ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۲۳۸ سازمان  مردم‌نهاد از ۷۵ کشور: هر چهار ثانیه یک نفر از گرسنگی می‌میرد در جهان ما

به گفته این سازمان‌ها، بحران جهانی گرسنگی توسط «ترکیبی مرگبار از فقر، بی‌عدالتی اجتماعی، نابرابری جنسیتی، درگیری‌های منطقه‌ای، تغییرات آب و هوایی، و شوک‌های اقتصادی» همراه با تأثیرات ماندگار همه‌گیری ویروس کرونا و جنگ اوکراین به وجود آمده است.

همزمان با آغاز مجمع عمومی سازمان ملل متحد بیش از ۲۰۰ سازمان غیردولتی در نامه‌ای سرگشاده خطاب به رهبران جهان، خواستار اقدام قاطع بین‌المللی برای «پایان دادن به بحران گرسنگی فزاینده» در جهان شدند.

در نامه‌ای سرگشاده خطاب به رهبران جهان که روز سه‌شنبه برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک گرد آمده بودند، ۲۳۸ سازمان از ۷۵ کشور  از جمله آکسفام، صندوق نجات کودکان و برنامه بین‌المللی، خشم خود نسبت به افزایش سرسام‌آور سرانه گرسنگی در جهان را ابراز کردند. این سازمان‌ها در بیانیه‌ای اعلام کردند:

«در حال حاضر ۳۴۵ میلیون نفر در حال تجربه گرسنگی حاد هستند که این رقم از سال ۲۰۱۹ بیش از دو برابر شده است.»

علی‌رغم وعده‌های رهبران جهان مبنی بر اینکه در قرن بیست و یکم گرسنگی  در جهان از بین می‌رود، یک بار دیگر سومالی در آستانه قرار گرفته است. در سراسر جهان، ۵۰ میلیون نفر در ۴۵ کشور در آستانه گرسنگی هستند.

سازمان‌های مردم‌نهاد با اشاره به اینکه تخمین زده می‌شود روزانه ۱۹۷۰۰ نفر از گرسنگی جان خود را از دست می‌دهند، گفتند این به معنای مرگ یک نفر در هر چهار ثانیه از گرسنگی است.

موحنا احمد علی الجبالی از انجمن مراقبت از خانواده یمن، یکی از امضاکنندگان نامه، در بیانیه‌ای گفت:

«این یک رسوایی است که با وجود پیشرفت فناوری‌ها در کشاورزی و تکنیک‌های برداشت، امروز هنوز درباره قحطی در قرن بیست و یکم صحبت می‌کنیم. بحث بر سر گرسنگی فقط در یک کشور یا یک قاره نیست. گرسنگی هرگز تنها یک علت ندارد. بحث بر سر بی‌عدالتی کل بشریت است.»

الجبالی در ادامه این بیانیه افزود:

«ما نباید لحظه‌ای دست روی دست بگذاریم. باید هم بر تامین غذای فوری و هم بر حمایت طولانی‌مدت از گرسنگان جهان تمرکز کنیم تا مردم بتوانند در آینده مسئولیت تأمین غذای خود و خانواده‌شان را بر عهده بگیرند.»

به گفته این سازمان‌ها، بحران جهانی گرسنگی توسط «ترکیبی مرگبار از فقر، بی‌عدالتی اجتماعی، نابرابری جنسیتی، درگیری‌های منطقه‌ای، تغییرات آب و هوایی، و شوک‌های اقتصادی» همراه با تأثیرات ماندگار همه‌گیری ویروس کرونا و جنگ اوکراین  که باعث افزایش بیشتر قیمت مواد غذایی شد، به وجود آمده است.

روسیه و اوکراین به ترتیب سومین و چهارمین صادرکنندگان بزرگ غلات در جهان هستند. در همان حال روسیه نیز صادرکننده اصلی سوخت و کود است.

 جنگ اوکراین که اکنون در هفتمین ماه خود است، صادرات این اقلام را مختل کرده، قیمت‌های جهانی مواد غذایی را به سطوح بی‌سابقه رسانده و باعث اعتراضات در کشورهای در حال توسعه شده است. این کشورها از قبل با افزایش قیمت مواد غذایی  دست و پنجه نرم می‌کنند. سازمان‌های مردم نهاد در ادامه بیانیه مشترک خود یادآور شدند:

«کسانی که قدرت و پول لازم برای تغییر این وضعیت را دارند باید برای پاسخگویی بهتر به بحران‌های فعلی و پیشگیری و آماده شدن برای بحران‌های آینده گرد هم آیند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.