ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اف‌بی‌آی خانه دونالد ترامپ را تفتیش کرد

پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) اموال رئیس‌جمهوری سابق این کشور در مارآ لاگو را مورد بازرسی قرار داد. گفته می‌شود که این تفتیش مربوط به اسنادی است که دونالد ترامپ پس از دوره ریاست‌ جمهوری با خود برده است. جمهوری‌خواهان تلاش می‌کنند از این حمله استفاده کنند.

هنوز بسیاری مسائل روشن نیست، اما مفسران شبکه‌های تلویزیونی ایالات متحده در یک چیز اتفاق نظر دارند: تفتیش خانه رئیس‌جمهوری سابق آمریکا اقدامی کم‌سابقه است. مجری شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان که تقریباً به‌طور انحصاری خبرهای فوری را در طول شب گزارش می‌کرد، گفت: «موضوع مهمی است».

اریک پسر ترامپ از شبکه‌های تلویزیونی برای دفاع از پدرش استفاده کرد. او در این‌باره از جمله به شبکه محافظه‌کار فاکس‌نیوز گفت:

«پدرم تمام این ماه‌ها با شما خیلی خوب کار می‌کرد. وکیل او نیز شوکه شده بود زیرا رابطه خوبی با مردم وجود داشت. یک‌باره بدون اطلاع ۲۰ خودرو و ۳۰ مأمور اف‌بی‌آی فرستادند. این را می‌توان تنها آزار و شکنجه سیاسی دونالد جی ترامپ نامید.»

دونالد ترامپ عصر دوشنبه در شبکه اجتماعی «تروث سوشیال» که توسط گروه رسانه و فن‌آوری او راه‌اندازی شده است از تفتیش خانه خود در مارآ لاگو واقع در پالم بیچ فلوریدا خبر داد. او نوشت «خانه زیبایش» توسط شمار زیادی از مأموران اف‌بی‌آی محاصره، تفتیش و اشغال شد. او که نشان می‌داد خشمگین است، نوشت اف‌بی‌آی حتی گاوصندوق خانه او را بازرسی کرده است. رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که جست‌وجو بیشتر بر دفتر کار ترامپ در خانه او متمرکز بود.

با گذشت مدتی مشخص شد که اف‌بی‌آی به احتمال زیاد به این دلیل خانه ترامپ را مورد تفتیش قرار داده تا دریابد که آیا ترامپ پس از دوران ریاست جمهوری خود اسناد محرمانه‌ای را از کاخ سفید به فلوریدا آورده است یا خیر. گفته می‌شود ترامپ چندین جعبه اسناد در مارآ لاگو دارد که در واقع متعلق به آرشیو ملی است.

به گفته کیتلین کالینز، خبرنگار ارشد سی‌ان‌ان در کاخ سفید، ظاهراً کاخ سفید از برنامه‌ اف‌بی‌آی بی‌اطلاع بود. کالینز در این‌باره گفت:

«به ما گفته شد که کاخ سفید چیزی [از این ماجرا] نمی‌دانست و تنها زمانی در مورد آن مطلع شد که دیگران درباره آن شنیدند و گفتند. حتی جو بایدن، رئیس‌جمهوری هم چیزی نمی‌دانست. وزارت دادگستری در مورد این حادثه اظهارنظر نمی‌کند، ما اطلاعات بیشتری از آن‌ها می‌خواستیم، اما آن‌ها اظهارنظر نمی‌کنند.»

دونالد ترامپ در حال حاضر با چندین چالش حقوقی روبه‌رو است: او در ارتباط با رویدادهای ۶ ژانویه ۲۰۲۱ و یورش هوادارانش به ساختمان کنگره و همچنین به‌دلیل رسیدگی به اسناد محرمانه زیر فشار قضایی قرار دارد. شماری از دعاوی مدنی نیز علیه او مطرح است.

با این حال، این واقعیت که خود ترامپ تفتیش خانه‌اش را علنی کرد نشان می‌دهد که رئیس‌جمهوری پیشین امیدوار است که افشای این ماجرا به سود او تمام شود. ترامپ احتمالاً می‌خواهد دوباره به‌عنوان نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری دو سال دیگر شرکت کند و هر موضوعی که طرفدارانش را علیه دولت فعلی خشمگین کند به نفع اوست.

کوین مک کارتی، رهبر اقلیت جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان آمریکا، از جمله اولین کسانی است که تهدید کرد در صورت کسب اکثریت جمهوری‌خواهان در انتخابات میان‌دوره‌ای نوامبر، دادستان کل با تحقیقات مواجه خواهد شد. او در توییتر نوشت:

«اگر جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان را بازپس بگیرند، ما بر این وزارتخانه (دادگستری) نظارت فوری خواهیم کرد و حقایق را بررسی خواهیم کرد.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.