ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روسیه از نیروهای اوکراینی خواست در نبردهای سیورودونتسک تسلیم شوند

روسیه بر برتری خود در کنترل شرق اوکراین تأکید کرد و به نیروهای اوکراینی که در کارخانه شیمیایی شهر سیورودونتسک محاصره شده‌اند مهلت داد که سلاح‌های خود را زمین بگذارند. اوکراین بار دیگر از غرب درخواست سلاح‌های سنگین کرد.

اوکراین می‌گوید بیش از ۵۰۰ غیرنظامی در کنار سربازان اوکراینی در داخل کارخانه شیمیایی آزوت سیورودونتسک گرفتار شده‌اند. اوکراینی‌ها هفته‌ها در سیورودونتسک در برابر بمباران‌ها و حملات روسیه مقاومت کرده‌اند. این حملات بسیاری از مناطق سیورودونتسک را به ویرانه تبدیل کرده است.

میخائیل میزینتسف، رئیس مرکز مدیریت دفاع ملی روسیه به خبرگزاری اینترفکس این کشور گفت:

«نیروهای اوکراینی باید از ساعت ۸ صبح چهارشنبه ۲۵ خرداد / ۱۵ ژوئن به وقت مسکو مقاومت بی‌معنای خود را متوقف کنند و سلاح‌ها را زمین بگذارند.»

میزینتسف افزود غیرنظامیان از طریق یک گذرگاه بشردوستانه آزاد خواهند شد.

او همچنین اعلام کرد که ملی‌گرایان اوکراین از ساکنان محلی در منطقه خارکف (خارکیف) به‌عنوان سپر انسانی استفاده کرده‌اند.

بمباران آزوت یادآور محاصره قبلی کارخانه فولاد آزوفستال در بندر جنوبی ماریوپل است. صدها نظامی و غیرنظامی اوکراینی نیز برای حفاظت از گلوله‌باران روسیه به آن کارخانه پناه برده بودند. سربازانی که در این کارخانه بودند سرانجام در اواسط ماه مه تسلیم و به روسیه منتقل شدند.

سرهی گایدای، فرماندار منطقه لوهانسک، یکی از دو استان شرقی منطقه دونباس، گفت گلوله‌باران کارخانه آزوت سیورودونتسک چنان سنگین است که «مردم دیگر نمی‌توانند در پناهگاه‌های آن بمانند و وضعیت روانی آن‌ها در خطر است».

گایدای با اشاره به سیورودونتسک و لیسیچانسک، دو شهر همسایه در کرانه‌های رودخانه سیورسکی دونتس افزود:

«نیروهای ما از سه طرف در برابر حملات دفاع و از پیشروی دشمن به لیسیچانسک جلوگیری می‌کنند.»

حملات روسیه به سیورودونتسک، شهری که پیش از جنگ بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت داشت، در حال حاضر کانون نبردها در دونباس است.

کی‌یف می‌گوید روزانه ۱۰۰ تا ۲۰۰ سرباز این کشور کشته و صدها نفر دیگر زخمی می‌شوند.

پس از آن‌که نیروهای روسی آخرین پل سیورودونتسک که این شهر را به لیسیچانسک وصل می‌کرد، تخریب کردند، اوکراین در تلاش است تا غیرنظامیان را تخلیه کند.

نیروهای روسی همچنین لیسیچانسک را که در زمینی مرتفع در کرانه غربی رودخانه سیورسکی دونتس قرار دارد، گلوله‌باران کردند.

در چند هفته گذشته مناطقی در این محدوده چندین بار دست به دست شده‌اند و مقامات اوکراینی نشانه کمی از عقب‌نشینی خود ارائه کرده‌اند.

اوکراین می‌گوید روسیه قصد دارد از شمال منطقه دونباس در امتداد جبهه‌ای در نزدیکی باخموت به سمت جنوب به اسلوویانسک حمله کند.

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در نیویورک گفت هفته گذشته در استان دونتسک، زیرساخت‌های حیاتی از جمله خانه‌ها، مدارس، بیمارستان‌ها و بازارها مورد حمله قرار گرفتند.

دوجاریک گفت:

«این [حملات] زندگی را برای افرادی که با کمبود شدید آب نیز مواجه هستند و گاهی به دلیل نبردها حتی قادر به ترک خانه‌های خود نیستند، تقریباً غیرقابل تحمل کرده است.»

ارتش اوکراین اعلام کرد که سه حمله هوایی در منطقه خرسون واقع در جنوب کشور علیه مقر نیروهای روسیه، انبارهای سوخت و تجهیزات نظامی آن‌ها انجام داده است.

اوکراین: به تسلیحات سنگین نیاز داریم

پس از آن‌که روسیه بخش اعظم نیروهای خود را بر منطقه شرق دونباس متمرکز کرد، اوکراین خواستار ارسال بیشتر تسلیحات سنگین از غرب شد. موضوعی که انتظار می‌رود در نشست وزیران دفاع ناتو در روز چهارشنبه در بروکسل مطرح شود.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، شب گذشته (سه‌شنبه) در سخنرانی خود گفت:

«ما باید محکم بمانیم... هرچه دشمن تلفات بیشتری متحمل شود، قدرت کمتری برای پیشبرد تجاوزاتش خواهد داشت.»

مقامات اوکراینی بار دیگر از ایالات متحده آمریکا و متحدانش درخواست کرده‌اند تا سامانه‌های توپخانه‌ای بیشتر و بهتر و همچنین تانک‌، پهپاد و سایر سلاح‌های سنگین به اوکراین ارسال کنند.

کشورهای غربی وعده تسلیحات استاندارد ناتو - از جمله موشک‌های پیشرفته آمریکا ـ  را داده‌اند. اما استقرار آن‌ها زمان می‌برد و اوکراین به حمایت مستمر غرب برای انتقال تجهیزات و تسلیحات جدید نیاز دارد، زیرا ذخایر سلاح‌ها و مهمات آن‌ها کاهش می‌یابد.

نشست روز چهارشنبه ۲۵ خرداد / ۱۵ ژوئن وزیران دفاع ناتو به رهبری لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا برگزار می‌شود. این سومین بار است که اعضای ناتو متشکل از ۵۰ کشور برای گفت‌وگو و هماهنگی درباره چگونگی کمک به اوکراین گرد هم می‌آیند.

واشنگتن از زمان تهاجم روسیه در ۲۴ فوریه، حدود ۴,۶ میلیارد دلار کمک امنیتی از جمله سامانه‌های موشکی دوربرد، پهپادها و توپخانه‌های پیشرفته متعهد شده است.

اما زلنسکی می‌گوید اوکراین سامانه‌های پدافند هوایی کافی برای محافظت از شهرهای خود ندارد. او گفت «تأخیر در ارسال آن‌ها هیچ توجیهی وجود ندارد».

روسیه به‌طور منظم آماری از تلفات خود ارائه نمی‌دهد، اما کشورهای غربی می‌گویند که شمار آن‌ها بسیار زیاد است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.