ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عربستان می‌خواهد کاهش تولید نفت روسیه را جبران کند

فایننشال تایمز به نقل از منابع گزارش داد، چنانچه تولید نفت خام روسیه به‌دلیل تحریم‌های غرب علیه این کشور به‌میزان قابل توجهی کاهش یابد، عربستان سعودی آماده است تولید نفت خام خود را افزایش دهد.

بر اساس این گزارش به نقل از یک منبع دیپلماتیک، مذاکراتی در مورد افزایش فوری تولید نفت خام عربستان سعودی و امارات متحده عربی انجام شده است. ممکن است در نشست پنجشنبه ۲ ژوئن/۱۲ خرداد اوپک پلاس این تصمیمات اعلام شود.

اوپک پلاس متشکل از اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدان آنها به رهبری روسیه است.

 منبع دیپلماتیک یاد شده گفت افزایش تولید نفت عربستان سعودی و امارات متحده عربی که قرار بود سپتامبر/مهر سال جاری تحقق پیدا کند، به ماه‌های ژوئیه و اوت سال جاری منتقل شده است.

عربستان سعودی، بزرگ‌ترین تولیدکننده اوپک، قبلاً درخواست‌های واشنگتن برای افزایش تولید نفت خام را به‌عنوان عضوی از گروه اوپک پلاس رد کرده بود.

شاهزاده فیصل بن فرحان آل سعود، وزیر امور خارجه این کشور سه‌شنبه گذشته در پاسخ به این سوال که چرا ریاض درخواست‌های آمریکا برای افزایش تولید نفت خام را رد کرده است، گفته بود: عربستان سعودی انتظار کمبود فوری نفت در بازارهای جهانی را ندارد.

وزیر خارجه عربستان سعودی در مجمع اقتصادی داووس سوئیس بعد از گفت‌وگو با رهبران اقتصادی جهان این سخنان را گفته بود.

اکنون تنها به فاصله دو روز بعد از اظهارات وزیر خارجه عربستان در داووس، در گزارش فاینشنال تایمز به نقل از افراد آشنا با مذاکرات آمده است عربستان موافقت کرده که موضع خود را تغییر دهد و تولید نفت خام خود را برای کاهش قیمت نفت به‌عنوان بخشی از  رویکرد این کشور در نزدیک شدن به دولت بایدن افزایش دهد.

این گزارش همچنین می‌افزاید، این کشور همچنین اطمینان داده است در صورت بروز بحران عرضه در بازار نفت خام، در نهایت با افزایش تولید به مهار بحران کمک کند.

سران اتحادیه اروپا در نشست بعدازظهر دوشنبه ۳۱ مه/ ۹ خرداد توافق کردند ۹۰ درصد واردات نفت از روسیه را تا پایان سال ۲۰۲۲ کاهش دهند.

 تحریم نفت خام روسیه توسط اتحادیه اروپا طی شش ماه و تحریم فرآورده‌های نفتی این کشور در هشت ماه اعمال خواهند شد.

قیمت‌های نفت از زمان آغاز درگیری‌های نظامی روسیه و اوکراین در فوریه سال جاری میلادی به بالای ۱۰۰ دلار برای هر بشکه رسیده و کشورهایی از جمله ایالات متحده آمریکا خواستار افزایش تولید برای کاهش قیمت‌ها شده‌اند.

قیمت نفت خام شاخص برنت و وست تگزاس اینترمدیت (WTI) در بازارهای جهانی تا پایان روز چهارشنبه یکم ژوئن/ ۱۱ خرداد به ‌ترتیب ۱۱۷ دلار و ۳۱ سنت و ۱۱۶ دلار و ۳۹ سنت به ازای هر بشکه بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.