ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

 توشه: دریافت بسته‌های مجازی بدون سانسور از طریق ماهواره

زمانه همزمان با تحولات نگران کننده حکومت برای محدود کردن دسترسی کاربران ایرانی به جریان آزاد اطلاعات در تلاش است تا اثر سانسور و قطعی احتمالی اینترنت را بر جریان آزاد اطلاع‌رسانی کاهش دهد. یکی از کارهای ما در این بخش تهیه یک چک لیست امنیت و گذر از سانسور است. در این بخش زمانه چند سرویس کارآمد برای عبور از سانسور را به شما معرفی خواهد کرد. یکی از این سرویس‌ها «توشه» است.

حکومت ایران یک‌صدا و با سرعتی بیش از پیش به دنبال اجرایی کردن طرح‌های محدودگر در زمینه آزادی اینترنت است. پس از آن‌که گرانی بنزین به اعتراض‌های گسترده آبان ۹۸ در بیش از ۱۰۰ شهر ایران انجامید، شورای امنیت کشور (شاک) دستور مسدود کردن اینترنت را صادر کرد. نه تنها اینترنت قطع شد که ارتباط خطوط موبایل و تلفن ثابت هم، به ویژه با خارج ایران دچار اختلال شد. حکومت از آن پس در هر مقطعی که بیم اعتراضات سراسری وجود داشته از خاموش کردن اینترنت و قطع ارتباط کاربران ایرانی با جریان آزاد اطلاع‌رسانی ابایی نداشته است. برای نمونه در زمان اعتراضات مردمی به دلیل افزایش قیمت مواد غذایی و فروریختن مرگبار برج ده طبقه‌ی متروپل در آبادان، حکومت یک‌بار دیگر ارتباط مناطق معترض را با اخلال جدی روبرو کرد.

همزمان حکومت ایران با در دستور کار قرار دادن طرحی موسوم به صیانت ارکان مختلف خود را برای محدودساختن جریان آزاد اطلاعات به صف کرده است. بیم این می‌رود که این طرح زمینه «بومی‌سازی» اینترنت ایران را فراهم می‌آورد.

زمانه نیز همزمان با این تحولات نگران کننده در تلاش است تا اثر سانسور و قطعی احتمالی اینترنت را بر جریان آزاد اطلاع‌رسانی کاهش دهد. اکنون ما در وب‌سایت زمانه از تکنولوژی تازه و منحصر بفردی استفاده می‌کنیم که تنها با یکبار استفاده از وی‌پی‌ان در دفعات دیگر برای بازدید از سایت نیازی به فیلترشکن ندارید. تلاش خواهیم کرد محتواهای تازه را حتی تحت شرایط سانسور ارائه دهیم. یکی دیگر از کارهای ما در این بخش تهیه یک چک لیست امنیت و گذر از سانسور است. در این بخش زمانه چند سرویس کارآمد برای عبور از سانسور را به شما معرفی خواهد کرد. یکی از این سرویس‌ها «توشه» است.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

در زمان تجربه ناخوشایند قطعی اینترنت دسترسی به اطلاعات قابل‌اعتماد و صحیح بسیار مهم است. «توشه» برای چنین زمانی ابزاری کارآمد است. توشه به شما این اجازه را می‌دهد تا به وسیله‌ی همان بشقاب‌های ماهواره‌ای (دیش) که برای دیدن تلویزیون ماهواره‌ای استفاده می‌کنید، به اخبار، اطلاعات و منابع خارج از مرزهای ایران دسترسی پیدا کنید. برای استفاده از کانال توشه نیازی به رسیور یا تجهیزاتی غیر از لوازم مرسوم ماهواره نیست. در زمان قطع اینترنت، توشه از معتبرترین راه‌های ممکن برای با خبر ماندن از اتفاقات و دریافت توصیه‌هایی در زمینه حفظ امنیت در زمان بحران است.

آشنایی با این ابزار به کمی زمان برای نصب و راه‌اندازی نیاز دارد. دریافت اطلاعات از طریق توشه غیرقابل تشخیص است و حکومت آن را مانند دیدن تلویزیون ماهواره می‌پندارد و به همین دلیل یکی از امن‌ترین راه‌ها برای دسترسی به اطلاعات سانسور نشده است. برای همین پیشنهاد ما این است که پیش از اختلال اینترنت، نرم‌افزار «توشه» را فعال کنید.

توشه هر روز منتخبی از مطالب روز اینترنت را از طریق ماهواره برای شما فراهم می‌کند. سرویس توشه آماده است که در صورت قطع اینترنت در ایران و یا قطع شبکه‌های ماهواره‌ای خبرهای مربوط به تظاهرات و اعتراضات را بدون سانسور از منابع معتبر و متعدد برای شما ارسال کند.کافیست به کانال توشه بروید و حافظه فلش را به رسیور خود وصل و محتوای توشه را ضبط کنید.​ با استفاده از نرم‌افزار توشه فایل‌های ارسالی را روی کامپیوتر، تبلت یا تلفن‌ همراه‌تان باز کنید و وبگردی را آفلاین تجربه کنید. 

نام ماهوارهیاه‌ست (YahSat)
فرکانس۱۱۷۶۶
سیمبل ریت۲۷۵۰۰
پولاریزاسیونعمودی
مشخصات شبکه ماهواره‌ای توشه

محققین فن‌آوری اطلاعات به کمک سازمان‌های رسانه‌ای و پژوهشگرانی از سراسر دنیا توشه را برای اولین‌بار مختص ایران راه‌اندازی کردند. برای استفاده از توشه نیاز به اشتراک ماهانه نیست. استفاده از این سرویس برای کاربران ایرانی کاملا رایگان و بدون هزینه است.

توشه یکی از پروژه‌های سازمان غیرانتفاعی «پیشگامان اینترنت آزاد» در ایالات متحده است. دامنه فعالیت‌های این سازمان منحصر به ایران نبوده و در حوزه امریکای مرکزی، آمریکای شمالی، بخشی از خاورمیانه و نیز آسیای دور مشغول به ارائه خدمات است. هدف اساسی فعالیت‌های این سازمان تلاش برای سهولت دسترسی آزاد به جریان اطلاعات در مناطقی است که یا به دلیل فقدان امکانات یا وجود موانع قادر به برخورداری از مزایای شبکه جهانی اینترنت نیستند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.