ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جوزف بورل در تهران: مذاکرات احیای برجام از سر گرفته خواهد شد

بورل که در سفری از پیش اعلام نشده به تهران رفته است، می گوید مذاکرات وین فورا و در روزهای آتی از سرگرفته می‌شود. او در عین حال گفت که خواستار آزادی شهروندان اروپایی دستگیرشده در ایران شده است.

حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران در نشست مطبوعاتی مشترک با جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که گفت وگوهای وین بزودی از سر گرفته می‌شود. او ابرازی امیدواری کرد که آمریکا این بار «واقع بینانه و منصفانه در مسیر مذاکرات و رسیدن به نقطه پایانی توافق اقدامات مسوولانه انجام دهد.»

وزیر خارجه ایران درباره دیدارش با بورل گفت که گفت‌وگوهای مفصل، دقیق و عمیقی در مورد مذاکرات داشته است. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم در نشست مطبوعاتی گفت قرار است بن بست ایجاد شده در مذاکرات وین بشکند و تنشی که در روزهای گذشته وجود داشته است متوقف شود.

او با اشاره به از سرگیری مذاکرات گفت این تصمیم در واشنگتن و تهران گرفته شده است که مذاکرات مجددا آغاز شود.

بورل همچنین در توییتر خود درباره سفرش به ایران نوشت: «سفر من به تهران یک هدف اصلی دارد: دادن شتاب جدیدی به مذاکرات و بازگرداندن توافق هسته‌ای به مسیر اصلی. از زمانی که مذاکرات وین را متوقف کردم، سه ماه گذشته است. ما باید پویایی فعلی تشدید را بشکنیم و به کار خود سرعت دهیم. اکنون باید معامله را ببندیم.»

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

او همچنین نوشت که در دیدار با حسین امیرعبداللهیان بر سر از سرگیری مذاکرات ایران و آمریکا در روزهای آینده با تسهیل تیمش برای حل آخرین مسائل باقی مانده توافق کرده است.

به گفته بورل در این دیدار همچنین موارد فوری مانند بازداشت «بسیار نگران کننده شهروندان اتحادیه اروپا در ایران« را مطرح کرده و خواستار آزادی آنها شده است.

پیش‌تر انریکه مورا، معاون رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هدایت‌کننده مذاکرات احیای برجام در وین با انتشار عکسی، از شام کاری با حضور جوزپ بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا و رابرت مالی، فرستاده ویژه ایالات متحده در موضوع ایران در بروکسل خبر داد.

سفر بورل در حالی انجام شد که گفت‌وگو‌ها برای احیای برجام به بن‌بست خورده است.

گفت‌وگوهای غیرمستقیم بین تهران و واشنگتن برای بازگشت به برجام از ماه مارس سال جاری به دلیل امتناع آمریکا از پذیرش خروج نام سپاه پاسداران از فهرست گروه‌های تروریستی وزارت خارجه ایالات متحده به حالت تعلیق درآمد.

انریکه مورا، معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اروپا و هماهنگ کننده مذاکرات هسته‌ای ۶ فروردین سال جاری به تهران سفر کرده بود. ایران پیشنهادهایی را به عنوان «ابتکار» تهران برای خروج از بن‌بست از طریق مورا به واشنگتن ارائه داد.  منابع ایرانی العربی الجدید می‌گویند بورل اکنون حامل پیام آمریکا برای تهران است.  

شنبه گذشته، وزیر امور خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مورد از سرگیری مذاکرات وین که از ۱۱ مارس به حالت تعلیق درآمده، تلفنی گفت‌وگو کردند.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه ایران در این تماس، بورل از ایران خواسته بود مذاکرات را از سر بگیرد و گفته بود «ادامه دیپلماسی و پرهیز از اقدامات غیرسازنده راه برون رفت از شرایط کنونی است» و بر تمایل خود برای ادامه ایفای «نقش مثبت برای رسیدن به توافق نهایی» تأکید کرده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.