ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شیوع وبا در لبنان به سرعت در حال گسترش است

با گسترش شیوع وبا، اردوگاه‌های آوارگان سوری به مکان‌های پرخطر تبدیل شده. بیماری در کمتر از دو هفته به سرعت به سایر نقاط هم گسترش پیدا کرده است.

مقامات بهداشتی لبنان اعلام کردند به سبب فقدان امکانات کافی بهداشتی و زیرساخت‌های در حال فروپاشی کشور، وبا که از سوریه به لبنان رسیده، با سرعت زیادی در حال گسترش است.   

جمعه ۶ اکتبر/۱۴ مهر وزارت بهداشت لبنان از ثبت اولین مورد ابتلا به وبا از سال ۱۹۹۳ تاکنون خبر داد. لبنان از اواخر سال ۲۰۱۹ با یک بحران عمیق اقتصادی درگیر است که سه چهارم جمعیت این کشور را فقیر کرده. قطعی مداوم برق، کمبود آب آشامیدنی و تورم سرسام‌آور شرایط زندگی میلیون‌ها نفر از ساکنان لبنان را بدتر از قبل کرده است. اکنون وزارت بهداشت لبنام لبنان هشدار داده که شیوع مرگبار وبا که از سوریه به این کشور سرایت کرده «به سرعت در حال گسترش است» و موارد ابتلا به این بیماری افزایش یافته است.

فراس الابیض، وزیر بهداشت موقت لبنان شامگاه چهارشنبه ۱۹ اکتبر/۲۷ مهر در جمع خبرنگاران گفت:

 «این بیماری همه‌گیر به سرعت در لبنان در حال گسترش است.»

بر اساس اعلام وزارت بهداشت لبنان جمعه ۶ اکتبر/۱۴ مهر  تاکنون ۱۶۹ مورد ابتلا به وبا ثبت شده است که تقریبا نیمی از آنها در دو روز گذشته اتفاق افتاده.

به گفته وزیر بهداشت لبنان نخستین مورد ابتلا به وبا در منطقه فقیرنشین عکار واقع در شمال لبنان ثبت شده بود و این بیمار که یک شهروند سوری است تحت درمان قرار گرفت و همچنان در وضعیت پایدار قرار دارد.

فراس الابیض در ادامه افزود که «اکثر قریب به اتفاق» مبتلایان به وبا در اردوگاه‌های آوارگان سوری زندگی می‌کنند اما در این فاصله برخی از شهروندان لبنانی هم به وبا مبتلا شده‌اند.

لبنان میزبان بیش از یک میلیون پناهنده سوری است. بسیاری از این پناهجویان در فقر و در اردوگاه‌های پرجمعیت که فاقد آب لوله‌کشی و سیستم فاضلاب است زندگی می‌کنند.

 سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده که بیماری عفونی وبا ناشی از مصرف غذا یا آب آلوده به باکتری ویبریو کلرا است و در حالی که اکثر موارد ابتلا، خفیف تا متوسط ​​هستند، عدم درمان این بیماری ممکن است منجر به مرگ شود. خانواده‌های فقیر در لبنان اغلب آب آشامیدنی را جیره‌بندی می‌کنند و قادر به تهیه مخازن خصوصی آب برای تأمین آب آشامیدنی و مصرف خانگی نیستند. الجزیره می‌نویسد فقدان امکانات بهداشتی کافی اردوگاه‌های آوارگان در لبنان را به مناطق پرخطر تبدیل کرده.

با آغاز همه‌گیری وبا، وزیر بهداشت لبنان با مقامات و سازمان‌های بین‌المللی ملاقات کرده تا راه‌های جلوگیری از شیوع بیماری را بررسی کنند. سازمان ملل متحد و وزارت بهداشت سوریه اعلام کرده‌اند که منبع شیوع وبا احتمالاً آب آلوده فرات و استفاده از این آب برای آبیاری محصولات کشاورزی است. تا این مشکل برطرف نشود، نمی‌توان با همه‌گیری بیماری به طور موثر مقابله کرد. وزیر بهداشت لبنان هشدار داده بود که این کشور نمی‌تواند به تنهایی از عهده مقابله با شیوع بیماری وبا برآید.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.