هوا در ساعات پایانی شب گذشته تشدید شد.

در استان کرمانشاه تمامی مهدهای کودک، مراکز پیش‌دبستانی، مدارس و دانشگاه‌های استان، سه‌شنبه، ۲۷ اردیبهشت تعطیل بودند. ادارات شهرستان‌های قصرشیرین، گیلان‌غرب، دالاهو، اسلام‌آبادغرب، ثلاث باباجانی و سرپل‌ذهاب نیز تعطیل است.

مدیریت بحران ایلام نیز در پی هشدار نارنجی هواشناسی و ورود توده عظیم ریزگرد‌ها تمامی مدارس و مرکز آموزشی این استان را در نوبت بعدازظهر دوشنبه ۲۶ اردیبهشت تعطیل اعلام کرد.

ورود این ریزگرد‌ها از غرب به استان کرمانشاه، وضعیت هوای شهرستان‌ها به ویژه مناطق مرزی استان کرمانشاه را به شرایط بحرانی کشاند.

گرد و غبار در مناطق مختلف عراق هم، باعث توقف پرواز‌ها در فرودگاه‌های بغداد و نجف به‌دلیل کاهش دید شد و همه ادارات بغداد تعطیل شدند.

محمد سبزه‌زاری، مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به وقوع گرد و غبار شدید در استان خوزستان در پی ورود توده گرد و خاک، از تداوم وقوع گرد و غبار با غلظت زیاد تا ظهر سه‌شنبه خبر داد و گفت این وضعیت تا سه‌شنبه شب در خوزستان تداوم خواهد داشت.

در حالی مسئولان استان‌ها مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات چندین استان را تعطیل کرده‌اند که کاربران شبکه‌های اجتماعی گفته‌اند در گذشته بارها وضعیت آلودگی هوا از شرایط حاضر نیز بدتر بود اما به این گستردگی تعطیل نمی‌کردند. این کاربران اعتراضات اخیر در چند استان را دلیل این تعطیلی‌ها می‌دانند و می‌گویند مسئولان جمهوری اسلامی نگران گسترش این اعترضات هستند.

یکم آذرماه سال گذشته هوای تهران با شاخص آلودگی ۱۶۵ منجر به تعطیلی ادارات نشد. ۲۰ فروردین ماه سال جاری نیز شاخص آلودگی هوای تهران از ۵۰۰ گذشت و آلوده‌ترین شهر جهان محسوب شد اما مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل نشدند.

همزمان با آغاز اعتراضات به نابرابری، سازمان لیگ فوتبال ایران نیز با استناد به ابلاغیه وزارت کشور و به بهانه «ضرورت تثبیت شرایط کنترل‌شده کرونا» و با این ترفند که در اکثر ورزشگاه‌های ایران «شیوه‌نامه‌های بهداشتی» رعایت نمی‌شود، تمام مسابقات فوتبال ایران را بدون تماشاگر کرد. این در حالی است که ستاد ملی کرونا موافق برگزاری مسابقات با حضور تماشاگران است.

دور تازه خیزش مردمی در شهرهای مختلف ایران در واکنش به آزادسازی نرخ اقلام اساسی از نزدیک به ۱۰ روز قبل در خوزستان آغاز شد و از ۲۲ اردیبهشت به دیگر شهرهای ایران گسترش یافت. علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی از برنامه اقتصادی دولت که به «جراحی اقتصادی» موسوم است حمایت کرده و از همه ارکان نظام خواسته است در اجرای آن به دولت کمک کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.