ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر کشور معترضان را تهدید کرد و گفت محدودیت اینترنت ادامه خواهد داشت

تهدید معترضان، انداختن مسئولیت کشتگان به گردن مردم و اعلام ادامه محدودیت‌های اینترنت ،واکنش وزیر کشور به اعتراضات است.

احمد وحیدی، وزیر کشور ایران شب گذشته جمعه اول مهر در گفت‌وگویی تلویزیونی معترضان را تهدید به بازداشت کرد و گفت محدودیت‌های اینترنتی تا پایان اعتراضات ادامه خواهد داشت.

وزیر کشور ایران درباره آخرین وضعیت پرونده مهسا امینی گفت: «در ابتدا ادعا شد خانم امینی مورد ضرب‌وشتم قرار گرفته، اما نتیجه بررسی‌ها از فیلم‌ها، گزارش بیمارستان کسری و گزارش پزشکی قانون و سایر گزارش‌ها نشان داد ضرب‌وشتمی صورت نگرفته است، هیچ نشانه‌ای از خونریزی مغزی و شکستگی جمجمه و له‌شدگی احشا در کار نبوده است.

وحیدی گفت، گفت‌وگو با کسانی که در صحنه و ون گشت ارشاد بودند، گزارش دستگاه‌های مربوطه و سایر بررسی‌ها نشان داده که ضرب‌وشتمی صورت نگرفته است.

وزیر کشور ایران اعتراضات را در راستای برانگیختن عواطف مردم دانست و گفت «با اسم رمز ضرب‌وشتم تلاش کردند وجدان عمومی را آزرده‌خاطر کنند که در بیانیه‌‌های مسئولان آمریکایی، دستگاه‌های خارجی و مقامات اروپایی دیده می‌شود.»

او غرب را متهم کرد که در حالی که مشکلات بزرگ حقوق بشری دارد، از خون این دختر جوان برای هیجانی کردن مردم استفاده می‌کند. او برخی از گروه‌های داخلی، گروه‌های سیاسی و «کسانی که در جامعه شناخته‌شده‌اند» را به گرفتن مواضع غیرمسئولانه‌ متهم کرد.

وحیدی درباره اعتراضات جاری در ایران گفت: «گروه‌ها و هسته‌های سازمان‌یافته‌ای وجود دارند که در این تجمعات دست به خرابکاری می‌زنند و با حضور در مناطق مختلف اموال عمومی را به آتش می‌کشند؛ اینها اصلاً به‌دنبال موضوع خانم امینی نیستند و فقط به این بهانه دست به آشوب زدند و مردم و کشور را با مشکلاتی مواجه کردند.»

او درباره کشته‌شدگان اعتراضات گفت گروهی کشته‌های گروهک‌های غرب و شمال غرب مانند گروه پژاک، کومله و ضدانقلاب هستند. وزیر کشور ایران گفت کشته‌شدگان گاه در درگیری‌ها با نیروهای جمهوری اسلامی کشته می‌شوند و گاه افراد بی‌گناه را می‌کشند. او گروه دیگر کشته‌شدگان را عده‌ای دانست که هنگام ورود به مقرهای حکومتی و حساس مانند کلانتری‌ها و مراکزی مانند فرمانداری و بخشداری به آنها شلیک شده است. او همچنین معترضان را متهم به کشته‌سازی کرد.

وحیدی دلیل محدودیت‌های اینترنتی را این دانست که «برخی شبکه‌ها دست به ساماندهی و آموزش آشوب می‌زنند و برای حفظ امنیت و آرامش مردم طبیعی است که باید محدودیت‌هایی اعمال شود تا نتوانند از مسیری این اغتشاشات را سامان دهند.»

او محدودیت اینترنت را به گردن معترضان انداخت و گفت این شرایط موقتی است تا زمانی که دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی مطمئن شوند. 

وحیدی گفت: «دشمنان گمان می‌کنند می‌توانند این نظام را از بین ببرنند که این تفکر بچه‌گانه‌ای است. این نظام از ابتدای انقلاب و با وجود تمام تهدیدات و گروهک‌های تروریستی، پابرجا مانده است. هر زمانی که کشور درحال پیشرفت باشد، دشمنان سعی دارند با سر کار آوردن اغتشاش‌گران، دستاوردهای کشور را کم‌رنگ کنند.»

وزیر کشور به خانواده‌ها توصیه کرد که فرزندانشان را هدایت و از آن‌ها مراقبت کنند تا در اعتراضات شرکت نکنند. او همچنین تهدید کرد کسانی که در اعتراضات حضور داشتند، شناسایی می‌شوند.

او ضمن هشدار به معترضان، افرادی که از اعتراضات حمایت کرده‌اند را نیز تهدید کرد و گفت: «به‌هرحال این اغتشاشات تمام می‌شود، ولی کسانی در این امتحان رفوزه شدند و دستگاه قضا با متخلفان برخورد می‌کند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.