ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احزاب کردستان بار دیگر مردم را به اعتصاب فراخواندند: ۹ مهر

حملات جمهوری اسلامی ایران به مقر احزاب کردستانی در اقلیم کردستان عراق برای پنجمین روز پیاپی ادامه یافت. مرکز همکاری احزاب کردستان ایران و سازمان کردستان حزب کمونیست ایران مردم کردستان را به اعتصاب عمومی فراخواندند.

مرکز همکاری احزاب کردستان در واکنش به حملات پیاپی سپاه پاسداران ایران به مقر احزاب کردستانی در اقلیم کردستان عراق از شهروندان کردستان خواسته اند روز شنبه ۹ مهر بار دیگر اعتصاب کنند.

این مرکز خطاب به «همه مردم کردستان» نوشت:

«روز شنبە نهم مهرماە با اعتصاب عمومی این هجوم تروریستی بە احزاب کردستان ایران را مورد اعتراض قرار دهند و پشتیبانی همیشگی خود از جنبش کردستان را بار دیگر بیان دارند.»

سپاه پاسداران از شنبه دوم مهر ماه تا صبح پنج‌شنبه هفتم مهر بارها به مقر احزاب کردستانی حمله کرده است. در جریان این حملات دست‌کم ۱۳ تن کشته و ۵۸ تن مجروح شدند. دولت و پارلمان اقلیم کردستان عراق این حملات را محکوم کرده‌اند و وزیر خارجه عراق نیز گفته است که صبح پنجشنبه هفتم مهر سفیر جمهوری اسلامی در عراق را احضار و مراتب اعتراض شدید دولت مرکزی عراق را به او ابلاغ خواهد کرد.

مرکز همکاری احزاب کردستان حمله به مقر احزاب کردی را «جنایت» خواند و آن را نشانه «استیصال» جمهوری اسلامی در مقابل اعتراضات خشمگیانه در واکنش به قتل مهسا امینی دانست و نوشت حملە تجاوزگرانە بە اردوگاه‌های احزاب کرد «بە منظور انحراف انظار عمومی از اعتراضات مردمی کنونی و کینه‌توزی دیرینە با جنبش مردم کردستان صورت گرفتە است.»

کمیته مرکزی سازمان کردستان حزب کمونیست ایران (کومله) هم در همراهی با این فراخوان، مردم کردستان را به اعتصاب در روز شنبه نهم مهر فراخوانده است. در بیانیه این حزب آمده است:

«همراه با دیگر همه نیروهای سیاسی فعال در کردستان روز شنبه نهم مهرماه را به عنوان روز اعتصاب عمومی در سراسر کردستان اعلام می‌کنیم . در این روز مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل خواهند بود و معلمان، دانشجویان و دانش آموزان در محیط‌های آموزشی خود تجمع خواهند کرد و حمله به مراکز سیاسی احزاب کردستانی را محکوم می‌کنند. مغازه‌ها و مرکز کسب و کار به جز آن‌هایی که نیازهای اولیه و حیاتی مردم را نظیر نانواخانه‌ها تامین می‌کنند، بسته می‌شوند. کارگاه‌ها و کارخانه‌ها و مراکز تولیدی بسته خواهند بود. کارمندان بانک‌ها و ادارات دولتی به سر کار نخواهند رفت.»

مرکز همکاری احزاب کردستان ایران و کومله هر دو از مردم دیگر نقاط ایران خواسته‌اند «با اعتراض سراسری» و «هر شیوه‌ای که می‌توانند» حمایت کنند.

مرکز همکاری احزاب کردستان و سازمان کردستان حزب کمونیست ایران پیش از این نیز در اعتراض به قتل مهسا امینی که در جریان بازداشت به دست پلیس گشت ارشاد کشته شد، در ۲۸ شهریور مردم کردستان را به اعتصاب فراخوانده بودند.

در پاسخ به این فراخوان در بسیاری از شهرهای استان های کردستان، آذربایجان غربی، کرمانشاه و ایلام مغازه هایشان را بستند.

پیش از این نیز شورای هماهنگی تشکل های صنفی معلمان و دانشجویان بیش از صد دانشگاه معلمان، استادان دانشگاه، دانش آموزان و دانشجویان را به اعتصاب فراخوانده بودند.

دانشجویان در بیش از ۱۰۰ دانشگاه در سراسر ایران طی روزهای گذشته از حضور در کلاس‌های درس خودداری کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • زانیار

    این احزاب چرا باید مقر مشخصی داشته باشند که حالا سپاه اگر خواست بتواند به آن حمله کند؟! حکومت، بار اولش نیست که این کار را میکند این احزاب باید در مکانی ساکن شود که حکومت اگر هم بخواهد نتواند به آن آسیب بزند

  • سعید

    دانشگاه های حکومتی الزهرا و فرهنگ و هنر (جهاد دانشگاهی) در این جنبش هستند اما شهرهای کوچک کردی و لکی کرمانشاه و لرستان حضور کمی داشتند. این جنبشی مدنی و اومانیستی است.