ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

صدها سایت‌ و دوربین‌ نظارتی شهرداری تهران هک شد

شبکه دوربین‌های نظارتی شهرداری و «بیش از ۱۵۰ سایت و سامانه» شهرداری تهران هدف حملات هکری قرار گرفت. گروهی که این حمله را انجام داده «قیام تا سرنگونی» نام دارد و وابسته به سازمان مجاهدین خلق است.

رسانه‌های داخل ایران پنج‌شنبه ۱۲ خرداد از حمله هکری به وب‌سایت‌های شهرداری تهران و سامانه «تهران من» متعلق به این شهرداری خبر دادند و نوشتند این سایت‌ها از دسترس خارج شدند.

بنا به این گزارش‌ها بخشی از سامانه‌های داخلی همچون اتوماسیون داخلی و دیگر سامانه‌های ارتباطی کارکنان نیز مختل شدند.

سایت «تهران من» اطلاعات مربوط به خودروها از جمله شماره پلاک، کارت، برگ سبز و اطلاعات صاحب خودرو و آدرس مالکان را ذخیره می‌کند.

کانال تلگرامی سپاه پاسداران هم نوشت حمله هکری به سامانه شهرداری تهران و سازمان فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران صورت گرفته و هکرها با انتشار «تصویری موهن» سامانه داخلی را از دسترس خارج کردند.

این کانال افزود «فرآیند رفع این اختلالِ محدود به سرعت اتفاق افتاد» اما سامانه‌های خدمت‌رسانی شهرداری تهران «برای بررسی‌های بیشتر فنی» توسط سازمان فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران فعلاً محدود شده است.

سازمان فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران ساعاتی بعد این حمله هکری را تأیید کرد و آن را «اختلال عمدی» خواند.

گروهی که خود را «قیام تا سرنگونی» می‌نامد و از گروه‌های وابسته به سازمان مجاهدین خلق است، مسئولیت این حمله را برعهده گرفت و اعلام کرد که در آستانه سالگرد مرگ آیت‌الله خمینی، رهبر انقلاب ایران «پنج هزار دوربین کنترلی شهرداری تهران» و «بیش از ۱۵۰ سایت و سامانه» شهرداری تهران را هک کرده است.

افراد نزدیک به مجاهدین خلق در شبکه‌های اجتماعی گفته‌اند پنج هزار دوربین مداربسته متعلق به شهرداری تهران در اطراف مقبره خمینی و اداره‌ها برای نظارت توسط دفاتر علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران استفاده می‌شده است.

چهارم اردیبهشت سال جاری نیز گروه هکری موسوم به «قیام تا سرنگونی» بیش از ۱۰۰ وب‌سایت سازمان‌های دولتی و خصوصی، از جمله حدود ۵۰ دامنه سامانه‌های وزارت جهاد کشاورزی جمهوری‌اسلامی را هک کرده و تصاویری از مسعود رجوی، رهبر سازمان مجاهدین خلق، و مریم رجوی، رئیس شورای ملی مقاومت را همراه با تصویری از علی خامنه‌ای  با ضربدری قرمز روی آن، در صفحه‌ اصلی وب‌سایت وزارت جهاد کشاورزی منتشر کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.