ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

واکنش ترامپ به اظهارات دخترش در کمیته شش ژانویه: ایوانکا از مسائل انتخاباتی خبر نداشت

در کلیپی که پنج‌شنبه شب از سوی کمیته شش ژانویه پخش شد، ایوانکا ترامپ به ویلیام بار وزیر دادگستری سابق گفت تقلب گسترده‌ای در انتخابات صورت نگرفته است. ترامپ در واکنش، نقش دخترش را بی‌اهمیت دانسته است.

یک روز پس از آن که کمیته شش ژانویه مجلس نمایندگان آمریکا ویدئوی دیده نشده‌ای از ایوانکا ترامپ، دختر و مشاور ارشد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا را فاش کرد، ترامپ به این ویدئو واکنش نشان داد، ایوانکا در این ویدئو گفت که اظهارات بیل بار، وزیر دادگستری وقت را مبنی بر اینکه میزان تقلب را برای لغو انتخابات کافی ندیده، پذیرفته است. ترامپ گفته که ایوانکا در جریان بررسی نتایج انتخابات نبود و از مدت‌ها قبل خود را کنار کشیده بود.

کمیته ویژه کنگره آمریکا برای بررسی حوادت شش ژانویه ۲۰۲۱ به ساختمان کنگره و رویدادهای منتهی به آن،پنج شنبه ۹ ژوئن پس از ۱۱ ماه کار، اولین جلسه استماع عمومی خود را برای اعلام یافته‌های این کمیته برگزار کرد.

این کمیته تاکنون بیش از ۱۰۰۰ مصاحبه را به عنوان بخشی از تحقیقات خود انجام داده که سه مورد از این مصاحبه‌ها مورد توجه ویژه قرار گرفته است. مصاحبه با ایوانکا ترامپ، دختر دونالد ترامپ، دونالد ترامپ جونیور پسر او و جرد کوشنر دامادش.

در کلیپی که پنج‌شنبه شب پخش شد، از ایوانکا ترامپ در مورد واکنشش پرسیده شد که به ویلیام بار می‌گفت تقلب گسترده‌ای در انتخابات صورت نگرفته است. ایوانکا ترامپ در این مصاحبه اشاره کرد وقتی ویلیام بار، وزیر دادگستری وقت گفت پدرش در انتخابات شکست خورده، هیچ شکی برایش ایجاد نشد.

ایوانکا ترامپ خطاب به اعضای کمیته تحقیقات کنگره گفت: «من برای بیل بار احترام قائل هستم و برای همین حرف‌هایی را که او زد را پذیرفتم.»

ترامپ در واکنش، در شبکه اجتماعی خود به نام Truth Social نوشت: «ایوانکا ترامپ درگیر بررسی یا مطالعه نتایج انتخابات نبود. او مدت‌ها بود که کنار کشیده بود و به نظر من فقط سعی می‌کرد به بیل بار و موقعیت او به عنوان وزیر دادگستری احترام بگذارد.»

در حالی که ترامپ در زمان شورش‌های شش ژانویه ۲۰۲۱ به دنبال کم اهمیت جلوه دادن نقش دخترش در دولتش بود، ایوانکا ترامپ همچنان پدرش را برای تجمع در کاخ سفید قبل از حمله به ساختمان کنگره آمریکا همراهی می‌کرد.

بنی تامپسون، رئیس کمیته منتخب، روز جمعه واکنش ترامپ به شهادت دخترش را رد کرد و به ارین برنت از سی ان ان گفت: «اینکه او به نوعی القا می‌کند که دخترش نتایج انتخابات را بررسی نمی‌کرده است، از طرف او به عنوان یک پدر غیرصادقانه است. دختران معمولاً می‌دانند که پدران‌شان چه کار می‌کنند: به خصوص زمانی که یک رابطه نزدیک وجود دارد.»

ایوانکا ترامپ در ماه آوریل تقریباً هشت ساعت با این کمیته دیدار کرد. سی ان ان قبلاً گزارش داده بود که او شهادت انتقادی شاهدان دیگر را تأیید کرده است که می‌گفتند رئیس‌جمهوری وقت، با اینکه از او خواسته شده بود، تمایلی به آرام کردن آشوبگران نداشت.

تامپسون، یکی از دموکرات‌های می سی سی پی، در مورد این کمیته به سی ان ان گفت: «آنها به نوعی این واقعیت را تایید کردند که به رئیس جمهوری گفته شده بود باید کاری انجام دهد تا شورش شش ژانویه را متوقف کند. او باید علنی در مورد آن صحبت کند؛ باید مستقیماً صحبت کند.»

کمیته همچنین به اظهارات ویلیام بار پشت درهای بسته اشاره کرد که در آن او گفته ادعاهای ترامپ «چرند» است. بار که در دسامبر ۲۰۲۰ استعفا داد، گفت که بخشی از دلایل ترک دولت ترامپ، ادعاهای دروغین او در مورد تقلب بوده است.
او در ویدئویی که روز پنجشنبه توسط کمیته پخش شد، گفت: «من به وضوح اعلام کردم که با این ایده که بگوییم انتخابات دزدیده شده موافق نیستم. به رئیس‌جمهوری گفتم این ادعا مزخرف است و من نمی‌خواهم خودم را وارد آن کنم.»

روز ۶ ژانویه سال ۲۰۲۱ گروهی از هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا حمله کردند. ترامپ قبل از حمله هودارانش در یک سخنرانی در بیرون کاخ سفید از طرفدارانش خواسته بود اعتراض‌شان را به تأیید پیروزی «جو بایدن» نشان دهند.

در نتیجه حمله به کنگره آمریکا که باعث تعطیلی چند ساعته جلسه تایید آرای انتخابات ریاست جمهوری این کشور شد، حداقل پنج نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.