ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

راهپیمایان حکومتی خواستار «برخورد قاطع» با معترضان شدند

در حالی‌که در شهرهای کشورهای مختلف تظاهرات در دفاع از اعتراضات مردمی در ایران برگزار می‌شود، در ایران تظاهرات سازمان‌دهی‌شده حکومت اسلامی روز جمعه در چندین شهر برای مقابله با اعتراضات گسترده برگزار شد و راهپیمایان خواستار «برخورد قاطع» با معترضان شدند.

اعتراضات مردمی به‌رغم شدیدترین هشدارهای مقامات حکومتی همچنان ادامه دارد و براساس آخرین گزارش‌های دریافتی در روز جمعه یکم مهر نیز برای هفتمین روز متوالی از سر گرفته شد.

روز جمعه صداوسیمای جمهوری اسلامی تظاهرات برنامه‌ریزی‌شده از سوی حکومت را به‌شکل زنده پخش کرد. نیروهای جمع‌آوری‌شده توسط حکومت در این تظاهرات سازمان‌دهی‌شده، مردم معترض را عاملان «دشمن» نامیدند. آن‌ها فریاد «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر دادند، شعارهای رایجی که حاکمان از آن‌ها به‌منظور تحریک برای حمایت از حکومت خود استفاده می‌کنند.

جمعیت شرکت‌کننده خواهان «برخورد قاطع» با «توهین‌کنندگان به قرآن» شدند و با شعارهای «مزدور آمریکایی به جنگ دین آمده»، از نیروی انتظامی که در یک هفته اخیر ده‌ها تن از معترضان را کشته است، حمایت کردند.

آن‌ها همچنین به‌دلیل آن‌که در روزهای اخیر چندین نفر از چهره‌های فرهنگی و هنری از اعتراضات مردمی پشتیبانی کرده بودند شعار «مرگ بر سلبریتی خائن» هم سر دادند.

در روز جمعه ارتش جمهوری اسلامی با انتشار اطلاعیه‌ای از سرکوب اعتراضات مردمی حمایت کرد، معترضان را «آشوبگر» خواند و خواهان پشتیبانی از نیروهای امنیتی و انتظامی شد.

اسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات نیز روز جمعه به آن‌چه «فتنه‌گران» نامید هشدار داد و گفت «هرگز خواب‌های آشفته و شوم آنان علیه ارزش‌های دینی و دستاوردهای سترگ انقلاب اسلامی تعبیر نخواهد شد».

تظاهرات حکومتی بیش از هر استانی در کردستان زادگاه مهسا امینی و مناطق مجاور آن شدت داشت. تلویزیون دولتی گفت دو انبار اسلحه، مواد منفجره و تجهیزات ارتباطی کشف و ضبط شد و دو نفر در شمال غربی ایران در مرز با عراق دستگیر شدند.

در آخرین ناآرامی‌ها، معترضان در تهران و سایر شهرها کلانتری‌ها و خودروهای نیروی انتظامی را به آتش کشیدند، همچنین گزارش‌هایی مبنی بر حمله مردم به نیروهای امنیتی منتشر شده است.

رسانه‌های جمهوری اسلامی روز پنج‌شنبه از بازداشت ۲۸۸ نفر خبر دادند.

به‌گزارش رویترز، روز جمعه در مادرید، پایتخت اسپانیا چهار فعال  از جنبش زنان فمن در مقابل سفارت ایران در اعتراض به قتل حکومتی مهسا امینی با حمل شعار «زن، زندگی، آزادی» و «مهسا امینی ترور شد» تظاهرات کردند. این تظاهرات به‌شکل مسالمت‌آمیز برگزار شد و هیچ کس بازداشت نشد.

روز جمعه در شهر لاهه هلند نیز ایرانیان دست به تظاهرات ضدحکومتی زدند.

روز پنج‌شنبه در آتن، معترضان خشمگین در اعتراض به قتل مهسا امینی و حکومت اسلامی تظاهرات کردند. آن‌ها تلاش کردند که به سفارت ایران نزدیک شوند اما پلیس مانع آن‌ها شد.

روز پنج‌شنبه در تورنتو کانادا نیز تظاهراتی در اعتراض به قتل مهسا امینی برگزار شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.