ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گسترش اعتراضات مردمی به استان اصفهان

در دوازدهمین شب اعتراضات سراسری در ایران گلپایگان در استان اصفهان نیز به اعتراضات پیوست و در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و خوزستان نیز ناآرامی‌ها ادامه یافت. در برخی شهرها فضای امنیتی شدید بود و چندین نفر از معترضان بازداشت شدند. پیکر دو تن از کشته‌شدگان در میان تدابیر امنیتی خاکسپاری شد.

سه‌شنبه شب ۲۷ اردیبهشت اعتراضات سراسری وارد دوازدهمین شب خود شد. در این شب شهر گلپایگان در استان اصفهان نیز به اعتراضات پیوست و معترضان شعارهای «مرگ بر دیکتاتور»، «مرگ بر رئیسی و خامنه‌ای»، «خامنه‌ای قاتله، حکومتش باطله»، «رئیسی حیا کن، مملکت رو رها کن.»، «حکومت سپاهی نمی‌خوایم، نمی‌خوایم»، «نه تفریح، نه پیشرفت، جوانیمون هدر رفت»، «توپ، تانک، فشفشه، آخوند باید گم بشه» سر دادند.

بنا بر گزارش‌های منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی مأموران امنیتی با شلیک گاز اشک‌آور و استفاده از شوکر به معترضان حمله کرده و گروهی از آن‌ها را بازداشت کردند.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

در اردل، جونقان و شهرکرد، استان چهارمحال و بختیاری نیز اعتراضات با وجود جو امنیتی ادامه یافت و معترضان ضمن بستن خیابان‌ها در اردل با روشن کردن آتش شعار «مرگ بر خامنه‌ای و رئیسی» سردادند.

همچنین ویدئوهای منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهند که نیروهای یگان ویژه به شهر جونقان اعزام شده‌اند.

سه‌شنبه شب دزفول در خوزستان نیز شاهد ادامه اعتراضات بود و مردم خیابان‌های اصلی را بستند. در گچساران استان کهگیلویه و بویراحمد نیز اعتراضات ادامه داشت. گزارش‌ها حاکی از اختلال‌های اینترنتی در مناطق ناآرام است.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

مراسم خاکسپاری پیش‌علی حاجیوندی و بهروز اسلامی دو تن از کشته‌شدگان اعتراضات اخیر برگزار شد. پیش‌علی غالبی حاجیوند چهار روز پیش با شلیک مأموران امنیتی در شهرک زرایی دزفول به قتل رسید. گفته می‌شود او سرش را از پنجره خودرو بیرون برده بود و همان‌جا مأموران به او شلیک کرده‌ بودند. مراسم خاکسپاری او به صحنه درگیری مردم با مأموران امنیتی تبدیل شد.

بهروز اسلامی نیز روز ۲۴ اردیبهشت در باباحیدر واقع در استان چهار محال و بختیاری و از توابع شهرستان فارسان به‌دست مأموران امنیتی کشته شد. پیکر او پس از دو شبانه‌روز به خانواده‌ او تحویل داده شد و روز گذشته سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت در میان تدابیر شدید امنیتی با حضور مردم برگزار شد.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

گزارش‌های منتشرشده از شهرهای بزرگ، از جمله تهران، کرج، مشهد، شیراز، کرمانشاه و اهواز حاکی از فضای امنیتی در این شهرها است.

دور تازه خیزش مردمی در شهرهای مختلف ایران در واکنش به آزادسازی نرخ اقلام اساسی از پنج‌شنبه شب ۱۵ اردیبهشت در استان خوزستان و شهر اهواز آغاز شد و از همان شب هم اینترنت در این استان قطع و با اختلال روبه‌رو شد. علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی از برنامه اقتصادی دولت که به «جراحی اقتصادی» موسوم است حمایت کرده و و از همه ارکان نظام خواسته بود در اجرای آن به دولت کمک کنند.

اعتراضات تا پنج شنبه ۲۲ اردیبهشت به‌شکل پراکنده در خوزستان ادامه پیدا کرد و در همین روز ویدئوهایی از حمله به چند فروشگاه بزرگ در تهران، کرج و قزوین منتشر شد. از ۲۲ اردیبهشت اعتراضات مردمی دست‌کم به پنج استان خوزستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری و تهران گسترش یافت. کانون اصلی اعتراضات شهرهای دورود، ایذه، اندیمشک، شوش، شهرکرد و یاسوج بود. در شش روز اخیر شهرهای هفشجان، باباحیدر، شهرکرد و فارسان به‌شکل مداوم در اعتراض بودند و سرکوب‌ها در این شهرها بیشتر بود.

عمده‌ترین اختلال در اینترنت نیز در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد بوده است. شرکت نت‌بلاکس که اختلالات اینترنت در جهان را بررسی می‌کند شنبه ۲۴ اردیبهشت / ۱۴ مه ‌اعلام کرد که قطعی اینترنت در ایران صورت گرفته و بیشترین قطعی مربوط به شرکت مبین‌نت است که یکی از بزرگترین عرضه‌کننده‌های اینترنت در ایران است.

تاکنون دست‌کم اسامی و تصاویر شش شهروند که در این اعتراضات جان باخته‌اند منتشر شده است اما از شمار زخمی‌ها و بازداشت‌ها اطلاعات دقیقی در دست نیست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.