ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وبینار زمانه:

خشونت دولتی در ایران: پژوهشی در باب قتل‌عام مخالفان سیاسی در سال ۱۳۶۰

با حضور شاهین نصیری، سخنگوی گروه پژوهشی راست‌یاد

به مناسبت سالگرد قتل‌عام ۱۳۶۰ گروه «راست‌یاد» از بانک‌ اطلاعاتی خود که در بر گیرند‌ه‌ی اسامی و مستندات مرتبط با اعدام بیش از ۳۵۰۰ قربانی است، رونمایی کرد. زمانه در وبیناری به بررسی نتایج تحقیقات این گروه پژوهشی پرداخت.

سی‌ویکم خرداد ۱۴۰۱ مصادف با چهل‌ویکمین سالگرد اعدام سعید سلطان‌پور، شاعر آزادی‌خواه به همراه چهارده فعال سیاسی دیگر در سال ۱۳۶۰ است. این تاریخ آغاز قتل‌عام گسترده‌ای است که نظام جمهوری اسلامی علیه دگراندیشان و مخالفان سیاسی‌ صورت داده است. قتل‌عام ۱۳۶۰ در زمره‌ی بارزترین نمونه‌های خشونت دولتی در تاریخ سیاسی معاصر قرار می‌گیرد.

وبینار زمانه با عنوان «خشونت دولتی در ایران: پژوهشی در باب قتل‌عام مخالفان سیاسی در سال ۱۳۶۰» به بررسی این موضوع و ارائه‌ی نتایج تحقیقات گروه پژوهشی «راست‌یاد» اختصاص داشت. در این وبینار شاهین نصیری، سخنگوی گروه پژوهشی راست‌یاد، مدرس و پژوهشگر فلسفه‌ی سیاسی در دانشگاه آمستردام حاضر بود.

گروه پژوهشی راست‌یاد مجموعه‌ای متشکل از پژوهشگران و دانشگاهیان ایرانی در داخل و خارج از کشور است که به‌صورت مستقل و داوطلبانه به کشف و مستندسازی علمی قتل‌عام سال ۱۳۶۰ پرداخته‌اند. برای این مستندسازی، گروه راست‌یاد از داده‌های میدانی، روش‌های مکان‌یابی ماهواره‌ای و بررسی گسترده‌ی اسناد آرشیوی بهره برده است. به مناسبت سالگرد قتل‌عام ۱۳۶۰، گروه راست‌یاد از بانک‌ اطلاعاتی خود که در بر گیرند‌ه‌ی اسامی و مستندات مرتبط با اعدام بیش از ۳۵۰۰ قربانی است، رونمایی کرد.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.