ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مسئول نمایندگی علی خامنه‌ای در دانشگاه‌ها: ۸۳ درصد افرادی که در اعتراضات شرکت نکردند هم ناراضی‌اند

مسئول نمایندگی علی خامنه‌ای در دانشگاه‌ها با استناد به نتایج یک نظرسنجی گفت که ۶۵ درصد شرکت‌کنندگان با اعتراضات موافق هستند. او اما در حالی که فریاد علیه تبعیض جنسیتی خیابان‌های سراسر ایران را در نوردیده ادعا کرد «آزادی زنان و پوشش» مطالبه تنها ۳٬۵ درصد جامعه آماری بوده است.

مسئول نهاد نمایندگی علی خامنه‌ای در دانشگاه‌ها با استناد به نتایج یک نظرسنجی نامشخص گفت که ۸۳ درصد افرادی که در اعتراضات یا آنچه که او و دیگر مقام های جمهوری اسلامی «اغتشاشات» می‌خوانند، شرکت نکردند هم ناراضی هستند.

او جزئیات بیشتری درباره این نظرسنجی اعلام نکرد و تنها به این بسنده کرد که «۱۰ درصد مردم اغتشاش‌ها و ۵۵ درصد اعتراضات را تایید کرده‌اند. از این مقدار ۸۳ درصد اصلا در این اعتراضات شرکت نکرده‌اند، ولی با این وجود معترض‌اند». معنای سخنان او این است که حداقل ۶۵ درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی با اعتراضات موافق و از وضعیت موجود ناراضی اند.

مصطفی رستمی که در جمع تشکل‌ها و فعالین فرهنگی دانشجویی دانشگاه ایلام شرکت کرده بود در بخش دیگری از اظهاراتش مطالبات اقتصادی و معیشتی را عامل اعتراض ها عنوان کرد و مدعی شد ۶۰ درصد افراد مسائل اقتصادی و معیشتی را دلیل این اعتراض‌ها دانسته‌اند و همچنین بیش از ۲۰ درصد فساد اداری و اصلاح ساختار آن را بیان کرده‌اند.

او سپس در حالی که در دانشگاه‌ها و خیابان‌های سراسر ایران شورش علیه تبعیض جنسیتی با شعار «زن، زندگی، آزادی» در جریان است، ادعا کرد تنها ۳٬۵ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی آزادی زنان و حجاب را خواستار شده‌اند و مطالبه شش درصد رفع فیلتر بوده است. رستمی ادعا کرد اصلاح معیشت خواسته ۵۹ درصد افراد شرکت کننده در نظرسنجی بوده است.

او در باره نهادی که این نظرسنجی را انجام داده، زمان و جامعه آماری آن توضیحی نداد و خلاف دیگر مقام‌های ارشد حکومتی که شرایط را کاملاً مطلوب و رو به پیشرفت توصیف می‌کنند، گفت: «باید بپذیریم در جامعه ما مشکلات زیر ساختی وجود دارد.»

در خلال اظهاراتی که در ظاهر نفس وجود معترضان را پذیرفت اما تلاش کرد اعتراضات و حق‌خواهی زنان و مطالبه زندگی و آزادی را اعتراض به مشکلات معیشتی جا بزند، رستمی مدعی شد که ارزیابی‌های پیشین نهادهای حکومتی نشان می‌داد «در دانشگاه‌ها التهاب‌هایی وجود خواهد داشت، اما پیش‌بینی نشده بود که به دلیل مرگ خانم امینی باشد.»

دانشگاه‌های ایران از آغاز سال تحصیلی جدید صحنه اعتراض بوده است و به رغم سرکوب شدید معترضان، بازداشت گسترده فعالان دانشجویی و تهدید دانشجویان معترض به اخراج همچنان به تحصن، تجمع و عبور از سد تفکیک جنسیتی ادامه می‌دهند.

اعتراضات به مدرسه‌ها نیز تسری یافته است. در شش هفته گذشته از سال تحصیلی جدید گذشته دانش‌ آموزان در ده‌ها مدرسه به تبعیض جنسیتی و سرکوب اعتراض کرده‌اند و نمادهای حکومتی را از کلاس‌های درس و مدرسه زدوده اند. حکومت نیز در مقابل خشونت علیه دانش آموزان را شدت بخشیده و شمار زیادی از آن‌ها را بازداشت کرده است.

بنا بر گزارش شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان و نهادهای ناظر بر وضعیت حقوق بشر در ایران، از آغاز اعتراضات بیش از ۴۰ کودک و دانش آموز به دست ماموران حکومتی به قتل رسیده‌اند و ده‌ها دانش آموز همچنان در زندان نگهداری می‌شوند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.