ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اوکراین می‌گوید یک فروند کشتی سوری حامل غلات مسروقه در لبنان پهلو گرفته است

سفارت اوکراین در بیروت اعلام کرد کشتی باری Laodicea در بندر طرابلس، دومین شهر بزرگ لبنان پهلو گرفت. ظرفیت این فله‌بر ۱۲ هزار و ۷۰۰ تن است. مقامات اوکراینی ادعا می‌کنند محموله این کشتی از اوکراین به تاراج رفته است.

سفارت اوکراین در بیروت می‌گوید یک کشتی باری سوری که تحت تحریم‌های ایالات متحده آمریکا هم قرار دارد و تحریم شده و بنا به ادعای مقامات اوکراینی حامل جو و گندم دزدیده شده از این کشور است، در لبنان پهلو گرفته است.

سفارت اوکراین در لبنان به خبرگزاری رویترز گفته است گمان می‌کند کشتی حامل ۵۰۰۰ تن جو و ۵۰۰۰ تن آرد بوده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در سال ۲۰۱۵ کشتی باری Laodicea را به دلیل وابستگی به دولت بشار اسد تحریم کرد.

اوکراین وعده داده است که به لبنان گندم صادر خواهد کرد. در حال حاضر این کشور یک بحران فلج‌کننده امنیت غذایی و اقتصادی را تجربه می‌کند.

امین سلام، وزیر اقتصاد لبنان به رویترز گفت گمرکات این کشور و وزارت کشاورزی لبنان در حال پیگیری این موضوع هستند.

سلام پیش این در روز پنجشنبه ۲۸ ژوئیه/ ۷ مرداد گفته بود کمبود شدید نان در لبنان در این هفته با واردات جدید گندم کاهش خواهد یافت. اما درباره مبداء این محموله سکوت کرد.

یک مقام گمرک و یک منبع کشتیرانی به رویترز گفت بندر طرابلس کشتی را به دلیل سوء‌ظن حمل کالاهای مسروقه تخلیه نکرده است.

این مقام گمرک گفت:

«هیچ چیزی از کشتی خارج نشد. به محض دریافت اطلاعات، همه چیز را متوقف کردیم.»

اوکراین روسیه را متهم به غارت غلات و فولاد از خاک خود از زمان حمله نظامی مسکو به این کشور کرده است. سفارت اوکراین در بیروت جزئیات بیشتری ارائه نکرد و نگفت که چگونه غلات از اوکراین به سرقت رفته است.

شرکت Marine Traffic که بر تردد کشتی‌ها و موقعیت کشتی‌ها در دریا نظارت می‌کند، روز پنجشنبه پهلوگیری کشتی‌ سوری در بندر طرابلس را تأیید کرد.

قیمت‌ مواد غذایی در سطح جهان به‌طرز بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است. روسیه و اوکراین از صادرکنندگان عمده غلات‌اند و علاوه بر این روسیه نیز انواع کود را تولید و به بازارهای بین‌المللی عرضه می‌‌کنند. از همین‌روی جنگ اوکراین امنیت غذایی در جهان را به خطر انداخته است. اوکراین برای صدور کالا به مشکل برخورده است و بسیاری از بنادر این کشور در سواحل جنوبی در محاصره قرار دارد و مسدود شده است. بر اساس داده‌های رسمی غلات تقریباً یک پنجم کل صادرات اوکراین را تشکیل می‌دهد.

یش از ۲۰ میلیون تن غلات اوکراین در سیلوهای بندر اودسا در دریای سیاه در انتظار صدور به بازارهای بین‌المللی هستند. بندر اودسا در محاصره نیروهای روسیه قرار دارد و کشتی‌های حامل غلات در دریا سرگردان شده‌اند. 

مقام‌های روسیه و اوکراین روز جمعه ۳۱ تیر/۲۲ ژوئیه در مراسمی در دفتر کاخ دلمه‌باغچه استانبول و در حضور رجب‌طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل قرارداد انتقال غله را امضاء کردند. اما به سبب حمله روسیه به بندر اودسا، این قرارداد همچنان روی کاغذ ماند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.