ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

از سرگیری حملات پهپادی و موشکی سپاه پاسداران به مقر احزاب کرد ایرانی در اقلیم کردستان

حمله صبح دوشنبه ۲۳ آبان چندمین مرحله از حمله نیروهای سپاه علیه مواضع احزاب کرد در شمال عراق است. مقرهای حزب دمکرات کردستان ایران و کومله هدف قرار گرفت.

یک منبع آگاه نظامی جمهوری اسلامی ایران که نام او افشا نشده به خبرگزاری امنیتی فارس گفته است سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مقرهای احزاب کرد در اقلیم کردستان را مجدداً هدف حملاتی قرار داده است.

منبع آگاه فارس در ادامه افزود:

«در این حملات که به صورت پهپادی و موشکی صورت گرفت، مواضع این گروه‌ها هدف قرار گرفت.»

فارس در ادامه نوشت «اطلاعات تکمیلی در این خصوص متعاقباً اعلام می‌شود».

حمله سپاه پاسداران به خاک اقلیم کردستان عراق بخشی از سلسله حملات جمهوری اسلامی به کشور همسایه با ادعای هدف قرار دادن پایگاه‌های متعلق به گروه‌های اپوزیسیون کرد ایرانی در اقلیم کردستان است.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

حکومت ج.‌ا. احزاب کُرد ایرانی را به دامن‌زدن به جنبش «زن، زندگی، آزادی» که با قتل حکومتی ژینا (مهسا) امینی در بازداشتگاه گشت ارشاد آغاز شد و همچنان در سراسر ایران ادامه دارد متهم می‌کند.  

به گزارش رووداو نزدیک به دو ماه پس از حملات مرگبار سپاه پاسداران به احزاب مخالف کرد حداقل چهار موشک صبح روز دوشنبه مقر حزب دمکرات کردستان ایران را هدف قرار دادند.

طارق حیدری شهردار کویا روز دوشنبه در گفت‌وگو با رووداو گفت:

«بمباران از ساعت هشت و ۴۹ دقیقه صبح امروز آغاز شد و تا این لحظه چهار موشک اصابت کرده است و میزان خسارات مادی و غیرمادی هنوز مشخص نیست.»

سامان برزینجی، وزیر بهداشت اقلیم کردستان در گفت‌وگو با رووداو گفت:

«در نتیجه این حملات تاکنون حداقل یک نفر کشته و هشت نفر دیگر زخمی شده‌اند.»

عثمان خلیلی، یکی از اعضای ارشد کومله به رووداو گفت که حداقل چهار پهپاد پایگاه‌های این گروه مسلح را در زرگوز سلیمانی هدف قرار دادند.

احسان چلبی، شهردار سیدکان به رووداو گفت که سپاه پاسداران بمباران مناطق کوهستانی برادوست را که واحدهای کومله و حزب دمکرات کردستان در آنجا مستقر هستند، آغاز کرده است.

در حملات قبلی سپاه به اقلیم کردستان حداقل ۱۶ نفر از جمله یک کودک کشته و بیش از ۵۰ نفر زخمی مجروح و ده‌ها نفر آواره شده بودند.

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران ۲۱ شهریور در دیدار با نخست وزیر عراق در تهران بر لزوم «خلع سلاح» و «اخراج سریع» گروه‌های مسلح مخالف جمهوری اسلامی از اقلیم کردستان عراق تأکید کرد و ضمن ابراز نگرانی از آن‌چه «تحرکات فزاینده گروه‌های تروریستی در اقلیم کردستان» خواند، حضور گروه‌های مسلح را «مخل امنیت مرزهای دو کشور» دانست.

سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران شنبه ۹ مهر درباره گلوله‌باران اقلیم کردستان گفته بود:

«تاکنون ۷۳ فروند موشک بالستیک زمین‌به‌زمین و ده‌ها فروند پهپاد انهدامی به‌طور دقیق به مواضع و اهداف مورد نظر در محل استقرار و فعالیت تروریست‌ها اصابت و منجر به انهدام کامل آن‌ها شده است.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.